چگونه از داخل صندوق عقب یک خودرو فرار کنیم؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
چگونه از داخل صندوق عقب یک خودرو فرار کنیم؟

احتمال این که به اشتباه خود را داخل صندوق عقب یک خودرو محبوس کنید بسیار کم است. اگر شما تنها فرزند یک دیپلمات یا یک تاجر فوق العاده ثروتمند هستید، یا اگر در زندگی خود با افراد خلافکار حشر و نشر دارید، ممکن است روزی برسد که خود را داخل یک صندوق عقب خودرو محبوس بیابید. این وضعیت می‌تواند بسیار ترسناک و دلهره آور باشد و دانستن این که در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد، می‌تواند به نجات جان شما کمک زیادی کند.

اگر روزی چنین اتفاقی برای شما افتاد، به هیچ وجه نگران نباشید و دست و پای خود را گم نکنید. حداقل تا چند ساعت هوای کافی دارید که خفه نشوید، بنابراین بهتر است حواس خود را جمع کرده و راهی برای خروج از این وضع بیابید. شیوه‌های زیادی برای فرار از داخل صندوق عقب یک خودرو وجود دارند که ساده هستند، یکی از این روش‌ها دقیقاً برای خارج شدن از یک صندوق عقب بسته شده طراحی شده است.

روش اول: کابل باز کردن اضطراری صندوق عقب را بکشید!

از سال ۲۰۰۱، خودروسازان در آمریکا موظف شدند تا یک راه برای باز کردن درب صندوق عقب در مواقع اضطراری داخل خودروهای خود طراحی کنند. شرکت‌ها از آن سال به بعد، معمولاً یک کابل داخل صندوق عقب طراحی می‌کنند که با کشیدن آن، درب صندوق باز می‌شود. دلیل این تصمیم دولت، افزایش شمار قربانیانی بود که در اثر زندانی شدن در صندوق عقب خودرو جان خود را از دست می‌دادند. این کابل دقیقاً در کنار چفت صندوق عقب معمولاً نصب می‌شود. زمانی که این کابل را بکشید، درب صندوق سریعاً باز خواهد شد.

قدم اول: محل چفت صندوق عقب را پیدا کنید. معمول‌ترین محلی که چفت صندوق عقب در آن جا نصب می‌شود محل اتصال درب صندوق با بدنه خودرو، درست در مرکز آن است.

چفت صندوق عقب معمولاً یا داخل بدنه خودرو نصب شده یا روی یک میله فلزی قرار دارد. اگر داخل صندوق عقب تاریک است، ممکن است مجبور شوید که با لمس کردن چفت درب را پیدا کنید.

قدم دوم: کابل باز کردن درب را پیدا کنید. این کابل معمولاً به مجموعه چفت درب صندوق عقب متصل می‌شود.

با استفاده از انگشتان خود، کابل را تا دستگیره‌ای که دارند دنبال کنید. معمولاً، یکی از این کابل‌ها وارد بدنه خودرو می‌شود و متعلق به دستگیره داخلی صندوق است و یک کابل دوم، همان چیزی است که شما به دنبالش می‌گردید.

اگر درب صندوق، کاور داشته باشد، ممکن است نتوانید به این کابل‌ها دسترسی داشته باشید. در این حالت باید با لمس کردن به دنبال یک دستگیر صاف و T شکل روی درب صندوق، یا در کناره‌های گلگیرهای عقب بگردید.

قدم سوم: کابل اضطراری را بکشید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که کابل را محکم بکشید و صندوق عقب خیلی راحت باز خواهد شد.

این دستگیره اضطراری معمولاً با یک چسب یا گیره به درب صندوق متصل می‌شود. دستگیره را پیدا کنید، بکشید و خیلی راحت درب صندوق عقب خودرو بازخواهد شد.

روش دوم: فرار کردن از طریق صندلی‌های عقب

اگر آدم رباها شما را داخل خودرو حبس کرده و خودرو را در جایی نامعلوم رها نموده و رفته‌اند، و خودرو دستگیره باز شدن اضطراری ندارد، می‌توانید از طریق صندلی‌های عقب خود را نجات دهید. این کار به کمی تلاش و کوشش و همچنین نیروی بیشتری نیاز دارد، ولی بدون شک می‌تواند جان شما را نجات دهد.

قدم اول: به دنبال یک دستگیره آزاد کردن صندلی عقب بگردید. برخی از خودروها با صندلی‌های ردیف عقب تاشو، داخل صندوق، دستگیره‌های آزاد کننده صندلی عقب دارند.

باید به دنبال یک دستگیره آزاد کردن کوچک بگردید که در زیر بخش عقبی اتاق و درست جایی که پنجره عقب به آن متصل شده نصب شده است. اگر دستگیره را پیدا کردید، آن را محکم بکشید. ممکن است برای تا شدن صندلی‌ها، نیاز باشد که آن را با پای خود کمی فشار بدهید.

قدم دوم: به دنبال یک نقطه ضعیف در ردیف عقب صندلی‌ها بگردید. ممکن است برای این که بتوانید جای مناسب برای آزادسازی خود را پیدا کنید، نیاز باشد که این کار را چند باری انجام بدهید.

اگر خودروی شما دستگیره آزاد کردن صندلی عقب ندارد، باید پشتی صندلی‌های عقب را بشکنید. به دنبال نقاطی که نور به داخل صندوق عقب می‌آید یا فضاهای بین صندلی‌ها باشید.

اگر در کابین خودرو یک جای ویژه دسترسی به صندوق عقب از وسط صندلی تعبیه شده است، شکستن بخش‌های پلاستیکی آن معمولاً کار راحتی است. البته کاملاً مراقب باشید، پلاستیک شکسته می‌تواند بسیار تیز شود.

قدم سوم: داخل صندوق طوری بنشینید که پاهایتان به سمت ردیف صندلی‌های عقب باشد. چه بخش عقب صندوق، چه کناره‌های آن، کاملاً محکم هستند و با اطمینان می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید.

زمانی که می‌خواهید ضربه زدن به صندلی‌ها را شروع کنید، بسیار محکم به دیواره‌های صندوق عقب تکیه نمایید.

قدم چهارم: پشتی صندلی‌های عقب را بشکنید. هرچقدر که می‌توانید محکم به صندلی‌ها ضربه بزنید.

این کار را چندین بار تکرار کنید. زمانی که صدای ترک خوردن یا شکستن را شنیدید، احتمالا راه فرار خود را یافته‌اید! تا زمانی که صندلی نشکسته و فضای کافی برای عبور شما فراهم نشده است، به ضربه زدن ادامه دهید.

قدم پنجم: از فضای باز شده به داخل کابین فرار کنید. از طریق فضای ایجاد شده با شکستن صندلی، از صندوق و سپس از خودرو خارج شوید.

روش سوم: شکستن چراغ عقب

اگر داخل صندوق عقب هستید و از سروصدای جاده یا تکان‌های خودرو حدس می‌زنید که در حال حرکت هستید، بهترین کار این است که از یک خودروی در حال حرکت بیرون نپرید. بهترین تصمیم در این حال این است که با دستان خود به رانندگان و خودروهای دیگر علامت بدهید. بالاخره کسی متوجه شما در این شرایط خواهد شد. و اگر کمی خوش شانس باشید، آن‌ها با پلیس برای کمک رسانی به شما تماس خواهند گرفت.

قدم اول: یکی از چراغ‌های عقب را بشکنید. چراغ‌های عقب در دو سمت عقب خودرو قرار می‌گیرند و در داخل صندوق عقب معمولاً نصب می‌شوند.

برای دسترسی به چراغ‌های عقب ممکن است مجبور باشید که کاور آن‌ها را جدا کنید. برای این کار فقط کافی است تا گوشه کاور را گرفته و محکم آن را بکشید.

با قدرت هر چه تمام به چراغ عقب ضربه بزنید. برای این که بتوانید با دستان خود به رانندگان دیگر و عابرین پیاده علامت بدهید باید به طور کامل چراغ عقب را بشکنید. در برخی از خودروها، چراغ عقب معمولاً با چند مهره پروانه‌ای به بدنه متصل می‌شود. شما این مهره‌ها را با دست می‌توانید باز کنید و کل مجموعه چراغ عقب را از جای خود بیرون بیاورید.

قدم دوم: با یک تکه پارچه، یا با تکان دادن دست و فریاد زدن، از دیگران کمک بخواهید. کاری کنید کسانی که می‌توانند دستان شما را ببینند یا صدای شما را بشنوند، مطمئن شوند که شما نیاز به کمک دارید.

روش چهارم: با استفاده از چراغ عقب علامت بدهید.

استفاده از چراغ عقب برای علامت دادن به هنگام شب روش بسیار خوبی است، ولی در طول روز هم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

قدم اول: سیم‌های یکی از چراغ‌های عقب را پیدا کنید. معمولاً دو یا چند سیم وجود دارند که وارد مجموعه چراغ عقب می‌شوند.

یکی از سیم‌ها را با لبه تیز صندوق عقب پاره کنید. این کار موجب می‌شود تا یکی از چراغ‌های عقب از کار بیفتد.

قدم دوم: دو گوشه سیم پاره شده را به هم وصل کنید تا چراغ روشن شود. با تکرار این کار می‌توانید به هر کسی علامت بدهید.

استاندارد جهانی برای علامت دادن با چراغ برای درخواست کمک بدین صورت است که ابتدا با سه علامت کوتاه، بعد از آن سه علامت بلند و سپس سه علامت کوتاه دیگر انجام می‌شود. تا زمان رسیدن کمک، به این کار ادامه دهید.

استانداردهای ایمنی خودروها این روزها به گونه‌ای هستند که با کمک آن‌ها، اگر زمانی داخل صندوق عقب یک خودرو محبوس شدید به راحتی می‌توانید بیرون بیایید. اگر به هر نحوی، به طور اتفاقی داخل صندوق عقب خودروی خود گیر افتادید، سعی کنید تا حد ممکن میزان آسیبی که به خود وارد می‌کنید کم باشد.

منبع ترجمه: وب سایت Your Mechanic

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "چگونه از داخل صندوق عقب یک خودرو فرار کنیم؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد امین
مهمان

توس سمند های جدید یک درب دسترسی به صندوق عقب هست که پلاستیکیه ولی خیلی کوچیکه و نمیتونید از داخلش رد بشید. ولی بالاس همون درب یه اهرم هست شبیه ماشه تفنگ البته یکم بزرگ تر که اگه بکشیدش درب صندوق راحت باز میشه.

علی
مهمان

برای پراید یه سیم به قفل پراید هست که برای بازکردن دستی درب صندوق عقب هست آنرا که به سمت بالا بکشید درب باز می شود.

محمد
مهمان

به سختی !

رام
مهمان

اگر پراید بود یه لگد بزنید شاسی از وسط نصف میشه بعد به راحتی برید بیرون. اگه پاتون رو هم بسته بودن با با سر بزنید گلگیر از جا در میاد بعد برید بیرون

reza
مهمان

یعنی نشد یک مطلبی بخونیم، پشت سرش ، عزیزان پای پراید و سمند رو نکشن وسط، بابا بسه دیگه!!

رام
مهمان

مزاح بود به بزرگی خودتون ببخشید

محمد
مهمان

ایول. اینو خوب اومدی

محمد
مهمان

چینی سوارن دیگه

حامد
مهمان

سلام
بعد یه سوال ماشین هایی که ما سوار میشیم هم میشه باهاش از روش ها اجرا کرد؟

یونس
مهمان

بابا از این هیوندا i30nهم مطلب بزارین ایا تو ایران میارن یانه