کدام نسخه جک J7 وارد ایران می شود؟

بروزرسانی در: پنج شنبه 22 دی 01 ساعت 00:39
کدام نسخه جک J7 وارد ایران می شود؟

جک یکی از برند های محبوب و موفق چینی در بازار ایران است که طی سال های گذشته در کلاس هاچ بک، سدان و کراس اوور حضور پررنگی در بازار داشته است اما کرمان موتور در صورت عرضه مدل J7؛ یکی از معدود خودروسازانی خواهد بود که قدم به کلاس خودروهای لیفت بک می‌گذارد.

کلاس لیفت بک ( خودروهایی با درب صندوق و شیشه عقب یکپارچه) که با خودرو محبوبی مانند زانتیا به نوعی از سدان های عادی بازار تفکیک می شود. حال نسخه قدرتمندتر این خودرو با برند Sehol روانه بازار شده و دیگر نمی‌توان با قطعیت گفت که حتما جک J7 توسط کرمان موتور به تولید خواهد رسید چرا که Sehol A5 plus گزینه ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذر کرد.

 

آمپول قدرت برای جک در برند sehol
جک در جوینت ونچری مشترک با فولکس واگن و سئات از سال ۲۰۱۸ اقدام به راه اندازی برند جدید Sehol کرده که به نوعی برگرفته از کلمه sol اسپانیایی به معنای خورشید برای ادای احترام به سهم سئات اسپانیا در این جوینت ونچر است. Sehol جوینت ونچر مشترک جک با گروه فولکس واگن برای توسعه خودروهای الکتریکی است اما برخی سدان ها و کراس اوور های جک طی حدود ۳ سال اخیر در نسخه های پریمیوم به برند Sehol منتقل شده اند و نسخه قدرتمند، اسپرتی و لوکس تر جک J7 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 

مهره قدرت با شتاب ۷.۶ ثانیه‌ای
Sehol این نسخه ویژه را با نام A5 plus و پیشرانه ۱.۵لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت و حداکثر توان ۱۸۴ اسب بخار عرضه می کند که در آن گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را بر عهده دارد. این خودرو اسپرت Sehol با اتکا به این قوای محرکه توانمند براساس اعلام شرکت سازنده توانایی ثبت شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه ای دارد که در بازار خودروهای چینی ایران عددی بی سابقه به شمار می رود.

 Sehol A5 plus  و جک J7

خودرویی با زبان طراحی ایتالیایی
جک J7 که از سوی جک با نام A5 نیز شناخته می شود از زمان آغاز عرضه رسمی در سال ۲۰۲۰ به عمده بازارهای جهان، فروش قابل توجهی در کشورهایی مانند روسیه، قزاقستان و مکزیک داشته است.

این لیفت بک با طول ۴۷۵۵ میلیمتربه نوعی جانشین جک J5 در خطوط تولید این خودروساز است که علاوه بر تغییر کلاس به لیفت بک؛ ۲۰ سانتیمتر طول بیشتر دارد و بر اساس سنت طراحی ایتالیایی مانند J5؛ این لیفت بک جذاب نیز در استودیو طراحی جک در تورین ایتالیا توسط دنیل کالیونه (طراح بخش خارجی – طراحی سابقه آلفارومئو) و جیان‌کارلو کنسیلیو (طراح بخش داخلی – طراحی سابق لانچیا و مازراتی) طراحی شده است و از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار نیرو می گیرد که از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می شود. از جمله امکانات این محصول تازه جک می توان به نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۱۰.۴ اینچی عمودی در میانه کنسول، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ورود و استارت بدون کلید و ... اشاره کرد. این در حالی است که جک در نسخه A5 plus برند Sehol امکانات بیشتری نظیر دروبین ۳۶۰درجه، سنسور جلو و عقب، کروز کنترل تطبیق پذیر adaptive، هشدار نقاط کور، سیستم پارک اتوماتیک کنترل صوتی مولتی مدیا، سنسور باران و ... را نیز ارائه می کند.

 

کرمان موتور کدام خودرو را انتخاب می کند؟
با توجه به اشتراک ساختار پایه پلتفرم و اسکلت بدنه هر دو خودرو و از آنجا که تصاویری از بدنه خام این خودرو در خط تولید کرمان موتور منتشر شده هنوز نمی توا نبا قطعیت گفت که آیا احتمال دارد Sehol A5 plus  به جای جک J7 به خطوط تولید کرمان موتور برسد اما قدرت بالا و آپشن های گسترده این محصول تا حدی جذاب است که این اتفاق بعید نیز به نظر نمی رسد.

 Sehol A5 plus  و جک J7

این دو گزینه چقدر قیمت می خورند؟
هنوز نمی توان در زمینه قیمت احتمالی این لیفت‌بک‌های جدید اظهار نظری کرد اما بررسی ها نشان دهنده آن است که نسخه J7 این لیفت بک احتمالا با قیمتی کمتر از کراس اوور KMC K7 در رده های بالای قیمتی کرمان موتور می‌تواند عرضه شود اما فول ترین نسخه Sehol A5 plus قیمتی بیش از کراس اوور K7 خواهد داشت. با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کرمان موتور کدام محصول را با چه سیاست فروشی برای بازار ایران در نظر خواهد گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "کدام نسخه جک J7 وارد ایران می شود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
م.خ
مهمان

کدوم محصول مشخص نیست.اما سیاست فروش کاملا مشخصه.