چری تیگو۴ (ام وی ام X55) به زودی در بازار ایران + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 22 آذر 98 ساعت 10:23
چری تیگو4 (ام وی ام X55) به زودی در بازار ایران + تصاویر

چندی پیش، عکس و فیلمی از شاسی بلند استتار شده در فضای مجازی منتشر شد که به دنبال آن متوجه شدیم که این خودرو قرار است محصول جدید مدیران خودرو باشد که با کمی فاصله از رونمایی جهانی در ایران به تولید برسد.

حتی مردمان چین هم در سال ۱۹۹۷ فکر نمی‌کردند که کمپانی چری که در همان سال آغاز به فعالیت کرد پس از ۲۱ سال تبدیل به غول صادرات چین بشود. این کمپانی سر نخ پیشرفت را پیدا کرد و به خوبی خود را در میان تولید کنندگان خودرو در چین بالا کشید و هم اکنون در کشورمان با نماینده خود یعنی سعی بر این دارد که بازار ایران را هم با خود بالا بکشد. خودرو مورد بحث ما در چین با نام تیگو ۴ عرضه می‌شد، ولی نسل جدید آن به تیگو ۵ تغیر نام داد و حالا معلوم نیست که قرار است با چه نامی در ایران عرضه شود.

چری X55 به زودی در بازار ایران + تصاویر

این خودرو که در کشورهایی مانند روسیه و بلغارستان با نام X55 به فروش می‌رسد، قرار است به زودی به بازار جهانی معرفی و مراسم رونمایی برای آن برگزار شود. محتمل‌ترین نام برای این شاسی بلند جدید که بین X22 و X33 قرار می‌گیرد، ام وی‌ام X55 است که می‌تواند خلأ بین این دو کلاس را پر کند و سهم بیشتری از بازار را به نفع ام وی‌ام تمام کند.

چری X55 به زودی در بازار ایران + تصاویر

موتور این خودرو در دو نوع ۱.۵ لیتری توربو و ۲ لیتر تنفس طبیعی عرضه می‌شود. بیشترین توان موتور ۲ لیتری ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط جعبه دنده ۵ دنده دستی و یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور ۱.۵ لیتری توربو هم ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس ۶ دنده دستی و ۶ دنده دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو از جدیدترین زبان طراحی بهره می‌برد و در نمای رو به رو چهره‌ای تهاجمی و زیبایی دارد. نمای عقب شما را به یاد نسل جدید اسپورتیج می‌اندازد و از جذابیت بصری قابل قبولی بهره می‌برد. از نظر ابعاد این خودرو عرض و فاصله دو محور بیشتر نسبت به X33 دارد که نوید یک فضای راحت‌تر را به سرنشینان می‌دهد. داخل کابین خودرو، به روز رسانی بیشتری انجام شده است، ولی طرح کلی آن به تیگو ۷ شباهت دارد. صفحه نمایش لمسی بزرگ در کنار ورودی‌های هوای نا متقارن روحیه و جنبه اسپرتی به داخل کابین افزوده است.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "چری تیگو۴ (ام وی ام X55) به زودی در بازار ایران + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سجاد
مهمان

لطفا شرکت چری برای معلولین که دوست دارند از برند چری استفاده کنند از هر نوع ماشین که شما تولید کردید مثلا همین x55 جدید که ماشین بسیار زیبا و آبش ماشین که یک معلول استفاده میکنه باید خیلی خوب باشه که شخصی داره رانندگی میکنه لذت ببره.
شرکت چری یا مدیران خودرو لطف کنیدتحصیلات اقساط سه یا پنج ساله بزارید با سود چهار درصد
با شرایطی که ما معلولین بتوانیم سوار یک خودرو خوب شویم.
به امید روزی که یک معلول براش شرایت زندگی مثل یک آدم سالم باشه.

رايان
مهمان

امیدوارم موتور توربو و گیربکس دوکلاج را وارد کنن چونcvt اصلا جالب نیست دنده دستی هم که اصلا حرفشو نزن ، قربونت قیمتش هم به قیمت جهانی باشه فقط خواهشا کمرمون شکسته دیگه جا نداره

مجید
مهمان

قیمت جهانی؟ بچه شدی مگه؟ کمرت دولا هم بشه این کشور همینه، دولت مردا خودشونو ترجیح میدن برا چندین ملیون نفر، حتی با این همه دزدی و اختلاس ک میکنن