رونمایی از صفحه نمایش جالب بایتون M-Byte

چهارشنبه 19 دی 97 ساعت 20:18
رونمایی از صفحه نمایش جالب بایتون M-Byte

شرکت چینی بایتون سال پیش در نمایشگاه CES لاس وگاس با رونمایی از کانسپت M-Byte و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگی که این خودرو داشت، توجه دنیای خودرو را توانست به خود جلب کند. برای نمایشگاه امسال CES در لاس وگاس، کمپانی تصمیم گرفته تا از کابین آماده ورود به خط تولید شاسی بلند الکتریکی خود رونمایی کند. این کابین جالب است بدانید به یک صفحه نمایش بزرگ ۴۸ اینچی مجهز شده و قطعاً در نمایشگاه امسال بسیار سروصدا خواهد کرد. دیگر صفحه نمایش ۱۷ اینچی تسلا خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد، نه؟

این صفحه نمایش که شرکت از آن با عنوان Shared Experience Display یاد می‌کند، بدون شک بزرگ‌ترین صفحه نمایشی است که در طول تاریخ صنعت خودرو روی یک مدل استفاده شده و دو ستون جلوی خودرو را به هم وصل می‌کند. در حالی که در نگاه اول به نظر می‌رسد این صفحه نمایش بسیار بزرگ بوده و سبب حواس پرتی راننده خواهد شد، ولی بایتون در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که به هیچ وجه این صفحه نمایش میدان دید راننده را مختل نمی‌کند. بایتون همچنین گفته که این صفحه نمایش جدید با تمام استانداردهای تصادف و ایمنی تمام بازارهایی که قرار است ام بایت در آن‌ها فروخته شود سازگاری دارد.

شاید فکر کنید چنین صفحه نمایش بزرگی برای کابین یک خودرو کاملاً کافی باشد، ولی بایتون یک صفحه نمایش دیگر را داخل فرمان نصب کرده است. این صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی که دقیقاً بالای کیسه هوای راننده نصب شده، به وی این امکان را می‌دهد تا بسیاری از قابلیت‌های خودرو را کنترل کند.

صبر کنید، هنوز تمام نشده! در مقایسه با کانسپتی که ۱۲ ماه پیش رونمایی شده بود، نسخه تولیدی این خودرو الکتریکی به یک تاچ پد ۸ اینچی نصب شده بین دو صندلی ردیف جلو مجهز شده تا سرنشین بتواند به راحتی با سیستم Shared Experience Display کارکرده و از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کند. طراحان بایتون که هیچ محدودیتی از نظر تعداد صفحات نمایش داخل خودرو پیش روی خود نمی‌دیده‌اند، برای سرنشین‌های ردیف عقب هم صفحات نمایش ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند که با سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو مرتبط است. با یک حساب سرانگشتی، تعداد صفحات نمایش داخل بایتون ام بایت به ۵ عدد می‌رسد.

رونمایی نهایی این خودروی الکتریکی جذاب اواسط سال جاری میلادی انجام خواهد شد و قرار است شرکت بایتون آن را از اواخر سال ۲۰۱۹ در کارخانه نانجینگ خود در چین وارد خط تولید کند. در ابتدا، خریداران امکان انتخاب بین یک مدل مجهز به پک باتری ۷۱ کیلووات ساعتی با ۴۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش و قیمت پایه ۴۵ هزار دلار و پک باتری گران‌تر ۹۵ کیلووات ساعتی با ۵۲۳ کیلومتر ظرفیت پیمایش یکی را خواهند داشت.

شاسی بلند الکتریکی ‌ام بایت ابتدا در چین وارد بازار خواهد شد و از سال ۲۰۲۰، قرار است وارد بازار آمریکا و اروپا شود.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar