نیسان پت فایندر در راه ایران

بروزرسانی در: یکشنبه 1 مهر 03 ساعت 11:44
نیسان پت فایندر در راه ایران

نیسان پت فایندر یک کراس اوور بزرگ ۷ نفره به حساب می آید که توسط نامی خودرو در کشور عرضه خواهد شد.

پت فایندر از سال ۱۹۸۵ در بازار جهانی توسط نیسان حضور دارد. تا کنون ۵ نسل از این خودرو تولید شده است. نیسان پث فایندر در ابتدا در کلاس خودروهای SUV شاسی مستقل می گرفت. اما از سال ۲۰۱۲ با تغییر پلتفرم، این خودرو تبدیل به یک کراس اوور فول سایز ۷ نفره شد.

در بازار جهانی این خودرو ژاپنی با موتور ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی V6 عرضه می شود. این پیشرانه ۲۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که این نیرو توسط یک جعبه دنده ۹ سرعته AT به چهار چرخ این خودرو منتقل می شود.

نیسان پت فایندر وارداتی

نیسان پت فایندر در ایران با نمونه تولید شده برای بازار چین عرضه خواهد شد. چراکه قوانین واردات خودرو اجازه ورود خودروهایی با حجم موتور بالا را شرکت ها نمی دهد. همچنین به دلیل محدودیت سقف قیمتی خودروها، پت فایندر در سامانه جانبازان عرضه خواهد شد.

این کراس اوور جذاب توسط نامی خودرو که واردات خودروهای نیسان و تویوتا را برعهده دارد، در کشور عرضه می شود. این شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از این خودرو رونمایی کرد. همچنین نیسان سیلفی مکس ادیشن، قشقایی، کیکس، نیسان آریا، تویوتا BZ4X، کرولا کراس و راو۴ دو دیفرانسیل از دیگر خودروهای مطرح خودروساز ژاپنی یعنی تویوتا و نیسان بودند که شاهد حضور آن ها در غرفه نامی خودرو بودیم.

مشخصات فنی و امکانات نیسان پت فایندر

پت فایندر مخصوص بازار چین که در کارخانه دانگ فنگ – نیسان تولید می شود، از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر بهره میبرد که توانایی تولید ۲۴۸ اسب بخار قدرت نهایت گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر را دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع ۹ سرعته اتوماتیک AT است. حالا باید دید این خودرو با نسخه دو دیفرانسیل وارد کشور خواهد شد یا اینکه به دلیل محدودیت قیمتی خودرو، باید شاهد حضور این کراس اوور با دیفرانسیل جلو باشیم.

در نیسان Pathfinder امکاناتی مانند کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم هوشمند PRO PILOT، هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خواب راننده، کروز کنترل، رادار بین خطوط،  ترمز اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، تهویه مستقل سرنشینان عقب، حافظه صندلی راننده، گرم کن صندلی های ردیف جلو، سنسور باران، اپل کارپلی، اندروید اتو را داریم.

طراحی ظاهری

پت فایندر شباهت زیادی به دیگر محصولات نیسان مانند نیسان پاترول دارد. در قسمت جلو اما نسخه وارداتی به کشور، از طراحی جداب تری برخوردار است، چراغ های LED کشیده شده به طرفین و جلو پنجره بزرگ ابهت خاصی به این خودرو داده است. در بخش میانی خطوط پیچیده ای را نمی بینیم و قسمت این خودرو به شکل جعبه ای شکل طراحی شده است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar