رونمایی از رنج رور اسپرت HST + تصاویر

شنبه 27 بهمن 97 ساعت 16:50
رونمایی از رنج رور اسپرت HST + تصاویر

شرکت جگوار لندرور امروز از خودروی رنج رور اسپرت HST رونمایی کرده که در واقع نخستین مدل هیبریدی این کمپانی محسوب می‌شود.

این خودرو قدرت مورد نیازش را از یک موتور کاملاً جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی بنزینی با ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند. این موتور جایگزین پیشرانه شش سیلندر خورجینی بنزینی شرکت شده و به علت استفاده از یک سوپرشارژر الکتریکی و یک توربوشارژر Twin Scroll پیشرانه‌ای فوق العاده خاص است.

جگوار لندرور می‌گوید این سوپرشارژر الکتریکی مستقیماً توسط یک موتور الکتریکی کار می‌کند که در نیم ثانیه می‌تواند تا ۱۲۰ هزار دور در دقیقه آن را بچرخاند. به علت استفاده از این سوپرشارژر الکتریکی، گفته می‌شود که تأخیر توربوشارژر خودرو به طور کامل از بین رفته است. این موتور جدید همچنین در مقایسه با پیشرانه قبلی کربن دی اکسید کمتری تا ۱۲ درصد تولید می‌کند و تولید دیگر آلاینده‌های آن تا ۷۵ درصد کاهش داشته است.

رونمایی از رنج رور اسپرت HST + تصاویر

علاوه برا سوپرشارژر الکتریکی و یک توربوشارژر بسیار بهینه، پیشرانه اسپرت HST همچنین به سیستم Continuous Variable Valve Lift (CVVL) مجهز شده که به کمک این سیستم بازدهی پیشرانه بسیار بهتر شده است. یک سیستم ۴۸ ولتی هم روی سیستم نصب شده که هنگام حرکت خودرو می‌تواند قدرت بیشتری در اختیار پیشرانه قرار داده و سیستم استارت استاپ را فعال کند.

این شاسی بلند زیبا مصرف سوختی برابر با ۹.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی داشته و ۲۱۳ گرم در هر صد کیلومتر کربن دی اکسید تولید می‌کند.

رونمایی از رنج رور اسپرت HST + تصاویر

نیک راجرز، مهندس ارشد جگوار لندرور در مورد این خودرو گفته: «موتورهای شش سیلندر خطی این روزها در مقایسه با موتورهای شش سیلندر خورجینی روز به روز بهتر می‌شوند و پیشرانه جدید ما، در همین راستا علاوه بر کاهش مصرف سوخت، در تمامی شرایط پرفورمنس بهتری از خود می‌تواند ارائه کند. امکانات پیشرفته‌ای مانند سوپرشارژر الکتریکی این موتور را بسیار خاص کرده و سیستم MHEV هوشمند آن با ذخیره انرژی در کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان تولید آلاینده‌ها نقش بسیار موثری دارد.»

رونمایی از رنج رور اسپرت HST + تصاویر

شرکت قصد دارد مدل رنج رور اسپرت HSE را به عنوان یک نسخه ویژه رنج رور اسپرت بفروشد و به کمک نشان‌های روی بدنه و برخی تزئینات خارجی فیبر کربنی خود را از دیگر مدل‌ها متمایز خواهد کرد. داخل کابین، شرکت مدل رنج رور اسپرت HSE را به صندلی‌های جلوی قابل تنظیم در ۱۶ جهت با روکش چرم مشکی و دوخت متضاد قرمز مجهز کرده است. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توان به کروز کنترل پیشرفته، ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های بالا و سیستم Terrain Response 2 شرکت لندرور اشاره کرد.

قیمت رنج رور اسپرت HSE در بریتانیا از ۸۱ هزار پوند شروع می‌شود. هنوز مشخص نیست در بازارهای خارج از بریتانیا این خودرو قرار است فروخته شود یا نه.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar