دلیل توقف تولید جانشین پژو ۲۰۷

دوشنبه 18 تیر 03 ساعت 12:17
دلیل توقف تولید جانشین پژو 207

معاون طراحی محصول ایران خودرو از توقف پروژه TF21 این شرکت که پروژه‌ای برای جانشینی با خودرو پژو ۲۰۷ بود، خبر داد.

پروژه TF21 قرار بود جایگزینی ملی برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ باشد که بر روی پلتفرم P200 توسعه یافته و ابعادی شبیه به پژو ۲۰۶ داشت.

این خودرو نیز قرار بود مانند دیگر عضو جدید ایران خودرو یعنی ری‌را در چند تیپ به بازار عرضه شود تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. پروژه TF21 قرار بود ابتدا با پیشرانه TU5 پلاس به بازار عرضه شود و در مرحله بعد با پیشرانه IK3 که یک پیشرانه ۳ سیلندر بسیار کم مصرف و اقتصادی داخلی است پا به جاده‌های ایران بگذارد. با گذشت حدود ۲۱ ماه از زمان رونمایی این خودرو، سرنوشت این پروژه را از معاونت تحقیق و طراحی ایران خودرو جویا شدیم.

مهدی رادمنش، در گفت‌وگو با خبرنگار پرشین خودرو، دلیل توقف پروژه TF21 را مباحث قیمتی و استانداردی دانست و گفت: نکته اول در ادامه پروژه TF21 مربوط به قیمت محصول است که متناسب با خودرو پژو ۲۰۷ نبود.

وی افزود: در تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه دست یافتیم که سطوح آپشنی و قیمت محصول TF21، برای جایگزینی این خودرو با پژو ۲۰۷ مناسب نیست.

رادمنش دلیل دیگر توقف این پروژه را دریافت مجوز استاندارد پژو ۲۰۷ عنوان و تصریح کرد: با دریافت مجوزهای استانداردی و رفع مشکلات تولید پژو ۲۰۷، دیگر پروژه TF21 اقتصادی نبود و به همین دلیل این پروژه در ایران خودرو متوقف شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایران خودرو خاطرنشان کرد: هر چند پروژه TF21 به طور کامل متوقف شده، اما ممکن است در آینده و به فراخور شرایط، این پروژه دوباره آغاز شود.

یادآور می شود که پروژه TF21 در مهرماه ۱۴۰۱ و با حضور رئیس سازملی استاندارد ایران و مدیرعامل وقت ایران خودرو، رونمایی و معرفی شده بود. زمانی این پروژه رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت که سخت‌گیری‌های زیادی از سوی سازمان استاندارد بر خودروسازان تحمیل شد اما با اتفاقاتی که در حوزه استانداردسازی خودروهای داخلی رخ داد، این پروژه نیز متوقف شد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دلیل توقف تولید جانشین پژو ۲۰۷"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
میثم اصفهانی
مهمان

همه می دونیم فقط مدیران بی برنامه و فاقد هرگونه درایتی مثل همین شرکت، سرمایه هایی که مفت و مجانی دستشون میدیم رو اینجوری به باد میدن