مقایسه KMC SR5 با X55 PRO و تیگو ۷ پرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 4 مهر 03 ساعت 16:49
مقایسه KMC SR5 با X55 PRO و تیگو 7 پرو

کراس اوور SR5 در بازار رقبای هم وطنی دارد از جمله X55 PRO و تیگو ۷ پرو که سابقه بیشتری در بازار ما دارند. در ادامه به بررسی تفاوت‌های این خودروها می‌پردازیم.

لیوان نام برندی است که از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت جیلی و لیفان در سال ۲۰۲۲ به وجود آمده و برندی نوپا محسوب می‌شود. البته چند سال قبل‌تر در حدود سال ۲۰۰۰ میلادی، این برند با نام مپل  (MAPLE)وجود داشت که در نهایت با سرمایه‌گذاری دو شرکت جیلی و لیفان به جایگاه کنونی رسید.

از این برند در بازار ما خودروی X3 PRO وجود دارد که هاچبک کراس‌ اقصادی بازار است و در برابر رقبای داخلی به رقابت می‌پردازد. حال شرکت کرمان موتور قصد عرضه کراس‌اوور (SR5)  و سدانCR6) ) از این برند را در بازار ایران دارد.

در آن سوی میدان مدیران خودرو سال ۹۸ اقدام به عرضه کراس‌اووری جدید به نام ) X55تیگو ۴ بازار چین) کرد. این خودرو سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از سال ۹۸ به ایران آمد. اولین نمونه این خودرو با پسوند اکسلنت تحویل مشتریان شد. بعد از عرضه نمونه اکسلنت نوبت به تیپ پرو رسید که تغییراتی جزئی در نمای بیرونی و کابین به نسبت نمونه قبلی دارد. علاوه بر این موتور ۱.۵ لیتری توربو حالا قدرت بیشتری دارد و گیربکس از مدل دوکلاچه به CVT تبدیل شده است. در سال ۱۴۰۱ مدیران خودرو تیپ جدید X55 را به مشتریان تحویل داد که دو تغییر مهم به نسبت قبل دارد : ۱-اضافه شدن شارژر وایرلس کنار دسته دنده و ۲- کیسه‌هوای پرده‌‎ای که مجموع ایربگ‌های این خودرو را به ۶ می‌رساند.

از آن طرف مدیران خودرو کراس‌اووری بزرگ‌تر از X55 به نام تیگو ۷ پرو دارد. این خودرو از سال ۱۴۰۰ در بازار در دسترس است. تیگو ۷ علاوه بر نسخه پرو نمونه‌ای قوی‌تر با پسوند پرومکس دارد که موتور ۱۶۰۰ سی‌سی با آپشن بیشتر دارد.

مشخصات فنی
هر سه این خودروها همانند اکثر چینی‌های بازار، به موتورهای ۱۵۰۰ سی‌سی مجهز شده‌اند.کی‌ام‌سی SR5 به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ مجهز شده که حداکثر ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

X55 PRO به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ مجهز است که حداکثر ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک گیربکس CVT 9 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این موتور با توجه به اینکه روی بقیه محصولات مدیران خودرو نیز نصب شده، از نظر قطعه کمبودی ندارد و امتحان خود را به خوبی پس داده است.

تیگو ۷ پرو همانند برادر کوچک‌تر خود، به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ مجهز است که حداکثر ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک گیربکس CVT 9 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

موتور KMC SR5 به نسبت دو MVM موردنظر، ۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر دارد و در کنار آن گیربکس این خودرو دوکلاچه است که به نسبت X55 PRO و تیگو ۷ پرو می‌تواند حس و حال اسپرت‌تری را به راننده انتقال دهد.

تغییر فنی دیگر این سه خودرو راجع به ترکیب سیستم تعلیق استفاده شده است. X55 PRO در جلو به سیستم تعلیق مستقل مک فرسون و در عقب نیمه مستقل میله پیچشی مجهز شده در حالیکه روی محور جلو SR5 و تیگو ۷ پرو مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک نصب شده است. این ترکیب احتمالا سبب سواری پایدارتر و فرمان‌پذیری بهتر در  SR5و ۷ پرو خواهد شد.

امکانات ایمنی و رفاهی

با نگاهی به فهرست امکانات ایمنی و رفاهی SR5  امکاناتی همچون : ۶ کیسه هوا، ترمزپارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، صندلی چرمی با تریم دو رنگ، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی لمسی با ۶ بلندگو، کروزکنترل، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به تصفیه هوا و قابلیت تنظیم حالت رانندگی در سه حالت (ECO، SPORT وCOMFORT ) مشاهده می‌شود.

کابین KMC SR5

کابین KMC SR5

در آن سوی میدان X55 PRO به مواردی همچون : ۶ کیسه هوا، ترمزپارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، شارژر وایرلس، صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم برقی گودی کمر در چهار جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی لمسی با قابلیت میرورلینک، ۶ عدد بلندگو، کروزکنترل، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، روشن شدن از روی سوئیچ، نورپردازی داخلی در ۷ رنگ، کول باکس و ... تجهیز شده که به عنوان یک کراس اوور کوچک خانوادگی قابل قبول ارزیابی می‌شود.

X55 PRO

X55 PRO

در فهرست امکانات فونیکس تیگو ۷ پرو مواردی مانند : ۶ کیسه هوا، ترمزپارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، درب صندو برقی، سنسور نور، شارژر وایرلس، صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم برقی گودی کمر در چهار جهت، تنظیم برقی صندلی سرنشین در ۴ جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی لمسی با قابلیت میرورلینک، ۶ عدد بلندگو، کروزکنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، روشن شدن از روی سوئیچ، نورپردازی داخلی در ۷ رنگ، کول باکس و ... دیده می‌شود. البته در نمونه‌های ۱۴۰۲ به بعد سنسور باران، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو، رادار هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور و رادار برخورد هنگام دنده عقب اضافه شد.

تیگو 7 پرو

تیگو ۷ پرو

ابعاد و اندازه
کراس‌اوور جدید کرمان‌موتور خودرویی با ابعاد بزرگ است. ابعاد این خودرو به ترتیب (طول، عرض و ارتفاع) ۴۵۳۵، ۱۸۴۵، ۱۷۲۵ میلی‌متر است. فاصله بین دور محور این خودرو ۲۶۸۳ میلی‌متر است که در نوع خود خودرویی بزرگ و جادار محسوب می‌شود. وزن خالص این خودرو ۱۴۹۹ کیلوگرم عنوان شده و با توجه مشخصات و اندازه خودرو، عدد معقولی به حساب می‌آید.

در مقابل ابعاد X55 PRO به ترتیب (طول، عرض و ارتفاع) ۴۳۱۸، ۱۸۳۰، ۱۶۶۲ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور ۲۶۱۰ میلی‌متر به ثبت رسیده که به نسبت SR5 فضای داخلی کمتری را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. وزن اعلامی کراس‌اوور مدیران خودرو ۱۴۳۹ کیلوگرم عنوان شده که در این پارامتر از SR5 برتری نسبی دارد.
ابعاد TIGGO 7 PRO به ترتیب (طول، عرض و ارتفاع) ۴۵۰۰، ۱۸۴۲، ۱۷۴۶ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور تیگو ۷ پرو ۲۶۷۰ میلی‌متر است که به نسبت SR5 اندکی کوچک‌تر است. سنگین وزن ترین عضو این جمع سه نفره ۷ پرو است که ۱۵۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

SR5 در برابر X55 PRO برتری‌های قابل توجهی همچون قوای فنی قدرتمندتر، سطح امکانات کاربردی‌تر و فضای داخلی بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. در مقابل X55 PRO به دلیل سابقه طولانی‌تر در بازار و پشتوانه مدیران خودرو، می‌تواند خریداران را از خرید SR5 منصرف کند.

از سویی تیگو ۷ پرو موتوری کم توان‌تر و آپشن هایی بیشتر به نسبت SR5 کرمان موتور دارد که می‌توان به این نتیجه رسید که محصول جدید کرمان موتور در صورت قیمت‌گذاری مناسب و در محدوده X55 می‌تواند گزینه جذابی برای خریداران باشد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar