بررسی میتسوبیشی ASX کارکرده در ایران

بروزرسانی در: یکشنبه 4 تیر 02 ساعت 13:47
بررسی میتسوبیشی ASX کارکرده در ایران

میتسوبیشی ASX یکی از کراس اوورهای محبوب و پرطرفدار بازار ایران است که تا قبل از بسته شدن درب واردات شانس حضور در ایران را پیدا کرده بود.

این خودروی ژاپنی به‌واسطه طراحی قابل قبول، امکانات رفاهی مناسب و البته کیفیت مطلوب توانست در ایران به فروش خوبی دست یابد. اکنون با توجه به اینکه بازار خودروهای کارکرده طی سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده یکی از انتخاب‌های اصلی، خودروهای کارکرده ژاپنی و کره‌ای است که از جمله آنها می‌توان به میتسوبیشی ASX اشاره کرد.

میتسوبیشی یکی از شرکت‌های بزرگ و محبوب ژاپنی است که محصولات تولیدی این شرکت از اعتبار زیادی در جهان برخوردار است. محصولاتی که از نظر فنی و کیفی در سطح بالایی قرار دارد و رقیب بسیاری از خودروسازان مطرح دنیاست. میتسوبیشی ASX یا اوتلندر اسپرت که در بعضی از بازارها با نام میتسوبیشی RVR نیز شناخته می‌شود یکی از همین خودروهاست. 

میتسوبیشی ASX ابتدا طی دو نسل در سگمنت مینی ون به تولید رسید و سپس سال ۲۰۱۰ شرکت میتسوبیشی تصمیم گرفت سومین نسل ASX را در دسته شاسی بلندهای جمع و جور یا همان کراس اوورها به بازار عرضه کند. تاکنون فیس‌لیفت‌های مختلفی روی این خودرو انجام شده و شرکت آرین موتور، نماینده رسمی برند میتسوبیشی این فیس‌لیفت‌ها را تا سال ۲۰۱۸ به بازار ایران آورد.

 

 

مزایای میتسوبیشی ASX

کیفیت بالا

سواری مطلوب

استهلاک پایین

سیستم دو دیفرانسیل

 

معایب میتسوبیشی ASX 

بازار دست دوم ضعیف 

خدمات پس از فروش نامناسب

طراحی ساده کابین

مشخصات فنی نه چندان قابل قبول

میتسوبیشی ASX از نظر طراحی ظاهری خودرویی ساده و بدون هیچ گونه خط و خطوطی اضافی به نظر می‌رسد. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها طراحی کشیده‌ای دارد که چهره این خودرو را تهاجمی کرده‌اند. در نسخه فیس‌لیفت ASX دو نوار کرومی شکل از زیر چراغ‌های جلو تا کنار مه‌شکن‌ها کشیده شده و در کنار مه‌شکن‌ها نیز چراغ‌های مخصوص روز را می‌بینیم. چهار خط روی کاپوت این خودرو طراحی شده که باعث می‌شوند این خودرو عضلانی‌تر از آنچه هست به نظر برسد.

در قسمت عقب میتسوبیشی ASX چراغ‌ها به صورت دو تکه و کمی شبیه به چراغ‌های جلو طراحی شده‌اند تا نمای عقب ASX هم یک چهره خشن پیدا کند. چراغ‌های عقب توسط یک نوار کرومی به هم وصل شده‌اند که زیر این خط کرومی محل نصب پلاک قرار گرفته است. سپر این خودرو نیز به صورت دو رنگ طراحی شده و خروجی اگزوز نیز در سمت راست آن قرار گرفته است. در کل همچنان طراحی این خودرو برای بسیاری از افراد زیبا و چشم نواز است. 

با ورود به کابین ASX بر خلاف طراحی بیرونی خودرو طراحی ساده‌ای را شاهد هستیم. در بالاترین قسمت داشبورد خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع به صورت افقی و کنار هم قرار گرفته‌اند و زیر آنها نمایشگر ۷ اینچی لمسی خودرو واقع شده و در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو بدون نمایشگر قرار گرفته است. غربیلک فرمان ASX به صورت سه شاخه طراحی شده که میزبان دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل است.

شیفترهای تعویض دنده نیز در برخی نسخه‌های این خودرو پشت فرمان تعبیه شده‌اند. صفحه کیلومترشمار این خودرو از دو قسمت دایره‌ای شکل بزرگ به همراه یک صفحه نمایش کوچک که وسط این دو قرار گرفته، تشکیل شده است. همچنین کیفیت قطعات داخلی کابین نیز متوسط بوده و چندان چشمگیر نیست. فضای ردیف جلو در این خودرو مناسب است اما ممکن است سرنشینان عقب به دلیل فضای پا و ارتفاع سقف با مشکل مواجه شوند. 

در بخش فنی میتسوبیشی‌های ASX وارد شده به ایران به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده از این پیشرانه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. البته جعبه دنده مدل ۲۰۱۸ این خودرو دارای حالت L یا سنگین است که هنگام عبور از سربالایی‌ها به کمک راننده می‌آید.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در حدود ۱۰.۵ ثانیه است و طبق اعلام خود شرکت مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز به صورت ترکیبی حدود ۵/۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

میتسوبیشی ASX در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز حال و روز خوبی دارد. این خودرو به امکاناتی نظیر کروز کنترل و تثبیت‌کننده سرعت، سنسورهای پارک، سنسور باران، سنسور نور، دیلایت، نور بالای اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، سیستم شستشوی چراغ‌های جلو، فرمان چرمی با پدال شیفتر، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر مرکزی ۶.۴ اینچی لمسی، بلوتوث، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع خودکار، تنظیمات برقی برای صندلی راننده، صندلی عقب تاشونده دو تکه، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، آینه‌های بغل با قابلیت تاشوندگی برقی و سقف پانوراما، ۷ کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل فعال پایداری، سیستم کنترل کشش و ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار و ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده مجهز شده است. 

قیمت میتسوبیشی ASX در تیپ‌های مختلف از مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد و ۶۰۰ تا دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

از جمله رقبای میتسوبیشی ASX می‌توان به خودروهایی نظیر نیسان جوک، MG GS، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج اشاره کرد که تمامی آنها رقبایی پرقدرت برای میتسوبیشی ASX است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar