سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

اوایل دهه ۸۰ و با ورود خودروهای سانگ یانگ به بازار ایران، به علت ضعف طراحی خارجی و داخلی این خودروها، آنطور که باید مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفتند.

پس از گذشت سال ها و سانگ یانگ با تغییر سبک طراحی، توانست بازار از دست رفته خود را در ایران مجددا به دست بیاورد. تیوولی، کوراندو، اکتیون و حال رکستون G4 با طراحی به روز و زیبا در کنار امکانات فنی و رفاهی مناسب به دست رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران عرضه می‌شود.

نگاهی به رکستون

سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

محصولات کمپانی سانگ یانگ از بدو ورود به ایران، به خودروهایی با توانایی زیاد در آفرود و موتور های قدرتمند معروف شدند. سانگ یانگ در ابتدا برای تامین موتور هایش با مرسدس بنز قرارداد بست و بیشتر محصولاتش از موتور و گیربکس های این کمپانی استفاده کرد. سانگ یانگ موسو نخستین مدل واردشده به ایران بود و بعد از آن مدل‌های کوراندو، چیرمن، اکتیون، کایرون، رودیوس و رکستون به ایران آمدند. رکستون بزرگ ترین کراس اوور سانگ یانگ بود که در نسل اول با کد Y200 از سال ۲۰۰۱ روی خط تولید رفت. موتور ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری این خودرو، ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که متصل به یک جعبه دنده اتوماتیک بود. در سال ۲۰۰۶ سانگ یانگ نسل اول را فیس‌لیفت کرد و با کد Y250 با همان مشخصات روانه بازار کرد. سومین فیس لیفت هم در سال ۲۰۱۲ انجام شد که علاوه بر چهره و کد جدید (Y290) در کنار موتور ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری، به موتور های جدید ۲ لیتری XDi دیزل و ۲.۲ لیتری e-XDi دیزل مجهز شد.

طراحی خارجی

سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

سانگ یانگ بعد از یک دوره طراحی ناموفق که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، تصمیم بر آن گرفت تا به یک باره تغییری در طراحی خود ایجاد کند تا بازارهای از دست رفته خود را مجددا به دست بیاورد. با نگاه به نمای جلو خودرو، ناخودآگاه چشمان شما خطوط منحنی سپر و جلو پنجره را دنبال می‌کند که به طور هماهنگ و زیبا با هم ادغام شده است. مرکز سپر مثل آچار فرانسه دارای دو سر است که شروع خطوط و تقسیم نمای جلو از آنجا استارت می خورد. قسمت پایینی به دور چراغ های مه شکن و ورودی هوای زیر سپر و قسمت بالایی به جلو پنجره و زیر چراغ هایی وصل می‌شود و درون کاسه آن هم خطوط پرپیچ و خم زیادی وجود دارد.

نمای جانبی G4 با کاراکترلاین قوی و خطوط برجسته و منحنی که از چراغ عقب و جلو تا روی درها کشیده شده است، جذابیت و ابهت این خودرو را دوبرابر می‌کند. نمای عقب خودرو کمی با دو نمای دیگر فاصله دارد ولی همچنان زیبا و ساده طراحی شده است. چراغ های ساده و سپر پلاستیکی که مه شکن‌های عقب را در خود جای داده است، کمی تو ذوق می‌زند و همچنان به ضعف طراحی سانگ یانگ در نمای عقب اشاره می‌کند. ابعاد این خودرو نزدیک به یک SUV فول سایز است و طول، عرض، ارتفاع و فاصله دومحور G4 مساویست با ۴۸۵۲، ۱۹۲۰، ۱۸۰۰، ۲۸۶۴ که از نزدیک ترین رقیب خود یعنی سورنتو ۷۲، ۳۰، ۱۱۵، ۸۴ میلی متر بزرگ تر خواهد بود.

طراحی داخلی

سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

داخل کابین شاهد پیشرفت هستیم ولی همچنان سادگی در طراحی کنسول مرکزی و داشبورد به چشم می‌آید. طراحان سانگ یانگ سعی خود را کرده‌اند تا در داخل کابین سنگ تمام بگذارند و نمای لوکسی را به این قسمت از خودرو تزریق کنند. آنها برای انجام این ماموریت از متریال باکیفیتی نظیر چرم، پلاستیک نرم، طرح چوب و طرح آلومینیوم استفاده کرده‌اند که ترکیب آنها با هم و همچنین دوخت زیبای رودری‌ها و مرکز کنسول که به شکل لوزی دوخته شده به لوکس بودن کابین افزوده است. داخل کابین همه چیز سر جای خودش قرار دارد و تمامی کلیدهای روی کنسول، روی فرمان و همینطور صفحه نمایش ۸ اینچ، مناسب و در دسترس طراحی شده است تا کمترین حواس پرتی را برای راننده داشته باشد. با توجه به ابعاد این خودرو فضای داخلی خیلی راحت و جادار است که سرنشینانی با بلندی قد ۱۹۰ سانتی‌متر هم راحت در این خودرو می‌نشینند. دسترسی به ردیف سوم خیلی آسان و ورود و خروج از آن راحت انجام می‌شود. با توجه به اینکه این ردیف بستر برای کودکان و افراد کم سن و سال تعبیه شده، برای افرادی با بلندی قد ۱۵۰ سانتی‌متر هم راحت است.

یک سبد پر از تجهیزات

سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

رکستون جی ۴ را می‌توان یک خودرو ایمن دانست چون که این خودرو به بیتر تجهیزات ایمنی مانند ۹ کیسه هوا، سیستم‌های مدرن کنترل پایداری، هشدار خروج از مسیر مستقیم، تشخیص نقطه کور و ترمزهای اضطراری مجهز شده است. اما مهم‌ترین نقطه قوت این خودرو در بخش ایمنی استفاده از صفحات فولادی با مقاومت زیاد خواهد بود که به دست شرکت POSCO کره جنوبی ساخته شده است. رکستون G4 به تمامی امکانات و آپشن‌های روز مجهز است ولی مهم ترین امکانات رفاهی این خودرو شامل مواردی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش چند منظوره ۸ اینچ با قابلیت پشتیبانی از اتو اندروید و اپل کار، حافظه صندلی، چراغ های LED با قابلیت چرخش در سر پیچ‌ها و ... است. کنسول بین ردیف دوم دارای تنظیمات تهویه مطبوع و خروجی برق است که به شما خروجی برق مستقیم برای شارژ وسایل برقی را می‌دهد.

قلدر؛ با تاخیر

سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر

نسل قبل رکستون با توجه به استفاده از موتور ۶ سیلندر با حجم پیشرانه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نتوانست در بازار ایران حضور پیدا کند ولی سانگ‌یانگ این بار همگام با صنعت خودرو جهان حجم و تعداد سیلندر خودروهای خود را به منظور مصرف بنزین و تولید آلایندگی کمتر کاهش داده است و همین قضیه موجب شد تا راهش را برای ورود به ایران هموار کند. رکستون G4 از یک موتور ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر، مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کند که توان تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت را یک جعبه دنده ۷ سرعته ساخت مرسدس بنز به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. با توجه به وجود توربو در موتور حرکت اولیه با کندی همراه است ولی به محض وارد شدن توربو به مدار گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متری در دست شما قرار می‌گیرد. به لطف قدرت و گشتاور خوبی که موتور در دست راننده قرار می‌دهد و سیستم تغییر وضعیت انتقال نیرو (۴L,4H)، عبور از مسیرهای خارج جاده با شیب های تند برای G4 کاملا راحت و بی‌دردسر انجام می‌شود. همینطور به لطف سیستم کنترل حرکت در سر پایینی، این کراس اوور غول پیکر مانند یک مار روی این سطح خزش می‌کند. G4 در مسیرهای آسفالت هم عملکرد قابل قبولی دارد و با توجه به فرمان برقی، جعبه دنده هوشمند با تعویض سریع دنده‌ها و ترمزهای قدرتمند رانندگی بی‌دردسری را برای راننده به ارمغان می‌آورد. سیستم فنربندی رکستون علی‌رغم اینکه مثل خودروهای آفرودر اصیل طراحی شده و شاسی و بدنه از اتاق جداست، ضربات کوچک را هم به اتاق و سرنشینان وارد می‌کند که برای این خودرو کمی عجیب به نظر می‌رسد. صندلی‌ها در G4 نرم و راحت هستند و با وجود نگه دارنده در دو طرف تکیه گاه در مانورهای سنگین تکان‌های شدید عرضی به سرنشینان وارد نمی‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "سانگ یانگ رکستون G4 را بیشتر بشناسید + گالری تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
داریوش رحیمیان
مهمان

طبق قیمت های روز سانگ یانگ من نهایت تا ۳۰۰تومن درنظر میگرفتم ! الان ببینین چه قیمتی شده ، دست نیافتنی .