جگوار XJ پنجاه ساله از تهران تا پاریس

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
جگوار XJ پنجاه ساله از تهران تا پاریس

این روزها که حسابی فضای صنعت خودرو با انبوهی از اخبار و اطلاعات جدید پیرامون مدل‌های تازه الکتریکی و بنزینی معرفی شده در نمایشگاه خودرو پاریس پررنگ و لعاب است، به نظر می‌رسد یکی از مهمترین وقایع این رویداد یعنی فرارسیدن پنجاهمین سالگرد تولید سدان سوپرلوکس جگوار با نام ایکس جی به حاشیه رفته است.

این خودرو که از سال ۱۹۶۸ وارد بازار جهانی شده، از لندن تا آمریکا و از پاریس تا تهران مخاطبان زیادی داشته و در زمره بهترین سدان‌های تاریخ است. این میان ایکس جی نسل اول با کد xj6 یکی از خاطره انگیزترین خودروهای جگوار است که هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودرو ۵۰ ساله که از پیشرانه‌های ۶ و ۱۲ سیلندر مشهور جگوار سود برده و در بین کلکسیونرهای خودرو جزو محبوب‌ترین مدل‌ها با بیشترین قیمت است.

اکنون این خودرو که در ایران امروزه بهایی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان دارد، در نمایشگاه پاریس مورد تقدیر حاضران قرار گرفته و علاوه بر ورودی نمایشگاه، در فضای بیرونی سالن نمایشگاه هم در شمار انبوهی حاضر شده است. باورش سخت است اما تزئینات چوب‌کاری اتاق و چرم به کار رفته در صندلی‌ها پس از نیم قرن هنوز هم ظاهر مناسبی دارد. چیزی که در کمتر خودرو امروزی یافت می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar