وقتی چینی‌ها لامبورگینی اوروس را هم کپی می‌کنند

بروزرسانی در: شنبه 29 خرداد 00 ساعت 04:32
وقتی چینی‌ها لامبورگینی اوروس را هم کپی می‌کنند

لامبورگینی اوروس چینی معرفی شد و قرار است که با حداقل قیمت ۱۵ هزار دلار به متقاضیان ارائه شود، ولی این خودرو به دست کدام کمپانی ساخته شده است؟

کمپانی‌های خودروساز چینی علاقه خیلی زیادی به کپی از خودروهای خارجی دارند که آخرین مورد آن را کمپانی خودروسازی Huansu Hyosow انجام داده است. اگر چه هم اکنون کمپانی‌های مطرح چینی به لطف همکاری گسترده خود با خودروسازان مطرح بین المللی استانداردهای تازه‌ای بدست آورده و خودروهای خیلی خوبی با طراحی اختصاصی تولید می‌کنند، اما خب همینطور تعدادی از کمپانی‌های خودروساز چینی که فاقد ایده‌های تازه هستند، راه رسیدن به یک خودرو تازه را در کپی برداری از خودروهای دیگر می‌دانند.

در ادامه مساله بالا، کمپانی خودروسازی Huansu Hyosow که به عنوان یکی از کمپانی‌های زیرمجموعه "بایک" به شمار می‌آید، برای طراحی و توسعه خودروی جدید خود که با نام C6 معرفی شده است، کراس اوور معروف لامبورگینی اوروس را هدف قرار داده و ایده‌های لازم را از این کراس اوور ایتالیایی دریافت کرده است، اگر چه گروه خودروسازی "بایک" هم برای تولید تعدادی از محصولات اختصاصی خود از کمپانی‌های دیگر کپی برداری می‌کند که نمونه آن می‌تواند خودروی شش چرخ این گروه باشد که از مرسدس بنز G کلاس ۶ چرخ کپی شده بود.

برخلاف گروه خودروسازی "زوتی" که بیش از ۷۰ درصد محصولات خود را شبیه به خودروهای مطرح بازار می‌سازد، این کمپانی چینی الگوبرداری خود را در کلیات محدوده کرده و جزییات خودرو را با طراحی اختصاصی توسعه داده است، اگر چه این مساله فقط برای طراحی جلو خودرو صادق خواهد بود و در نمای عقب شباهت خودروی C6 به لامبورگینی اوروس خیلی بیشتر خواهد شد.

قبل از این گفته می‌شد که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۵۰ اسب بخاری در بخش فنی خودرو استفاده می‌شود، ولی الان با معرفی رسمی این خودرو از طرف کمپانی سازنده، منابع خبری یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر را تأیید کرده‌اند که خروجی قدرت آن حدود ۱۹۵ اسب بخار خواهد بود و خیلی فاصله دارد تا تهدیدی برای کراس اوور لامبورگینی اوروس اصلی با قدرت ۶۴۱ اسب بخاری باشد.

https://www.instagram.com/p/CQRZDrJgtpt/?utm_source=ig_web_copy_link

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "وقتی چینی‌ها لامبورگینی اوروس را هم کپی می‌کنند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
farbod
مهمان

خداییش یا باید کپی نکرد یا مثل اینا رفت سراغ آس ترین ها
مرسدس جی
لامبورگینی اوروس
بی ام دبلیو ام هشت یا
فانتوم
ایران می‌ره اشغال تفاله ای مثل سمند رو از فولکس واگن پاساتی که به تولید انبوه نرسید کپی می‌کنه با موتور ۴۰۵ فرانسوی اون وقت میشه خودروی ملی

ميعاد
مهمان

چرا پرایده مارو کپی نمیکنن

محمد
مهمان

لیاقت دارن اونا چی کپی میکنن ما چی …..ما حتی نمیتونیم چراغشم کپی کنیم بعدش هم چینی هارو هیچی فرض میکنیم