راه های دریافت وام خرید خودرو

دوشنبه 21 شهریور 01 ساعت 09:49
راه های دریافت وام خرید خودرو

خرید یک ماشین نو یا دست دوم یک سرمایه گذاری بلند مدت است و بسته به وضعیت مالی هزینه آن می تواند به صورت نقدی یا به وسیله وام خودرو پرداخت شود. هر ساله شرایط دریافت وام خرید خودرو برای ایرانی ها از طریق سایت ها و بانک ها شرح داده می شود و با توجه به وضع نابسامان بازار خودرو خرید خودرو با وام مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت.

معمولا وام خرید خودرو از جمله تسهیلاتی است که بانک ها و شرکت های لیزینگ خصوصی به واجدان شرایط اعطا می کنند و این فرآیند ساده‌تر و منعطف تر در روش پرداخت هزینه هاست. البته شرایط دریافت وام خرید خودرو با معایبی نیز همراه است که به طور مثال می توان محدودیت انتخاب وسیله نقلیه به دلیل محدودیت‌های بودجه را نام برد.

 

با توجه به شرایط و انتخاب شما بین پرداخت پول نقد برای یک ماشین یا دریافت وام، در این مقاله به شما کمک کنیم، تا با مزایا و معایب و شرایط دریافت وام خرید خودرو آشنا شوید و همینطور در ادامه روش دریافت وام خرید خودرو از بانک های مختلف را شرح می دهیم. همراه ما باشید.

 

مزیت های خرید خودرو با وام

 

۱. می توانید کل مبلغ قیمت خرید خودرو را قرض بگیرید

اگر به سرعت به یک ماشین نیاز دارید، با وام خودرو دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا تمام یا حتی بخشی از پول را پس انداز کنید. اگر بازپرداخت مالی ماهانه قابل مدیریتی دارید، وام خودرو گزینه خوبی است. شما همچنین می توانید با پرداخت سریعتر روند بازپرداخت را جلوتر ببرید. شما با دریافت وام حتی می توانید در مدت زمانی که برای دریافت تایید مالی، با ماشین جدید خود رانندگی کنید

.

۲. داشتن تعداد انتخاب بیشتر بین خودروهای نو

ممکن است وسوسه شوید و با توجه به شرایط خرید وسیله نقلیه دست دوم بخرید تا از گرفتن وام اجتناب کنید. اما در دراز مدت، این کار مقرون به صرفه ترین گزینه نیست. ماشین‌های دست دوم بیشتر خراب می‌شوند، گاهی اوقات نیاز به تعمیرات پرهزینه و نگهداری مکرر دارند. وام خودرو به شما کمک کند تا خودرویی گران تر از چیزی که ممکن است از پس خرید آن نتوانید با پول نقد برآیید تهیه کنید.

 

۳ . به شما کمک می کند تا رتبه اعتباری بهتری در بانک بیابید

وقتی برای هر شرایطی، از جمله وام خودرو، پول قرض می‌کنید، وام‌دهنده سابقه اعتباری شما را بررسی می‌کند. یک درخواست وام موفق و بازپرداخت مسئولانه وام گرفته شده در طول مدت وام به وام دهندگان نشان می دهد که فرد مسئولی هستید و احتمال تأیید اعتبار در آینده ی شما با نرخ بهتر وام های آتی افزایش می یابد؛ چرا که امروزه وام دهندگان به گزارش اعتبار جامع شما نگاه می کنند که شامل اطلاعات مثبتی مانند سابقه بازپرداخت شما نیز می شود.

 

۴جریان نقدینگی در بازار کسب و کار آزاد بهتر می شود

اگر در حال خرید وسیله نقلیه برای کسب و کار خود هستید، یکی دیگر از مزایای روش دریافت وام خرید خودرو این است که می تواند به شما در حفظ نقدینگی بسیار کمک کند، به خصوص اگر تازه شروع به کار باشید. اکثر صاحبان مشاغل زمان راه اندازی با مشکلاتی در جریان نقدینگی مواجه می شوند و این محدودیت ها می تواند خرید یک خودرو را با یک پرداخت نقدی یکجا بسیار دشوار کند. با انتخاب روش دریافت وام خرید خودرو به جای خرید نقدی، می توانید از مزایایی که با داشتن یک خودرو بهره مند شوید و به طور همزمان هزینه آن وسیله نقلیه را در طی چندین سال تقسیم کنید

.

۵از رقابت بین بانک ها و شرکت لیزینگ بهره مند شوید

مزیت دیگر دریافت خودرو این است که وام دهندگان متعددی در بازار وجود دارند که هر کدام برای گرفتن سرمایه شما رقابت می کنند و شرایط دریافت وام خرید خودرو خاص خود را دارند. در حالی که گاهی اوقات تهیه وام برای کسب و کار کوچک یا شخصی دشوار است، لیزینگ مالی خودرو یا وام خودروهای تجاری صنعت بسیار رقابتی تری است و به شما امکان می دهد وام با نرخ بهره نحوه دریافت وام خودرو بهتری پیدا کنید که برای وضعیت مالی خاص شما مناسب است.

 

انواع  روش دریافت وام خرید خودرو از بانک ها و مراکز مختلف

 در ادامه به انواع  روش دریافت وام خرید خودرو از بانک ها و لیزینگ های مختلف می پردازیم.

 

وام خرید خودرو بانک سامان

در بانک سامان امکان دریافت وام با تسهیلات برای خریدارانی که کمبود نقدینگی دارند، معادل ۸۰ درصد بهای خودرو وجود دارد. این تسهیلات خرید خودرو دارای مزایای متعددی چون: دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، بازپرداخت بدهی به بانک به دو شکل قسطی و ماهیانه، امکان بازپرداخت تسهیلات حداکثر در ۳ سال و امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی است.

نحوه دریافت وام خودرو در بانک سامان به این شکل است که اصل قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو می‌بایست به نام گیرنده تسهیلات خودرو باشد. تسهیلات باید برای خرید خودروهای داخلی که سال جاری یا حداکثر یک سال قبل تولید شدند باشد.

 

شرایط دریافت وام خودرو نیز شامل:

- اشخاص حقیقی خریدار خودرو باید دارای سن ۱۸ سال تمام باشند.

- باید فاقد سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور باشند.

- باید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک آنها تایید شود.

- سود وام ۱۸ درصد است

 

وام خرید خودرو بانک ملی

نحوه دریافت وام خودرو از بانک ملی  شامل افتتاح حساب پس انداز قرض الحسنه نزد شعبه با تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است که باید متناسب با درآمد متقاضی دریافت شود. برای دریافت وام باید اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی و صفحه اول ضامن/ضامنین و همینطور اصل و کپی کارت ملی متقاضی و ضامن ها نزد بانک گذاشته شود.

 

شرایط دریافت وام خودرو نیز شامل:

- اشخاص حقیقی خریدار خودرو باید دارای سن ۱۸ سال تمام باشند.

- فروش خودرو اقساطی است و مدت بازپرداخت حداکثر تا ۵ سال و ماهیانه در ۶۰ قسط است.

- نرخ سود طبق تعرفه بانک است

- گواهی اشتغال بکار یا فیش حقوقی متقاضی با ذکر میزان حقوق باید نزد بانک گذاشته شود

- ضامن ها باید معتبر و مورد قبول بانک باشند و فیش حقوقی داشته باشند

- پیش فاکتور خرید خودرو باید از نمایندگیهای مجاز تولید داخل باشد

- اصل و کپی اسناد مالکیت ، کارت و بیمه نامه خودرو بعد از تحویل خودرو توسط نمایندگی باید تحویل داده شود

 

وام خرید خودرو بانک ملت

نحوه دریافت وام خودرو بانک ملت به این شکل است که ابتدا باید یک حساب سپرده کوتاه مدت در بانک افتتاح کنید. بعد از ایجاد حساب سپرده کوتاه مدت و در صورت ثابت بودن مبلغ سپرده‌گذاری هر چهار‌ماه، بانک ملت برابر سپرده به سپرده‌گذار وام تعلق می دهد. حداقل زمان لازم جهت دریافت وام خودرو بانک ملت یک‌ ماه است.

شرایط دریافت وام خودرو نیز شامل:

- اشخاص حقیقی خریدار خودرو باید دارای سن ۱۸ سال تمام باشند.

- حداکثر تسهیلات خرید خودرو به مبلغ ۷۰۰۰۰۰۰ تومان پرداخت می‌شود.

- مدت بازپرداخت وام خودرو حداکثر ۶۰ ماه است.

- میزان دریافت وام متناسب با درآمد ماهیانه سپرده گذار خواهد بود.

 

 

وام خرید خودرو بانک صادرات

تسهیلات خرید خودرو بانک صادرات دارای شرایط خاصی است و یکی از مهم ترین ویژگی های دریافت وام خودرو از این بانک این است که مبلغ وام به شکل مستقیم به حساب نمایندگی فروش خودرو واریز می‌شود.

شرایط دریافت وام خودرو نیز شامل:

- حداکثر مبلغ وام ۲۰ میلیون تومان است

- سود وام ۱۸ درصد است

- مدت بازپرداخت وام نزد بانک ۳۶ ماه است

- باید حتما دو ضامن معتبر و فیش حقوقی نزد بانک ارائه شود

- وام گیرنده باید فاقد چک برگشتی باشد

- از همه مهمتر سند خودرو در رهن بانک صادرات نخواهد ماند

 

وام خرید خودرو اسنپ

وام خرید خودرو با اسنپ ارزان و با اقساط طولانی مدت از مدیران خودرو است که البته حتما باید با هماهنگی با خود اسنپ انجام شود و فقط اشخاصی که از طریق اسنپ، با ارائه معرفی‌نامه به نمایندگی‌های مدیران خودرو مراجعه می کنند امکان استفاده از تسهیلات ویژه دارند.

 

شرایط دریافت وام خودرو نیز شامل:

- از همکارى فرد با اسنپ دو ماه گذشته باشد.

- درآمد فرد در اسنپ باید ۴ میلیون تومان در دوماه متوالی باشد.

- در مدت زمان همکاری فرد با اسنپ، سابقه هیچ تخلفی نباید از فرد ثبت شده باشد.

 

وام خرید خودرو بازنشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری با استفاده از طرح فروش قسطی شرکت مدیران خودرو برای خرید انواع مدل های پرفروش خودرو چینی چون ام وی ام، تیگو و آریزو می توانند صاحب خودرو شوند. فروش فوری و پیش فروش گروه ایران خودرو معمولا با با تخفیف ۵۵ میلیونی انجام می شود.

 

شرایط دریافت وام خودرو نیز شامل:

- پیش پرداخت ها بسته به مدل خودرو برای بازنشستگان ۳۰ و ۴۵ درصد است

- تسویه در یک بازه زمانی ۶۰ ماهه انجام می شود

- نرخ سود از سوی شرکت مدیران خودرو ۲۱ درصد است.

 

وام خرید خودرو کمیته امداد امام خمینی

خودروهایی چون وانت زامیاد برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به قیمت کارخانه و با ۱۰ درصد تخفیف مهیا شده است. از مزایای این وام خودرو این است که  در واقع در صورت عدم توان پرداخت اولیه، کمیته امداد مبلغ را به صورت وام در اختیار فرد قرار می‌دهد. یک سوم قیمت خودرو از سوی صندوق امداد ولایت و دو سوم مبلغ از سوی صندوق کارآفرینی امید تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار فرد تحت حمایت قرار می‌گیرد. البته سند خودرو تا هفت سال در رهن سایپا باقی مانده و پس از تسویه حساب هفت ساله به نام فرد می شود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar