نگاهی به K-ZE، کراس اور ارزان قیمت جدید رنو + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
نگاهی به K-ZE، کراس اور ارزان قیمت جدید رنو + تصاویر

شرکت رنو برای نمایشگاه امسال پاریس، علاوه بر چند مدل مختلف، کانسپت K-ZE را که به یک کراس آور کوچک تمام الکتریکی ختم خواهد شد تدارک دیده است.

این خودرو ظاهری شبیه به یک رنو کوئید آینده نگرانه دارد و به احتمال زیاد روی پلت فرمی مشترک با کوئید ساخته شده، البته این خودروساز فرانسوی اطلاعات زیادی در این باره منتشر نکرده است.

در حالی که حرف K احتمالاً از کوئید گرفته شده، ZE اشاره‌ای واضح به پیشرانه الکتریکی خودرو است که گفته می‌شود با یک بار شارژ، مطابق با چرخه جدید اروپایی ۲۵۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش دارد. با خالی شدن باتری، آن را می‌توانید با پریز برق معمولی یا تجهیزات ویژه شارژ کنید.

از برخی تجهیزات رنو K-ZE می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با دسترسی به خدمات Connected، سیستم ناوبری، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

نسخه تولیدی این مدل کانسپت سال ۲۰۱۹، ابتدا در کشور چین وارد بازار خواهد شد. این خودرو قرار است توسط شرکت e-GT New Energy Automotive Co و یک جوینت ونچر بین دانگ فنگ و نیسان که برای طراحی و تولید خودروهای الکتریکی ویژه بازار چین تأسیس شده تولید شود.

کارلوس گون، مدیرعامل گروه رنو در این مورد می‌گوید: «ما با رونمایی از مدل K-ZE، یک مدل شاسی بلند ارزان قسمت الکتریکی طراحی کرده‌ایم که ترکیبی از بهترین‌های گروه رنو است: توان بالای ما در تولید خودروهای الکتریکی، تخصص ما در ساخت خودروهای ارزان قیمت و همکاری‌های مشترک بسیار خوب ما.»

علاوه بر رونمایی جهانی کانسپت K-ZE، رنو همچنین در نمایشگاه پاریس اعلام کرده که می‌خواهد خودروهای سگمنت B و C خود را در اروپا الکتریکی سازی کند. با این اوصاف، نسل بعدی کلیو یک پیشرانه هیبریدی خواهد داشت و مدل‌های کپچر و مگان هم در نسخه‌های پلاگین هیبریدی روانه بازار خواهند شد.

در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، شرکت رنو همچنین از یک سیستم واقعیت مجازی به نام Augmented Editorial Experience (AEX) رونمایی کرد. رنو می‌گوید این سیستم ترکیبی از محتوا، خدمات ارتباطی، چندرسانه‌ای و حمل و نقل بوده و می‌تواند زمان سفر را به یک تجربه یادگیری فوق العاده تبدیل کند.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar