موتورسیکلت الکتریکی کیک ماکا پولستار ادیشن

دوشنبه 28 آذر 01 ساعت 17:30
موتورسیکلت الکتریکی کیک ماکا پولستار ادیشن

 شرکت سوئدی کیک (Cake) در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و به سرعت نام خود را به عنوان یک تولیدکننده موتورسیکلت های الکتریکی مطرح کرد. این شرکت طی همکاری با پولستار دومین نسخه از موتورسیکلت الکتریکی کیک ماکا پولستار ادیشن (CAKE Makka Polestar Edition) را معرفی کرده است.

رنگ آبی آسمانی این موتورسیکلت الکتریکی تولید محدود با مدل مفهومی خودرو رودستر الکتریکی پولستار مطابقت دارد. نسخه جدید کیک ماکا پولستار ادیشن دو حالت رانندگی برای عملکرد متعادل یا برد طولانی را ارائه می کند.

دو شرکت سوئدی پولستار و کیک پیش از این و در سال ۲۰۲۱ برای تولید نسخه نخست این موتورسیکلت الکتریکی همکاری کرده بودند.

پولستار ادیشن مبتنی بر موتورسیکلت الکتریکی ماکا شرکت کیک دارای بخش بار قابل جدا شدن در قسمت عقب است که پیکربندی انعطاف‌پذیری را برای استفاده از جعبه ها، قفسه ها، صندلی مسافر و غیره ارائه می کند.

این موتورسیکلت الکتریکی به یک باتری کوچک با ظرفیت ۱.۵ کیلووات ساعت مجهز شده که موتور الکتریکی این وسیله نقلیه را تغذیه می کند. این موتور الکتریکی توانایی تولید ۳.۸ اسب بخار نیرو و ۴۴ پوندفوت گشتاور را دارد.

کیک ماکا پولستار ادیشن ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و بیشینه سرعت آن ۴۵ کیلومتر بر ساعت است. با یک بار شارژ کامل باتری، این وسیله نقلیه می تواند ۵۴ کیلومتر را طی کند. شارژ باتری از صفر تا ۸۰ درصد به دو ساعت زمان و شارژ کامل باتری به سه ساعت زمان نیاز دارد.

یک نمایشگر تی‌اف‌تی اطلاعات مهم مانند وضعیت باتری، سرعت‌سنج، و کیلومترشمار را در معرض دید کاربر قرار می دهد. همچنین از آن می توان برای انتخاب حالت سواری استفاده کرد. میزان بار مجاز برای حمل با این موتورسیکلت الکتریکی ۲۴۵ کیلوگرم است. رینگ های ۱۴ اینچی و ترمزهای فولاد ضدزنگ با دیسک های ۲۲۰ میلیمتری و کالیپرهای دو پیستونی از دیگر ویژگی های آن هستند.

کیک ماکا پولستار ادیشن برچسب قیمت ۵۳۰۰ دلاری را یدک می کشد.

پولستار اُ۲ (Polestar O2) که در ماه مارس از آن رونمایی شد، الهام بخش ساخت نسخه دوم ماکا پولستار  بوده و رنگ آبی آسمانی وجه تشابه آنها است.

شرکت پولستار چندین مدل دیگر خودرو را نیز در دست توسعه دارد که طی دو سال آینده عرضه خواهند شد. انتظار می رود مدل شاسی بلند پولستار ۴ اواخر سال ۲۰۲۳ و مدل چهار درب جی‌تی پولستار ۵ در سال ۲۰۲۴ روانه بازار شوند.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar