رونمایی شلبی F-150 رپتور Baja

بروزرسانی در: شنبه 21 مهر 03 ساعت 10:04
رونمایی شلبی F-150 رپتور Baja

موتور ۵.۲ لیتری و سوپرشارژر ۳.۵ لیتری این فورد قدرتمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

با ورود به عصر خودروهای هیبریدی و افزایش میل بازار به حضور خودروهای برقی، فورد پس از معرفی F-150 رپتور R دیگر به توسعه آن ادامه نداد و اعلام کرد که این خودرو، پرچمدار وانت‌هایش باقی خواهد ماند. به همین دلیل شرکت شلبی پرفورمنس تصمیم گرفت تا از پتانسیل‌های این وانت آمریکایی استفاده کرده و نسخه باها رپتور را روانه بازار کند.

شلبی از سال ۲۰۱۳ به تقویت و ارتقای مدل‌های مختلف F-150 مشغول شده و حال نسخه‌های مختلف باها را با پیشرانه‌های V6 و V8 روانه بازار کرده است. هر دو مدل شلبی باها که به‌ترتیب بر پایه نسخه استاندارد و رپتور R وانت F-150 تولید شده‌اند، پس از دریافت تغییرات ظاهری و فنی گوناگون به دست مشتریان خواهند رسید. پکیج باها برای نسخه استاندارد V6 هزینه‌ای ۶۱,۹۵۵ دلاری را بر دوش خریدار می‌گذارد. این مبلغ برای خریداران باها V8 که از رپتور R به‌عنوان خودروی پایه استفاده می‌کنند برابر ۶۴,۹۹۵ دلار تعیین شده است.

شلبی برای افزایش توان فنی این وانت قدرتمند، پکیج افزایش ارتفاع فنربندی را به‌همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی آهنگری‌شده و تایرهای ۳۷ اینچی آفرود مخصوص گل‌ولای عرضه کرده است. مهندسان این تیونینگ آمریکایی پس از افزایش ارتفاع بدنه، کاپوت و چند هواکش اختصاصی را برای مدل باها طراحی کرده‌اند که درکنار جلوپنجره و سپرهای فولادی جدید ظاهری متمایز و کاربردی به F-150 داده است.

یکی از جذاب‌ترین امکانات این مدل، نوار LED 50 اینچی بزرگ و محفظه آفرود دو چرخ زاپاس در بخش بار آن به شمار می‌رود که نشان می‌دهد شلبی در کار خود جذیت کامل داشته است. مهندسان این برند به تجهیزات ظاهری بسنده نکرده‌اند و موتور هر دو نسخه را هم تقویت کرده‌اند. خریداران نسخه پایه V6 که از یک موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست استفاده می‌کنند، به‌لطف بهره‌مندی از هواکش عملکرد بالای موتور، اینترکولر آلومینیومی و… امکان دسترسی به ۵۵۰ اسب بخار قدرت را دارند. در سوی دیگر، خریداران باها V8 هم با تکیه‌بر موتور ۵.۲ لیتری و سوپرشارژر ۳.۸ لیتری خود امکان استفاده از ۹۰۰ اسب بخار قدرت را دارند.

تغییرات و بهبودهای شلبی به کابین این خودروها هم رخنه کرده است؛ صندلی‌های عادی فورد با نمونه‌هایی چرمی سیاه‌-سرخ شلبی جایگزین و به طرح مخصوص این تیونر مزین شده‌اند. شلبی برای تکمیل کار خود، از پدال‌های مسابقه‌ای و پلاک‌های فلزی هم در کابین استفاده کرده است. این پکیج قدرتمند و جذاب با ۳ سال یا ۵۷,۶۰۰ کیلومتر گارانتی عرضه می‌شود تا نگرانی را از خیال تک‌تک خریداران پاک کند. نظر شما درباره شلبی F-150 رپتور باها چیست؟

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar