ورود کراس اوور VGV U75 پلاس به‌ ایران

بروزرسانی در: شنبه 13 خرداد 02 ساعت 13:27
ورود کراس اوور VGV U75 پلاس به‌ ایران

به تازگی نسخه‌های تست کراس اوور VGV U75 PLUS وارد ایران شده که نشان می‌دهد یک شرکت خودروساز داخلی قصد دارد این خودرو را به بازار معرفی کند. کراس اوور U75 PLUS یکی از محصولات برند VGV چین است که البته برند شناخته شده و مطرحی در دنیای خودرو نیست.

خودروی U75 PLUS یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که توسط برند VGV تولید می‌شود. U75 پلاس در اصل متعلق به شرکت سینوتراک چین بوده که پیش‌تر محصولات کار و تجاری سنگین آن تحت عنوان هوو در ایران عرضه می‌شد. طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو قرار است تا به‌زودی توسط یکی از خودروسازان داخلی مراحل دریافت مجوز پلاک را گذرانده و به بازار عرضه شود. 

شرکت سینوتراک چین از سال ۲۰۱۴ پا به عرصه تولید خودروهای سواری گذاشت و محصولات خود را تحت برند VGV عرضه می‌کند. محصولات سواری سینوتراک در چین و دیگر بازارهای جهان به‌خاطر وجود رقبای بزرگ چندان شناخته شده نیست، البته عمر این شاخه از محصولات سینوتراک نیز چندان زیاد نبوده و این خودروساز برای مطرح شدن باید به تولیدات بیشتر فکر کند. در کنار U75 پلاس محصولات دیگری مانند U70 و U75 توسط برند VGV تاکنون تولید شده‌ است. 

کراس اوور U75 پلاس در اصل نسخه به‌روز و فیس لیفت شده خودروی U75 بوده که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو همانطور که اشاره کردیم در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار داشته و در صورت ورود به بازار ایران رقبای سرسختی ماند فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ، فونیکس تیگو ۷ پرو و مکس تیارا را پیش رو دارد.

ماشین U75 پلاس از نظر ظاهری نسبت به خودروهای روز بازار طراحی ساده‌ و قدیمی‌تری دارد و شاید به همین خاطر با انتقادات مختلفی روبرو شود. چراغ‌های اصلی در نمای جلو ظاهری بزرگ و بدون زوایای تند و تیز دارد که متصل به جلوپنجره خودرو طراحی شده است. جلوپنجره خودرو نیز به صورت شش ضلعی با ظاهری عریض و بزرگ درصد زیادی از نمای جلو را به خود اختصاص داده است. 

بر روی سپر جلو اما یک خط قرمز دور تا دور قسمت پلاک و ورودی هوای ثانویه موتور کشیده شده که ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده است. همچنین یک دیفیوزر طرح‌دار کرومی نیز انتهای سپر خودنمایی می‌کند.

در نمای عقب اوضاع کمی بهتر شده و شاهد یک طراحی خشن و جذاب هستیم. چراغ‌های عقب به صورت کشیده و بزرگ طراحی شده که بخشی از آنها به روی درب صندوق آمده و توسط یک نوار مشکی رنگ هر دو چراغ به‌هم متصل شده‌ است. علاوه بر خطوط عمیقی که بر روی درب صندوق وجود دارد بر روی سپر نیز یک دیفیوزر مشکی - کرومی با طراحی جذاب و همچنین چراغ‌های مه‌شکن و دنده عقب به صورت نواری نازک بر روی آن قرار گرفته است. 

در قسمت کابین U75 پلاس اما شرایط به کلی تغییر پیدا کرده و یک داشبورد مدرن و زیبا را شاهد هستیم. به سبک محصولات مرسدس بنز یک صفحه نمایش لمسی بزرگ از پایین داشبورد به سمت بالا کشیده شده که تمام قسمت‌ها و آپشن‌های خودرو از طریق آن قابل کنترل است. فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و در دل خود یک غربیلک سه شاخه به همراه برخی کلیدهای کنترلی را جای داده است. 

یکی از نکات جالب U75 پلاس این است که در بخش کنسول خبری از لیور دنده مکانیکی و الکتریکی رایج نبوده و دنده‌های خودرو به سبک محصولات جگوار - لندروور به صورت یک کلید چرخان کنترل می‌شود. همچنین صفحه کیلومترشمار نیز به صورت تمام دیجیتالی بوده و گرافیک مناسبی دارد. یکی دیگر از نکات مثبت کابین U75 پلاس، تریم دو رنگ آن است که حس لوکسی را به سرنشینان القاء می‌کند. 

فضای کابین VGV U75 PLUS با توجه به اینکه این خودرو در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد در ردیف‌های اول و دوم بسیار مناسب و جادار بوده اما در ردیف سوم مانند بسیاری از خودروهای این سگمنت، فضای چندانی نداریم. ضمنا فضای صندوق نیز در صورت بسته بودن ردیف سوم صندلی‌ها کاملا پاسخگوی نیاز مالک خواهد بود و فضای جاداری دارد.

کراس اوور VGV U75 PLUS از نظر فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این مشخصات نشان دهنده آن است که با یک خودروی قدرتمند روبرو هستیم. همچنین جعبه دنده این خودرو خوشبختانه از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ‌AT بوده که نیرو را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. 

کراس اوور U75 پلاس در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودرویی پرآپشن است که از جمله امکانات نسخه فول آن می‌توان به فرمان برقی، رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، ال ای دی هدلایت، دی لایت، سانروف پانورامیک، روف رک، تریم چرمی، فرمان چرمی، صندلی راننده برقی ۶ حالته، مانیتور و کلاستر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه الکتریکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پایش باد تایرها، حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت و نرمال و برفی، سیستم کنترل کشش و پایداری، ۶ ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سیستم ضد واژگونی خودرو اشاره کرد. این خودرو در دو تیپ لاکچری و پریمیوم تولید شده که نسخه پریمیوم نسخه فول‌ و پرآپشن U75پلاس محسوب می‌شود. 

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar