معرفی بی ام و XM منهارت

یکشنبه 15 مهر 03 ساعت 10:27
معرفی بی ام و XM منهارت

شرکت تیونینگ منهارت جزئیات پروژه جدید خود یعنی بی‌ام‌و XM را اعلام کرد. این شاسی‌بلند خبرساز از کیت کامل بدنه و ارتقای فنی بهره می‌برد و ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

با اینکه بی‌ام‌و XM لیبل نیازمند قدرت اضافی نیست اما منهارت نظر دیگری دارد. کیت بدنه جدید این شرکت باعث شده برخی ایرادات ظاهری خودروی موردبحث رفع شود و درعین‌حال ظرفیت کامل قوای محرکه آن نیز آزاد گردد. با توجه به تغییرات رخ داده، بی‌ام‌و XM منهارت ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد هرچند این فقط بخشی از بهبودهای قوی‌ترین خودروی تاریخ M به شمار می‌رود.

 

این خودرو که MHXM 900 نام دارد به کیت پاور باکس MH ترونیک منهارت مجهز شده تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۹ نیوتون متر بر گشتاور آن اضافه شود. این تیونر مشهور می‌تواند قدرت تولیدی پیشرانه را بنا به درخواست مالک و با استفاده از کیت‌های مرحله ۲ و ۳ بیشتر هم کند هرچند قدرت نهایی این کیت‌ها اعلام نشده است. به منظور بهبود عملکرد قوای محرکه، سیستم اگزوز XM نیز ارتقا یافته هرچند مشتریان امکان انتخاب اگزوز آکراپوویچ یا سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را نیز دارند.

به منظور بهبود ظاهر بی‌ام‌و XM، منهارت ارتفاع خودرو را با فنرهای H&R کاهش داده است. رینگ‌های مشکی براق ۲۴ اینچی نیز بر ابهت خودرو افزوده‌اند. همچنین با درخواست مشتری می‌توان کیت ترمز جدید را نیز نصب کرد. همان‌طور که می‌دانید XM لیبل خودروی سبک‌وزنی نیست بنابراین منهارت از فیبر کربن برای کیت بدنه استفاده کرده و این متریال در بخش‌هایی همچون اسپویلر جلو، ورودی‌های هوای سپر، فریم جلوپنجره، کاپوت، رکاب‌های جانبی، اسپویلر سقف و صندوق، دیفیوزر عقب و… وجود دارد. بدنه نیز پوشش خاکستری مات را به خود گرفته تا هماهنگی خوبی با سایر بخش‌ها داشته باشد.

منهارت کابین را نیز با متریال کامپوزیت روی پانل درها، داشبورد، فرمان و کنسول مرکزی تزئین کرده است. همانند اکثر پروژه‌های این تیونر، قیمت بی‌ام‌و XM موردبحث اعلام نشده اما باید گفت برخی قطعات به ویژه سیستم اگزوز امکان انتخاب در کشوری همچون آلمان را ندارند. بی‌شک پروژه موردبحث جذابیت‌های زیادی دارد و بی‌صبرانه منتظریم دست‌پخت جدید منهارت یعنی بی‌ام‌و M5 را ببینیم چراکه از قوای محرکه پلاگین هیبرید مشترک با XM استفاده می‌کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar