معایب پژو ۲۰۰۸ (۶ دلیل برای نخریدن)

بروزرسانی در: پنج شنبه 19 دی 98 ساعت 10:11
معایب پژو 2008 (6 دلیل برای نخریدن)

پژو 2008 که قرار بود با قیمت 77 میلیون تومان توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شود در حال حاضر با چند برابر قیمت در نظرگرفته شده معامله میشود...

۲۳ تیرماه تابستان ۱۳۹۴ بود که بعد از مدت‌ها مذاکرات فشرده و طولانی، برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، در وین اتریش میان ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۵+۱ (شامل ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و آلمان) منعقد شد. طبق این قرارداد، ایران متعهد شده بود تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را بسیار محدود کند و در عوض، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ایران را به تدریج برطرف کنند. خبر این توافق موجی از امید به آینده را در دل ایرانی‌ها زنده کرده بود و از صنعت خودروی ایران خبرهای خوشی به گوشی می‌رسید.

ایران خودرو از چند ماه بعد از توافق برجام مذاکرات خود را با پژو آغاز کرد. در سفری که حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران به فرانسه داشت، تیمی از ایران خودرو با هیئت ایرانی به این کشور رفتند و با مدیران پژو سیتروئن بر سر از سرگیری دوباره فعالیت‌های پژو در ایران صحبت کردند. مذاکرات ایران خودرو و پژو سیتروئن هم دقیقاً به مانند مذاکرات برجام، بسیار سخت و فرسایشی جلو می‌رفت و بارها، دو طرف همدیگر را تهدید می‌کردند. نهایتاً، نتیجه مذاکرات تابستان ۹۵ به بار نشست و شرکت ایکاپ، به عنوان یک پروژه همکاری جوینت ونچر میام ایران خودرو و پژو تأسیس شد.

این یک خبر فوق العاده برای صنعت خودروی در حال پیر شدن ایران محسوب می‌شد. مطابق قرارداد پژو و ایران خودرو، در خطوط تولید ایکاپ سه مدل پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ قرار است تولید شوند که از این میان، پژو ۲۰۰۸ چند ماهی است وارد خیابان‌های کشورمان شده و تنوع کراس اورهای کوچک بازار ایران را افزایش داده است. این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شده بود، یک کراس آور کوچک می‌باشد که روی پلت فرم PF1 پژو سیتروئن طراحی و ساخته شده و برخی قطعات آن با پژو ۲۰۸ مشترک هستند.

ما در مجله اینترنتی زوم فور کار، چند هفته پیش در مطلبی تخصصی به بررسی مزایا و نقاط قوت این خودرو پرداختیم و شش دلیل برای شما مطرح نمودیم که چرا فکر می‌کنیم پژو ۲۰۰۸ ارزش خرید بالایی دارد. برای مطلب امروز مشاوره خرید زوم فور کار، این بار قصد داریم بار دیگر این خودرو را نقد و بررسی کرده و شما را با برخی از مهم‌ترین ایرادها و نقاط ضعف این خودرو آشنا کنیم. همچنین، دلایلی منطقی در این مطلب برای شما مطرح خواهیم کرد که چرا پژو ۲۰۰۸ را نباید بخرید. در نگارش این مطلب سعی شده از تجارب، نقل قول‌ها و نقطه نظرات مالکان هر چند اندک این خودرو استفاده شود. در ادامه، مقدمه‌ای را در مورد پژو ۲۰۰۸ ذکر خواهیم کرد و بعداً، به بررسی دلایل نخریدن آن خواهیم پرداخت.

پژو ۲۰۰۸ بازار ایران به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ توربو با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که این خروجی‌ها را به کمک یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به اکسل جلو منتقل می‌کند. چنین پیشرانه‌ای در سگمنتی که پژو ۲۰۰۸ حضور دارد بدون شک یکی از بهترین‌هاست و به جرات می‌توان ادعا کرد که یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود می‌باشد. این خودرو با داشتن ابعاد بدنه‌ای معادل با ۴۱۵۹ میلی متر طول، ۱۷۳۹ میلی متر عرض، ۱۵۵۶ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محوری برابر با ۲۵۳۸ میلی متر یک کراس ور کامپکت محسوب می‌شود و با وزنی معادل ۱۲۴۵ کیلوگرم، موتور ۴ سیلندر آن به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پژو ۲۰۰۸ حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۶ کیلومتر داشته و صفر تا صد را می‌تواند زیر ۹ ثانیه پر کند. این خودرو را ایکاپ در ایران با ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی عرضه می‌کند که به هیچ وجه خوب نیست. فرمان پژو ۲۰۰۸ برقی بوده و موتور آن، از فناوری توربوشارژ Twin Scroll بهره می‌برد و جالب است بدانید موتوری که روی خودرو نصب شده، در سگمنت خود هشت سال پیاپی توانسته بهترین موتور جهان معرفی شود.

حال با داشتن یک ایده کلی در مورد پژو ۲۰۰۸، وقت بررسی دقیق مزایا و معایب آن فرا رسیده است. در ادامه مطلب شما را با دلایلی آشنا خواهیم کرد که چرا این خودرو ارزش خرید ندارد. بدون شک، اگر قصد خرید آن را داشته باشید، با مطالعه دو مطلب مشاوره خرید زوم فور کار، با ذهنیت بهتر و به صورت کاملاً آگاهانه خواهید توانست در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری نمایید.

۱ – فضای سرنشین عقب خیلی خوب نیست

یکی از مواردی که ظاهراً در خانواده محصولات پژو ارثی است، فضای کم برای سرنشین‌های ردیف عقب است. متاسفانه، در پژو ۲۰۰۸ هم این ایراد وجود دارد و فضای عقب کابین، مخصوصاً برای سرنشین‌های قد بلند می‌تواند بسیار کوچک باشد. از این رو، خرید پژو ۲۰۰۸ را به خانواده‌های پرجمعیت توصیه نمی‌کنیم، ولی بدون شک این خودرو پاسخ گوی نیازهای یک خانواده چهار نفره با دو کودک خواهد بود و کسی، شکایتی بابت فضای سرنشین نخواهد داشت.

۲ – نداشتن آپشن دو دیفرانسیل

یکی از مواردی که برای خریداران خودروهای کراس آور اهمیت فوق العاده بالایی دارد، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل است که متاسفانه، در صورتی که پژو ۲۰۰۸ را می‌خواهید بخرید و به سیستم‌های دو دیفرانسیل علاقه دارید، خودرو در این بخش شما را ناامید خواهد کرد. همان طور که می دانید، استفاده از سیستم دو دیفرانسیل در خودروها موجب می‌شود تا در شتاب گیری‌ها، چرخ‌ها بیشترین کشش را داشته باشند و این موضوع علاوه بر افزایش ایمنی خودرو، سواری لذت بخش تری را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد. شاید یکی از دلایل پژو برای عرضه تنها مدل دیفرانسیل جلوی این خودرو پایین نگه داشتن هزینه نهایی تولید است.

۳ – ابعاد خودرو از آن چه که فکرش را می‌کنید کوچک‌تر است

اگر تاکنون پژو ۲۰۰۸ را از نزدیک دیده باشید، کاملاً متوجه منظور ما خواهید شد. این خودرو، از نظر ابعاد با آن چه که در تصاویرش می‌بینید تفاوت زیادی دارد. از نزدیک، شاید بتوان آن را نهایتاً یک هاچ بک بزرگ، یا یک کراس آور مینی نامید. اگر فکر می‌کنید با خریدن پژو ۲۰۰۸ در حال خرید یک کراس آور هستید، به نظر ما بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. به دلیل ابعاد کوچکی که این خودرو دارد، در آن خبری از آن ابهت کراس اورها نیست و اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد، پژو ۲۰۰۸ قطعاً شما را نا امید خواهد کرد.

۴ – قیمت بسیار بالا

اواخر سال ۹۴ بود که هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در مصاحبه‌ای اعلام کرد پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران به قیمت ۷۷ میلیون تومان فروخته خواهد شد. کل داستان‌های از آن روز تا به امروز را فاکتور می‌گیریم و فقط همین قدر بدانید که در بازار امروز خودروی ایران، پژو ۲۰۰۸ به قیمتی معادل ۱۵۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. ما نظری در مورد این قیمت نمی‌دهیم و قضاوت را به شما می‌سپاریم؛ شما بگویید که آیا پرداخت ۱۵۴ میلیون تومان برای یک کراس آور بسیار کوچک مونتاژ داخل دیفرانسیل جلو عاقلانه است یا نه؟

۵ – کیفیت ساخت پایین‌تر در قیاس با خودروهای وارداتی

همان طور که قبلاً ذکر کردیم، پژو ۲۰۰۸ اولین خودروی ایکاپ است که وارد خطوط تولید این شرکت در ایران شده است. به طور کلی، همواره کیفیت ساخت و مونتاژ خودروهای داخلی در مقایسه با مدل‌های وارداتی یک سر و گردن پایین‌تر است. اگر رنو کپچر را بخواهیم به عنوان رقیب پژو ۲۰۰۸ در نظر بگیریم، تمام نمونه‌هایی که در بازار ایران فروخته می‌شوند در کشور اسپانیا مونتاژ شده‌اند و کیفیت ساخت بسیار بهتری در مقایسه با پژو ۲۰۰۸ های ایکاپ دارند. نمونه‌های اندک این خودرو که اکنون وارد بازار شده‌اند مشکلات مونتاژی زیادی مانند فاصله زیاد بین پنل های بدنه و مشکل درب عقب دارند. به این موارد کیفیت بد سیستم صوتی و فعال نبودن سیستم نویگیشن خودرو در ایران را هم اضافه کنید و بهتر می‌توانید در مورد پرداخت ۱۵۴ میلیون تومان برای آن تصمیم گیری کنید.

۶ – کاملاً ایرانیزه شده است!

یکی از عادت‌های بسیار بد خودروسازهای ایرانی، حذف آپشن ها از روی خودرو به منظور پایین آوردن قیمت نهایی خودرو است، موضوعی که نهایتاً به سرانجام هم نمی‌رسد و در آخر، مردم قیمتی گران برای خودرویی بدون آپشن پرداخت می‌کنند. شاهکار اخیر سایپا در آپشن کردن زه روی درب‌ها آخرین نمونه این نوع رفتارهای زشت خودروسازهای ایرانی است. در مورد پژو ۲۰۰۸ هم این موضوع متاسفانه رخ داده و شاهد حذف مواردی مانند مونروف و کنسول بین صندلی‌های جلو هستیم.

سخن پایانی

خلاصه بخواهیم بگوییم، پژو ۲۰۰۸ خودرویی خوب است که تنوع کراس اورهای کامپکت را توانسته افزایش بدهد، موضوعی که همیشه در آخر به نفع مشتری تمام می‌شود. شاید در بین تمامی موارد مطرح شده، بتوان اصلی‌ترین ایراد این خودرو را قیمت بسیار بالای آن دانست که البته، این موضوع این روزها گریبان همه خودروهای بازار کشورمان را فرا گرفته است. با توجه به خبری که امروز مبنی بر عدم دخالت شورای رقابت در قیمت گذاری خودروهای پسابرجامی منتشر شد، در صورتی که این وضع نابسامان بازار خودرو ادامه پیدا کند، بدون شک شاهد افزایش قیمت هر چه بیشتر پژو ۲۰۰۸ در بازار خواهیم بود. شاید آن روزی که این خودرو به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود خیلی دور نیست.

ما در دو مطلب جداگانه، مزایا و معایب این خودرو را بررسی کرده و شما را با ۶ دلیل برای خریدن و ۶ دلیل برای نخریدن آن آشنا کردیم. تصمیم گیرنده نهایی بدون شک شما خواهید بود و همه سعی ما، افزایش آگاهی خریداران نسبت به وضعیت این خودرو در بازار کشورمان بوده است. همان طور که قبلاً هم ذکر کردیم، در نگارش این مطلب ما از نقل قول‌های مالکان این خودرو هم استفاده کرده‌ایم.

نظر شما در مورد پژو ۲۰۰۸ چیست؟ چقدر با موارد مطرح شده در این مطلب به عنوان ایرادهای این خودرو موافق هستید؟ 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

17 دیدگاه ها برای "معایب پژو ۲۰۰۸ (۶ دلیل برای نخریدن)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مسیح
مهمان

سلام عزیز
لطفا قیمت صفر این ماشین رو به روز کنید
یک میلیارد خخ
وقتی داشتم مطلب رو میخوندم و قیمتایی که نوشتید رو میدیدم هم خندم گرفت هم گریه
وقتی ۷۷ تومن ثبت نامیش بود نگرفتم حالا شده یک میلیارد
خدانگهدار زندگی معمولی
سلام به زندگی فقیرانه….

Mahan
مهمان

قیمت ۲۰۰ میلیون دور از انتظار نیس ۲۰۰۸شده ۱میلیارد جالب نیس این پست توی دی ۹۸ اپدیت شده
این افزایش قیمت هرکی ندونه فکر میکنه ۱۰۰ سال گذشته
ما ک قیمت ۹۸ تومن گرفتیمش ماشینشم عالیه ولی واقعا عقب جاش کمه.ولی خب موتورش تکه.

امین
مهمان

سلام داداشام الان در سال ۹۹/۶/۳۱ قیمت این پژو چند شده؟

محسن عابدپور
مهمان

درکل پژو چی داشت که ایران خودرو با پژو قرارداد بست.پراستهلاک ترین خودروهای اروپایی همین خودروهای فرانسوی هست،خصوصا پژو.طراحی ضعیف استهلاک بالا

بینام
مهمان

برو اشغال کره ای سوار شو پس

سعید
مهمان

چی بود قیمتش ……..چی شد

کیارش
مهمان

اسفند ۹۸ قیمت این خودرو ۴۲۰ میلیون تومان
حالا بهتره بگیم شاید آن روزی که این خودرو به قیمت ۱ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شود خیلی دور نیست.

Mahan
مهمان

شده ۱میلیارد برو رو ۲میلیارد

امير
مهمان

بعد از تحریم و وارد نشدن خودرو بهترین گزینه خرید، پژو ٢٠٠٨ است جون فعلا آخرین مدل خودروی صفر باکیفیت خارجی موجود دربازار حداکثر تا ٢٠١٨ است درحالیکه ٢٠٠٨ صفر ان برای ١٣٩٨ به بازار اومده تا یه سال حداقل مدلش پایین نمیاد.

احمدرضا
مهمان

اگه میشه درمورد بنتلی کانتننتال هم توضیح بدین

هادی
مهمان
سلام آقا از نوشته هاتون معلومه این ماشین رو از نزدیک ندیدین و اصلا سوارش نشدین اگه رو این ماشین غیر از زیرپاییاش قطعه ایرانی پیدا کردین من ماشینمو رایگان تقدیم میکنم به شما ولی اگه من ۵۰ تا قطعه اصلی ساخت اروپا و ژاپن نشونتون بدم شما خواهشا دیگه مقاله در مورد ماشین ننویسین ماشینی با کیفیت بالا (در محدوده قیمتی) و هندلینگ قابل قبول و ایمنی عالی و لذت رانندگی اسپورت قابل ستایش و موتور و گیربکس فوق العاده و اختلاف قیمت ۶۰ میلیونی با کپچر که اصلا به نظر بنده قابل قبول نیست. لطفا فقط یهدور برونین… بیشتر
ahmad
مهمان

داداش حالا خوبه بنز نخریدی !
برو درزهای صندوق ماشینتو نگاه کن !
از سقف پاناروما و اون کنسول خشگلش زدن که تو نمونه های اصلی هست.
۳۰۰ میلیون میدی یه سقف سانروف نداره !

Alireza
مهمان

آقا شماهام همتون گیر دادید به سانروفا

علی
مهمان

ورود صدای زیاد به داخل کابین به خاطر عدم رعایت عایق بندی مناسب رو هم اضافه کن

پيمان
مهمان

سلام دوست عزیز یه سوال داشتم…..من این ماشینو میخوام بخرم….فقط از یک موضوع میترسم اونم گارانتی کمش هست میخواستم راهنماییم کنین که چیکار کنم بخرم و به کیفیت مونتاژش به خصوص موتورش اعتماد کنم یا اینکه نخرم؟

حمید
مهمان

نخری که پشیمون میشی. خسته میشی از عیبهای عجیب و غریب برقی این ماشین. شک ندارم ایرانیزه شدنش گند زده به سیستم الکترونیکیش

mohamad
مهمان

در مجموع ماشین خیلی حوبیه…..قیمت بالا و ابعادکوچیک رو کپچر و تیوولی هم دارن البته میدونم اونا وارداتین و کیفیت مونتاژشون کمی بالاتره ولی نمیصرفه ۴۰ میلیون بیشتر برای کپچر بدی برای کیفیت مونتژ و موتور فوق العاده ۲۰۰۹ هم نمیشه نادیده گرفت