معرفی فولکس واگن تایرون

بروزرسانی در: پنج شنبه 19 مهر 03 ساعت 14:50
معرفی فولکس واگن تایرون

تایرون نام جدیدی در خط تولید فولکس‌ واگن نیست؛ این مدل از سال ۲۰۱۸ در چین موجود بوده و اکنون به پورتفوی اروپایی این شرکت راه پیدا کرده است.

این مدل در واقع نسخه هفت‌نفره از جدیدترین نسل تیگوان است. به عبارت دیگر، جایگزین تیگوان آل‌اسپیس قدیمی‌ می‌شود که در اروپا فروخته می‌شد. همچنین، این مدل پیش‌نمایشی دقیق از کراس‌اوور کامپکت سه‌ردیف بعدی آمریکا است که نام تیگوان را حفظ خواهد کرد.

تایرون جدید در میان تیگوان و توآرگ بزرگ‌تر و لوکس‌تری که در ایالات متحده آمریکا موجود نیست، قرار دارد. این مدل تنها محدود به نسخه هفت‌نفره نیست و می‌توان آن را با دو ردیف صندلی نیز سفارش داد. می‌توان آن را معادل فولکس‌واگن با Skoda Kodiaq دانست. از نظر طراحی داخلی و خارجی، شکل و شمایل آن چندان تعجب‌آور نیست، زیرا به‌طور کلی شبیه به یک تیگوان طراحی شده است.

طول تایرون ۱۸۷.۸ اینچ (۴۷۷۰ میلی‌متر) است که ۹ اینچ (۲۳۱ میلی‌متر) بلندتر از SUV اصلی خود است. برای جای‌گذاری ردیف سوم، فاصله محور آن به ۱۰۹.۸ اینچ (۲۷۹۱ میلی‌متر) افزایش یافته که معادل ۴.۵ اینچ (۱۱۴ میلی‌متر) است. عرض تایرون ۷۲.۹ اینچ (۱۸۵۲ میلی‌متر) و ارتفاع آن ۶۵.۳ اینچ (۱۶۶۰ میلی‌متر) است که هر دو عدد کمی بیش‌تر از تیگوان هستند.

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، این یک SUV بسیار کاربردی است. ظرفیت بار در پشت صندلی‌ها از ۱۲.۲ فوت مکعب (۳۴۵ لیتر) برای نسخه با ردیف سوم تا ۳۱.۲ فوت مکعب (۸۸۵ لیتر) برای مدل دو ردیفه متغیر است. اگر ردیف دوم را تا کنید، حجم به ۷۳.۸ فوت مکعب (۲۰۹۰ لیتر) برای مدل دو ردیفه و ۶۷.۲ فوت مکعب (۱۹۰۵ لیتر) برای پیکربندی سه‌ردیف افزایش می‌یابد.

مشتریانی که نسخه هیبرید را سفارش می دهند، این اعداد کم‌تر خواهد بود، زیرا بسته باتری فضای بیش‌تری را اشغال می‌کند: ۲۴.۹ فوت مکعب (۷۰۵ لیتر) با صندلی‌های عقب در حالت بالا و ۶۷.۶ فوت مکعب (۱۹۱۵ لیتر) پس از تا کردن آن‌ها. شایان ذکر است که تایرون برقی فقط با دو ردیف صندلی عرضه خواهد شد.

تمام نسخه‌های تایرون به یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه با شش دنده برای مدل‌های هیبرید و هفت دنده برای مدل‌های با موتور convencional مجهز هستند. مدل‌های PHEV به‌طور خاص دیفرانسیل جلو هستند، مشابه موتورهای پایه بنزینی و دیزلی. در نسخه پایه، این SUV جدید به یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت (۲۵۰ نیوتن متر) گشتاور متکی است. این موتور دارای فناوری هیبرید خفیف است و می‌تواند فقط بر روی دو سیلندر کار کند تا در زمانی که قدرت اضافی نیاز نیست، در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

به‌علاوه موتور ۱.۵ eTSI، یک موتور دیزلی اقتصادی ۲.۰ TDI با همان ۱۴۸ اسب بخار قدرت اما با گشتاور بالاتر ۲۶۶ پوند فوت (۳۶۰ نیوتن متر) نیز وجود دارد. با ارتقا به موتور قوی‌تر ۲.۰ TDI با دیفرانسیل چهارچرخ، قدرت به ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور به ۲۹۵ پوند فوت (۴۰۰ نیوتن متر) می‌رسد. فولکس‌واگن همچنین تایرون را با چند موتور بنزینی ۲.۰ TSI عرضه خواهد کرد، یکی با ۱۴۸ اسب بخار و ۲۳۶ پوند فوت (۳۲۰ نیوتن متر) و دیگری با ۲۶۱ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت (۴۰۰ نیوتن متر).

مانند دیگر مدل‌های اخیر فولکس‌واگن، در داخل تایرون یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۵ اینچی وجود دارد. این صفحه‌نمایش اساساً یک تبلت است و هیچ تلاشی برای ادغام نمایشگر مالتی مدیا در داشبورد انجام نشده است. کلاستر راننده ۱۰.۲۵ اینچ اندازه دارد و جالب است که هیچ صفحه‌نمایش اضافی برای شاگرد وجود ندارد. برخی از خودروهای گروه فولکس‌واگن اکنون چنین ویژگی‌ای دارند، از جمله پاسات پرو.

فولکس واگن تایرون در خانه خود در ولفس‌بورگ، آلمان تولید می‌شود و امسال در پاییز در اروپا در نسخه‌های
Life ،Elegance و R-Line به فروش می‌رسد. هنوز خبری از معادل تیگوان آن برای آمریکا نیست، اما طبق برخی از اخبار که هنوز صحت آن ها تأیید نشده است، انتظار می‌رود مدل مخصوص ایالات متحده آمریکا سال آینده عرضه شود. در این میان، تا چند روز دیگر فولکس واگن تایرون در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar