به این ۵ دلیل لیفان X50 بخرید

شنبه 15 اردیبهشت 97 ساعت 00:40
به این 5 دلیل لیفان X50 بخرید

طراحی زیبا و امکانات و آپشن های خوب لیفان X50 نظر همه را به خود جلب می‌کند، ولی آیا این خودرو واقعاً انتخاب خوبی در این سگمنت بازار هست یا نه؟

چند سالی می‌شود که بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اورها در سراسر دنیا بسیار محبوب شده‌اند و مردم بیشتر از همیشه، به این بخش از بازار اقبال نشان داده‌اند. در این میان، شرکت‌ها قصد دارند با طراحی و ارائه خودروهایی مطابق با ذائقه مردم در این سگمنت، به این تقاضای روزافزون بازار پاسخ بدهند.

از سویی دیگر، به دلیل این که معمولاً شاسی بلندها و کراس اورها قیمت‌های بالایی دارند، چند سالی است که یک سگمنت جدید در بازار ایجاد شده که جایگاهی بالاتر از هاچ بک‌ها، و پایین‌تر از کراس اورها دارند. اسم آن‌ها را هر چه که دوست دارید می‌توانید بگذارید؛ مینی کراس آور، مینی شاسی بلند، هاچ بک شاسی بلند نما و هر چه که به ذهنتان برسد، این مدل‌ها آمده‌اند تا بازار را قبضه کنند.

خودروی لیفان X50 هم یکی از همین خودروهاست. مدلی که چند سال پیش با تبلیغات فراوان شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران کرد و مردم هم به خوبی از آن استقبال کردند. شرکت کرمان موتور نخستین بار، خرداد ماه سال ۹۴ در نمایشگاه خودروی شیراز، از این کراس اورنمای چینی در کنار سه مدل لیفان ۷۲۰، لیفان ۸۲۰ و جک اس ۵ رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مزایای این خودروی کامپکت چینی انداخته و دلایلی را با شما مطرح کنیم که چرا لیفان ایکس ۵۰ از نظر ما، ارزش خرید دارد. لطفاً با زوم فور کار همراه باشید.

لیفان X50 از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ مجهز به تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) بهره می‌برد، موتوری که ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۱۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی‌های این موتور به کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۰۰ میلی متر طول، ۱۷۲۲ میلی متر عرض، ۱۵۴۰ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محور ۲۵۵۰ میلی متر، در خانواده محصولات لیفان جایگاهی پایین‌تر از مدل ایکس ۶۰ دارد.

لیفان X50 در مدل دنده دستی حداکثر سرعتی برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد و این عدد در مدل دنده اتومات به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است. این خودرو با بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۵، در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و باک آن، گنجایش ۴۲ لیتر سوخت را دارد.

حال که ایده‌ای کلی از این خودرو در ذهنمان شکل گرفته، نوبتی هم که باشد، نوبت پرداختن به ۵ دلیلی است که اگر جزو معیارهای اصلی شما هنگام خرید خودرو باشد، می‌توان گفت لیفان X50 خودرویی مناسب برای شما خواهد بود. با ما همراه باشید.

۱ – طراحی ظاهری خوب

یکی از مزایای اصلی خودروهای چینی که این روزها در بازار کشورمان جولان می‌دهند، طراحی بدنه زیبایی است که آن‌ها دارند. البته، چشم بادامی‌ها ید طولایی در کپی کردن طراحی محصولات خود از انواع مدل‌های به روز خارجی دارند و لیفان X50 هم از این قاعده مستثنی نیست. در بخش جلویی خودرو، مهم‌ترین مواردی که به چشم می‌زنند دو چراغ لوزی شکل X50 هستند که از گرافیک زیبایی هم برخوردارند. X50 از یک جلوپنجره کرومی بسیار باریک بهره می‌برد و در عوض، زیر آن شاهد یک دریچه ورودی هوای بزرگ هستیم. دو چراغ دیلایت که داخل سپر قرار گرفته‌اند و اسپلیتری که به خوبی در طراحی بخش جلویی خودرو خودنمایی می‌کند، از دیگر مواردی هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد. در طراحی کناره‌ها، دو خط روی بدنه که یکی از اوایل گلگیر جلو شروع می‌شود و تا اواسط درب عقب ادامه دارد و خط زیرین آن که از انتهای خط اول شروع و به چراغ‌های عقب ختم می‌شود به خوبی به چشم می‌زنند. از دیگر موارد این بخش می‌توان به خط سقف شیب دار و رینگ‌هایی زیبا که البته برای این خودرو کمی کوچک به نظر می‌رسند اشاره کرد. اگر ماشین باز باشید و خودروهای خارجی را به خوبی بشناسید، با دیدن طراحی بخش عقب لیفان X50 شما هم اذعان خواهید کرد که کار طراحان چینی این خودرو یک کپی پیست به تمام معنا از آلفارومئو جولیتا بوده است. نکته‌ای که به خودی خود نمی‌تواند یک امتیاز منفی برای آن باشد و از نظر ما، بخش عقب این خودرو زیباترین طراحی را دارد. از مهم‌ترین موارد این بخش می‌توان به چراغ ترمز وسط که در زیر سقف نصب شده، دو مه شکن و همچنین دیفیوزر خودرو اشاره کرد که ظاهر اسپرتی به آن داده است. روی هم رفته، لیفان X50 خودرویی زیبا و جذاب می‌باشد و در این بخش، چیزی کم نگذاشته است.

۲ – ترمزهای قوی

برخلاف اکثر خودروهای زیر ۶۰ میلیونی که در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند، لیفان ایکس ۵۰ در محور جلو و عقب به ترمزهای دیسکی مجهز شده است. نکته‌ای که بسیار قابل تقدیر می‌باشد و اگر بخواهیم اهمیت این موضوع را بیشتر برای شما روشن کنیم، همین قدر بدانید که کیا سراتو آپشنال با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومانی خود، ترمزهای عقب کاسه‌ای دارد. رنو ساندرو هم به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های این سگمنت، در محور عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌برد. لیفان X50 همچنین به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز می‌باشد.

۳ – کابین زیبا

داخل کابین، طراحان این خودرو به گونه‌ای کار کرده‌اند که به نوعی سبک جدیدی در این سگمنت بازار می‌توان آن را به حساب آورد. طراحی کلی و ترکیب کابین بسیار خوب بوده و از ارگونومی مناسبی هم برخوردار است. شاید بتوان بارزترین موردی که در کابین X50 می‌توان به آن اشاره کرد را صفحه کیلومتر دیجیتالی خودرو نامید. چنین ترکیبی برای طراحی صفحه کیلومتر را در مدل‌های دیگر قبلاً ندیده‌ایم و سرعت شمار به صورت دیجیتالی در وسط عقربه دور موتور قرار گرفته است و با نور پس زمینه قرمز رنگی که دارد، به خوبی جلب توجه می‌کند. در طراحی کابین این خودرو از پلاستیک سخت به میزان زیادی استفاده شده که با توجه به بازه قیمتی که لیفان X50 در آن قرار دارد، نمی‌توان خیلی به آن خرده گرفت. غربیلک فرمان این خودرو هم ظاهر زیبا و ساده‌ای دارد و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی در دو سوی آن ارائه شده‌اند. تریم فلزی به کار رفته در غربیلک فرمان، ظاهر آن را بسیار زیباتر هم کرده است. به دلیل فاصله بین دو محور خوبی که این خودرو دارد، سرنشینان ردیف عقب فضای پای خوبی دارند و حتی یک فرد بالغ با قد ۱۸۰ سانتی متر هم مشکلی از این بابت نخواهد داشت.

۴ – تجهیزات و امکانات خوب

یکی دیگر از مواردی که همیشه جزو مزایای اصلی خودروهای چینی محسوب می‌شود و بارها هم در مقالات مختلف به آن اشاره کرده‌ایم، تجهیزات، امکانات و آپشن های خوبی است که این خودروها ارائه می‌کنند. همان طور که حتماً حدس زده‌اید، لیفان ایکس ۵۰ هم از این قاعده به هیچ وجه مستثنی نیست. از مهم‌ترین و مقابل توجه ترین تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به مواردی مانند سان روف، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، رینگ آلومینیومی، دیلایت، سنسور دنده عقب، تنظیم الکترونیکی ارتفاع چراغ‌های جلو، ایزوفیکس، سیستم صوتی با خروجی AUX و USB، ۴ اسپیکر، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و چند مورد دیگر اشاره کرد.

۵ – فرمان نرم و دقیق

لیفان ایکس ۵۰ به سیستم فرمان برقی EPS مجهز است و همین، توانسته برگ برنده‌ای برای این خودرو در رقابت با دیگر مدل‌های این سگمنت محسوب شود. به لطف این سیستم، X50 فرمانی بسیار دقیق و نرم دارد و همین، رانندگی با آن در فضاهای تنگ و شلوغ شهری را بسیار راحت‌تر کرده است. بدون شک این فرمان نرم و روان، در سخت‌ترین شرایط ترافیکی بسیار به کمک راننده خواهد آمد. فرمان این خودرو به قدری خوب و نرم است که از هر مالک این خودرو در مورد مزایای آن بپرسید، امکان ندارد از سیستم فرمان خودرو به نیکی یاد نکند.

سخن پایانی

به طور کلی بخواهیم بگوییم، لیفان X50 خودرویی است که به دلایل مطرح شده در این مقاله، می‌تواند گزینه خوبی برای گروهی خاص از خریداران باشد. اگر شما در بازار به دنبال خرید خودرویی هستید که طراحی زیبایی دارد، امکانات، تجهیزات و آپشن های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد، سواری نرم و فرمانی روان و دقیق دارد و کابین آن برای یک خانواده کوچک تا متوسط کاملاً مناسب است، ما خرید این خودرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از سویی دیگر، اگر عشق سرعت و شتاب هستید و دوست ندارید خودروی شما در شتاب گیری اولیه در مقابل کسی کم نیاورد، دور لیفان X50 را خط بکشید. ما در این مطلب سعی کردیم مزایای لیفان ایکس ۵۰ را به طور کامل برای شما شرح دهیم، در آینده‌ای نزدیک هم معایب آن را که اتفاقاً کم هم نیستند، در مطلبی دیگر با شما در میان خواهیم گذاشت. در پایان، اگر شما مالک لیفان X50 هستید، یا قبلاً تجربه سواری با آن داشته‌اید، حتماً نظرات خود در مورد این خودروی چینی کراس آور نما را با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار در میان بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

57 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل لیفان X50 بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیرحسین
مهمان

سواری و هندلینگش با هیچ ماشین سایپا و ایران خودرو قابل مقایسه نیست خیلی خوب و مستحکم هستش

پوریا
مهمان

من قصد خرید این ماشین رو دارم لطفا بگویید که گیربکسش اذیت نمیکنه و ارزش خرید داره

محمد
مهمان

اگر دنبال شتابی این ماشین بدردت نمیخوره چون گیربکس اینطوری تعبیه شده

سعید
مهمان

من میخوام ماشین بخرم قبلا پراید داشتم ۲۰۶مدل پایینم داشتم الان میخوام x50بگیرم مدل ۹۵اتومات با این پول میتونم mvm315مدل ۹۷هم بخرم ولی اوتومات نیست دیگه موندم کدوم بخرم جفتشون تقریبا شبیه هم هستن و خوشگل از ماشینای اش۵ال ایرانی هم خوشگل تر هم اپشن بهتری دارن والا ۲۰۷۵۰۰میلیون اصلا ارزش نداره ولی۹۵کم کار لیفان۲۷۰میتونم بگیرم بیشتر برای خانومم راحت باشه اتومات میخوام باشه ولی موندم که خرجش زیاد باشه اخه همه دان میگن اتومات خرج داره همش باید تعمیرگاه باشی هرکس داره راهنمایی کنه بگیرم لیفان اتومات یا نگیرم

میثم
مهمان

نه داداش کی گفته همش باید تعمیرگاه باشی من که دو ساله دارم عالیه فقط باید هوای گیربکس رو داشته باشی مثلا تو سرعت نزنی تو خلاصی چند نمونه از این کارا که روش صحیح سواری اتومات سرچ کنی و همینکار رو بکنی خرابی نداره مگر که از قبل اذیت شده باشه

محمد
مهمان

والا من یه لیفان ایکس پنجا گرفتم از دوستم خریدم خریدمش ۲۴۰الان۶ماهه که دارمش اتوماتهم نیست خیلی عالیه از این ماشینای ایرانی بهتره ببینید دوستان پیکان داشتم اردی و پژو ۴۰۵. بخواهی یه خورده فک کنی این ماشین از نظر کیفیت بد نیس نسبت به ماشینایی که گفتم و حتی۲۰۶و یا ۲۰۷وحتی انواع پژو ها حال دیگه خود دانید …در کلام آخر فقط نمای شکاش به ماشینای ایرونی سر ه حالا اگه قصد خرید دارید یکی شو بخرید خرج ان چنانی ام نداره تو این بازار گرونی

مرتضی
مهمان

من بدجور دو دلم و بیشتر بخاطر گیربکسش اما عاشق ظاعرو داخل کابین زیباشم

صادق
مهمان

لیفان بخرم دادا دست دوم مدل ۹۵

اردوان
مهمان

درود بر شما
من چون قصد خرید یه لیفان ایکس ۵۰ را دارم اینروزها مشغول تحقیق در موردشون هستم دوستم الان سه سال هست که داره و حتی هرروز یه مسیر خاکی را هم باید طی کنه ولی راضی هست ماشین او دنده اتوماتیک هست ولی من میخام گیربکس دنده دستی را بخرم لطفا کسی اطلاعاتی در مورد استهلاک و خراب شدن این خودرو را ارسال کنه ممنونم

علی
مهمان

لیفان برای مصرف کننده عالی ولی برای دلالا و تعمیرکارا بد چون ماشینیه که خرجی نداره .

رضا
مهمان

من یه دونه یه ماهه همین طور اتفاقی خریدم تازه متوجه شدم چه ماشینیه و اصلا با ماشینای ایرانی مثل ۲۰۷ و پرشیا این ِآتو آشغالا قابل مقایسه نیست خیلی بروزه ونرم و آبشنال

وحید
مهمان

چند سالیه تولید نمیشه تو قطعات به مشکل خوردی جیبت خالی شد میفهمی ۲۰۷ بهتره یا چینیه اشغال

حامد
مهمان

تازه باچین داداش شدیم قطعات همیشه هست

مهدی
مهمان

حقا که لیاقتت اشغالای ایرانه که از صفریش خراب بشه دنبال تعمیرش باشی.
ماشینای خارجی یا چینی خراب نمیشن که فکر تعمیرش باشی.
ضمنا شما تو دهاتون شاید وسایل پراید هم نباشه ولی ما تو تهران با یه تلفن وسایل میگیرم

جن جعفر
مهمان

دمت گرم خودروهای چینی سگشون می ارزه به ماشین های آشغال ایران‌خودرو

لیفان سوار
مهمان

عه؟ ایرانی قشنگه چینی آشغاله واقعا که ایرانیه قانعتو حقته سوار پراید فوق آپشن با کولر شی

علی
مهمان

۲۰۷ و ۲۰۶ قدیمی شدن بدرد نمیخورن یه سانروف ساده ندارن یا مانیتور و…..لیفان مقابل اونا مثله ایفونه و ۲۰۶ و ۲۰۷ هم سامسونگ که همش تعمیرگاهی

dariush ahmadi
مهمان

سلام ببخشید میشه لطفا بگید لیفان x50مدل ۹۵اتوماتیک مانیتور داره یا نه

امیر
مهمان

مانیتور نداره ولی قابل نصبه.میتونید بندازید روش

مهدی
مهمان

سلام مال من نداره. مدل ۹۵ دارم

dariush ahmadi
مهمان

سلام لطفا میشه بگید لیفان x50مدل ۹۵ اتوماتیک مانیتور داره یانه؟