افزایش آلودگی هوای تهران

دوشنبه 4 بهمن 00 ساعت 11:38
افزایش آلودگی هوای تهران
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۴ بهمن ماه) کیفیت هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از استقرار توده هوای سرد و عدم وزش باد موثر است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۴ بهمن‌ماه) با حاکمیت شرایط پایدار جو کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است. تداوم این شرایط جوی در طول روز باعث تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه( ۴ بهمن ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آغاز تردد خودروها در صبح روز سه‌شنبه (۵ بهمن‌ماه) و تجمع ذرات معلق ناشی از عدم وزش باد مؤثر کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.با رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز و افزایش تندی باد تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود.

افزایش ترافیک تا اواخر وقت سه‌شنبه( ۵ بهمن ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar