رونمایی از تویوتا پریوس ۲۰۱۹ در لس آنجلس + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 9 آذر 97 ساعت 00:56
رونمایی از تویوتا پریوس 2019 در لس آنجلس + تصاویر

فروش تویوتا پریوس در امریکا رو به کاهش گذاشته و شرکت تلاش می‌کند تا با رونمایی از مدل فیس لیفت ۲۰۱۹ آن در نمایشگاه خودروی لس آنجلس اوضاع این خودرو را در بازار بهتر کند.

بزرگ‌ترین تغییر خودرو ارائه یک سیستم الکتریکی دو دیفرانسیل روی خودرو است که قبلاً فقط در بازارهایی خاص مانند ژاپن ارائه شده بود. با خرید این آپشن، خودرو به یک موتور الکتریکی دیگر روی محور عقب مجهز می‌شود که تا سرعت ۶۹ کیلومتر بر ساعت نیروی چرخ‌های عقب را تأمین می‌کند.

موتورهای الکتریکی خودرو توسط یک باتری هیدرید فلز نیکل که تکنولوژی آن کاملاً جدید می‌باشد تغذیه می‌شوند. این باتری‌های به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هوای سرد بهترین عملکرد خود را همچنان بتوانند ارائه کنند. باتری زیر صندلی عقب نصب می‌شود و هیچ تاثیری روی فضای کابین ندارد. فیس لیفت تویوتا پریوس هنوز هم همان ۱۸۵۴ لیتر فضای بار را ارائه می‌نماید.

تویوتا می‌گوید پریوس AWD-e یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای سواری دو دیفرانسیل بازار آمریکا خواهد بود. شرکت مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را ۴.۷ لیتر در حالت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر رانندگی اعلام کرده و به نظر می‌رسد این ادعای آن‌ها صحت داشته باشد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، پریوس L Eco دیفرانسیل جلو در حالت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر رانندگی ۴.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در حالی که تویوتا با تأخیر پریوس دو دیفرانسیل را وارد بازار آمریکا می‌کند، شرکت بسیار به فروش بالای این مدل امیدوار است. اگر پیش بینی‌های آن‌ها درست باشد، تا ۲۵ درصد فروش پریوس را مدل‌های دو دیفرانسیل تشکیل خواهند داد.

علاوه بر این سیستم دو دیفرانسیل جدید، پریوس ۲۰۱۹ به یک سپر جلوی جدید و چراغ‌های متفاوت مجهز شده است. همین تغییرات را در عقب نیز می‌توانیم ببینیم و خریداران پریوس فیس لیفت چراغ‌های عقب مشابه آن چه قبلاً دیده‌اند و یک سپر عقب جدید را در آن بخش خواهند یافت. این مدل همچنین از یک فرمان جدید در کنار دو رنگ بدنه تازه قرمز و آبی بهره خواهد برد.

همه مدل‌های هاچ بک پریوس ۲۰۱۹ به طور استاندارد به پکیج سیستم‌های کمکی رانندگی Toyota Safety Sense P مجهز خواهند بود. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم پیش گیری از تصادف با تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط با کمکی فرمان، نوربالای اتومات و کروز کنترل هوشمند با رادار دینامیک اشاره کرد.

منبع ترجمه: Cars coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar