به این ۷ دلیل ام وی ‌ام ۳۱۵ نخرید

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 خرداد 97 ساعت 08:19
به این 7 دلیل ام وی ‌ام 315 نخرید

اگر پولی که بابت خرید ام وی ‌ام 315 اختصاص داده‌اید بخش مهمی از سرمایه زندگی شماست، به دلیل افت قیمت شدید و بازار پردردسر دست دوم این خودرو، خرید آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم...

سگمنت خودروهای هاچ بک در بازار ایران همواره بسیار محبوب بوده و این موضوع، مخصوصاً طی حدوداً ۱۵ سال اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است. اگر به دهه ۷۰ و آن سال‌هایی که پراید هاچ بک کره‌ای به تازگی وارد بازار ایران شده بود و جزو محبوب‌ترین خودروها بین جوانان محسوب می‌شد برگردیم، یا به دورانی که در اوایل دهه ۸۰ شرکت ایران خودرو پژو ۲۰۶ را وارد بازار کشورمان کرد، کاملاً متوجه اقبال خوب ایرانی‌ها به این خودروهای کوچک شهری خواهید شد.

در مورد دلایل محبوبیت این خودروها بسیار می‌توان بحث کرد، از این رو از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به مصرف سوخت کم، رانندگی نسبتاً راحت داخل شهرهای بزرگ و ابعاد جمع و جور آن‌ها اشاره کرد که هاچ بک‌ها را به گزینه‌هایی فوق العاده برای رانندگی در کلان شهرها تبدیل کرده‌اند. طی سال‌های اخیر، خودروسازان که از محبوبیت بالای هاچ بک‌ها با خبر هستند، روی طراحی و تولید این خودروها تمرکز زیادی کرده و هاچ بک‌های متنوعی هم اکنون در بازار ایران حضور دارند.

از تیبا ۲ گرفته تا برلیانس H320 و پژو ۲۰۷ و فولکس واگن گلف GTI افسانه‌ای که به زودی قرار است وارد بازار کشور ما شود، تنوع هاچ بک‌ها در ایران روز به روز در حال افزایش است. به دلیل محبوبیت بالای این خودروها، ما در بخش مشاوره خرید خودرو قبلاً مدل ام وی ‌ام ۳۱۵ را نقد و بررسی کرده و در مورد مزایای آن صحبت کرده‌ایم و هفت دلیل منطقی برای خرید آن آورده‌ایم. امروز، در طرف دیگر داستان، قصد داریم در مورد معایب این هاچ بک محبوب مدیران خودرو برای شما بنویسیم و دلایلی منطقی مطرح کنیم که چرا نباید یک ام وی ‌ام ۳۱۵ خریداری نمایید.

ام وی ‌ام ۳۱۵ که از سال ۱۳۹۱ در بازار کشورمان حضور دارد و از سال ۱۳۹۴، نسخه فیس لیفت آن توسط مدیران خودرو در ایران فروخته می‌شود، یک هاچ بک کامپکت است که به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که با یاری یک گیربکس ۵ دنده دستی، این خروجی‌ها به چرخ‌های جلوی خودرو ارسال می‌شوند. ام وی ‌ام ۳۱۵ حداکثر سرعتی برابر با ۱۷۰ کیلومتر دارد و صفر تا صد را حدوداً در ۱۲ ثانیه می‌تواند پر کند.

این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۸۸ میلی متر طول، ۱۶۸۶ میلی متر عرض، ۱۴۸۰ میلی متر ارتفاع و ۲۵۲۷ میلی متر فاصله بین دو محور یک هاچ بک جمع و جور محسوب می‌شود و وزن خالص آن برابر با ۱۲۱۰ کیلوگرم است. موتور ام وی ‌ام ۳۱۵ از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد و به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

حال نوبتی هم که باشد، نوبت ورود به جزئیات و بررسی معایب و ایرادهای این خودرو است. مانند همیشه که تاکید کرده‌ایم، موارد مطرح شده در مقاله‌های خرید و فروش وب سایت زوم فور کار صرفاً نظر کارشناسی بوده و هیچ قصد و غرضی در تبلیغ مثبت یا منفی یک خودرو وجود ندارد. رسالت اصلی ما آگاه کردن مردم و افزایش دانش عمومی جامعه در مورد خودروها و در عین حال، کمک به کسانی است که در مورد خرید یا نخریدن برخی مدل‌ها دو دل هستند. لطفاً با زوم فور کار در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین معایب و همچنین دلایل نخریدن این خودرو آشنا کنیم.

۱ – کیفیت ساخت پایین

خودروهای چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند، علی رغم داشتن ظاهری زیبا و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب، معمولاً از نظر کیفی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند. در مورد ام وی‌ ام ۳۱۵، این کیفیت ساخت پایین به خصوص داخل کابین بیشتر خود را نشان می‌دهد و از مواد اولیه استفاده شده گرفته تا سروصدای زیادی داخل کابین، همه و همه نشان از کیفیت ساخت پایین این خودرو دارند. در تأیید این ادعا همین کافی که ‌ام وی ‌ام ۳۱۵ در گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ۵ ستاره کیفی، همیشه ۲ ستاره را به دست می‌آورد.

۲ – بازار دست دوم بسیار ضعیف

شاید بزرگ‌ترین مشکل و ایراد ام وی ‌ام ۳۱۵ را بتوان بازار دست دوم فوق العاده بد آن مطرح کرد. برخلاف مدل‌های ایران خودرو، سایپا و دیگر داخلی سازها، در صورتی که ‌ام وی ‌ام ۳۱۵ را بخرید، پس از یک سال حدوداً ۱۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه خواهید کرد که به هیچ وجه اتفاق خوبی نیست. کسانی که هم بخواهند خودروی خود را به قیمت خوب و مناسب‌تری بفروشند، معمولاً مشتری برای آن پیدا نخواهد شد، از این رو، اگر کل مبلغی که برای خرید ام وی ‌ام ۳۱۵ اختصاص داده‌اید جزو سرمایه‌ اصلی شماست و ممکن است، روزی به آن مبلغ نیاز داشته باشید، ما خرید ام وی ‌ام ۳۱۵ را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. متاسفانه بارها مسئولان مدیران خودرو ادعا کرده‌اند که مشکل افت قیمت و بازار دست دوم این خودرو را برطرف خواهند کرد، که تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

۳ – موتوری ضعیف و کم جان

ام وی ‌ام ۳۱۵ به نسبت ابعاد بدنه و سگمنتی که در آن قرار دارد، با ۱۲۱۰ کیلوگرم وزن، خودرویی سنگین محسوب می‌شود. به این موضوع موتور نسبتاً ضعیف و تنبل آن را اضافه کنید و خودرویی در اختیار خواهید داشت که از نظر شتاب گیری و کشش در سربالایی‌ها، خیلی عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. اگر ۲۰۶ تیپ ۵ را به عنوان یکی از رقبای مستقیم ام وی ‌ام ۳۱۵ در نظر بگیریم، در این بخش، ۲۰۶ با داشتن یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور و در عین حال، ۱۶۰ کیلوگرم وزن کم‌تر در مقایسه با ام وی ‌ام ۳۱۵، خودروی بسیار قوی‌تری است.

۴ – دید عقب نسبتاً ضعیفی دارد

به دلیل طراحی خاصی که درب عقب این خودرو دارد و همچنین کوچک بودن پنجره عقب خودرو، هنگام دنده عقب گرفتن راننده دید خوبی متاسفانه ندارد. البته این موضوع به دلیل این که خودرو به سنسور و دوربین دید عقب با قابلیت نمایش روی LCD مجهز است نمی‌تواند ایراد بزرگی محسوب شود، ولی از آن جایی که هدف ما در مقالات مشاوره خرید بررسی تمام زوایای خودروهاست، این مورد را لازم دانستیم که در این مطلب ذکر کنیم.

۵ – کابین پر سروصدا

یکی از مواردی که اگر حتی یک بار هم داخل کابین ام وی ‌ام ۳۱۵ نشسته باشید حتماً متوجه شده‌اید، سر و صدای زیاد داخل کابین است که گاهی اوقات می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. بسیاری از مالکان این خودرو از این شکایت دارند که با بالا رفتن کارکرد خودرو داشبورد و درب‌ها به اصطلاح به صدا می افتند. در سرعت‌های بالا و در اتوبان، صدای باد بسیار داخل کابین می‌پیچد و از طرفی، نفوذ صدای موتور به داخل کابین ام وی ‌ام ۳۱۵ بسیار زیاد می‌باشد. در کل، از خودرویی در این رده قیمتی انتظار کابین بسیار بهتری می‌رود که متاسفانه، این خودرو در این بخش شما را نا امید خواهد کرد.

۶ – خدمات پس از فروش ضعیف

یکی از مهم‌ترین مزایای برخی رقبای ام وی ‌ام ۳۱۵ مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۵ این است که از نظر پیدا کردن قطعات و تعمیرکار، هیچ مشکلی شما را اذیت نخواهد کرد، ولی در مورد ام وی‌ ام ۳۱۵، داستان کاملاً متفاوت است. باز هم طبق ادعای بسیاری از مالکان این خودرو، برخی قطعات ام وی ‌ام ۳۱۵ به سختی در بازار یافت می‌شود، تعمیرکارهای تخصصی آن را به جز نمایندگی‌ها خیلی سخت می‌توانید پیدا کنید و گاها رفتار نمایندگی‌ها در ارائه سرویس، اصلاً خوب نیست. یکی دیگر از معایب ام وی ‌ام ۳۱۵ گران بودن هزینه تمام شده سرویس‌های دوره‌ای این خودرو است.

۷ – گیربکس نه چندان خوب

همان طور که در بخش معرفی خودرو ذکر کردیم، ام وی ‌ام ۳۱۵ به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده که داد خیلی از مالکان این خودرو را درآورده است. گیربکس این خودرو را شاید بتوان یکی از پر سروصدا ترین گیربکس‌ها در این رده قیمتی معرفی کرد. طبق گزارش مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵، صدای زوزه گیربکس آن در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ بسیار آزار دهنده هست و مشکل وقتی بدتر می‌شود که صدای گیربکس را به صداهای دیگر داخل کابین اضافه کنید.

سخن پایانی

در سگمنت هاچ بک‌های حول و حوش ۵۰ میلیون تومان، ام وی ‌ام ۳۱۵ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران است. ما در دو مطلب جداگانه، مزایا و معایب این خودرو را با شما مطرح کرده و ۷ دلیل برای خریدن و ۷ دلیل دیگر برای نخریدن آن به شما گفتیم. این که شما ام وی ‌ام ۳۱۵ را بخرید یا نه، به خود شما بستگی دارد، ولی اگر نظر ما را بخواهید بدانید، اگر این ۷ موردی که به عنوان دلایل نخریدن این خودرو در این مقاله مطرح کردیم جزو خط قرمزهای شما محسوب می‌شود، خرید آن را به هیچ وجه به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

البته برخی اعتقاد دارند اگر مزایا و معایب ام وی ‌ام ۳۱۵ را بررسی کنیم، کفه ترازو به سمت معایب بیشتر و آزاردهنده‌تر می‌چرخد و بهتر است اگر به دنبال دردسر، مخصوصاً هنگام فروش خودرو نیستید، دور ام وی ‌ام ۳۱۵ را خط بکشید. یک نکته دیگر هم که گفتنش خالی از لطف نیست، ما در این مطلب سعی کردیم به معایبی بیشتر اشاره کنیم که توسط مالکان بیشتری گزارش شده است. از آن جا که کیفیت مونتاژ خودرو در ایران شانسی است، ممکن است برخی مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵ بعضی از مشکلات مطرح شده در این مطلب را نداشته باشند، ولی این بدین معنی نیست که این خودرو مدلی کاملاً بی عیب و ایراد است. نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ اگر ام وی‌ ام ۳۱۵ دارید یا قبلاً با آن رانندگی کرده‌اید، لطفاً نظر خودتان در مورد معایب این خودرو را با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار مطرح کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

410 دیدگاه ها برای "به این ۷ دلیل ام وی ‌ام ۳۱۵ نخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
.....
مهمان

فقط قابل توجه دوستی که با ۱۱۱میخواد از ام وی ام بزنه بالاتر اون رو مقایسه می‌کنه بابا لامصب دمتگرم ولی فک نکنم موتور ۱۱۱رو ۱۶۰۰زده باشن شاید هم۱۸۰۰زدن ما خبر نداریم.

دست فروش میدون توپخونه
مهمان

کسی که این ماشینو کارشناسی کرده به گمونم خودش بنز سوار میشه واسه همین این ماشین به چشمش نمیاد
وگرنه از تیبا و کوییک بری پشت این ماشین بشینی تازه میفهمی تولید داخل چه مضخرفیه

مهران
مهمان
سلام به همه من مکانیک هستم و لوازم خودرو هم توی مغازه دارم و برای مشتری روی ماشینش میندازم اول عرض کنم خدمت دوستایی که سنگ ماشین ایرانی رو به سینه میزنند بیشتر قطعات ماشینهای ایرانی رو از چین وارد میشه و یک سریاشم توی دهاتهای اطراف تهران و کرج توی تویله ها تولید میشه این از ماشین ایرانی حالا بریم برای ماشین چینی هرچی باشه از لحاظ ایمنی از ماشین ایرانی بهتره من خودم ماشین زیر پایم ام وی ام ۵۵۰ اتومات هست و اکثر ماشینها ی ایرانی و چینی رو سوار شدم بخدا سگش شرف داره به ماشین… بیشتر
بهزاد
مهمان

میخواستم مدل ۹۷بخرم میگن مشکل ترکیدن رادیات دارن چون امپر اب نداره موندم اس دی تیپ۵ بخرم یا اینووو، لطفاکمک کننید

علی صبوری
مهمان
سلام من ۳۱۵ اکسلنت مدل ۹۷داشتم واقعا ماشین با کلاسی بود ضعف هایی که داشت یکی ترمز نسبتا ضعیفی دارن برای خانواده کم جمعیت خوبه سرنشین اضافه سوار کنین ماشین میکوبه حتی با لاستیک های فابریک زیر گلگیر ها خرت و خرت گیر میکرد باید سرعت گیر هارو آروم رد کنین نور پایین ضعیفی دارن اونم بخاطر مدل چراغ هایی تلسکوپی که داره ولی نور بالا فوق العاده ای داره قطعات یدکی نسبتا گرونه بیشتر ایراداتی که برای کند و شتاب و مصرف سوخت داره با ریمپ زدن حل میشه فقط نباید دور موتور رو زیاد بالا برد،این کار باعت… بیشتر
بهزاد
مهمان

میخواستم مدل ۹۷بخرم میگن مشکل ترکیدن رادیات دارن چون امپر اب نداره موندم اس دی تیپ۵ بخرم یا اینووو، لطفاکمک کنید، چیکار کنم

Aminmahbobzadeh@gmail.com
مهمان

به خدا اینقدر دروغ نگین امکاناتی که ام وی ام ۳۱۵ داره کدوم ماشین ایرانی داره من از سال ۹۶ دارم فقط روغن بالاستیک عوض کردم خداشاهد ماشین کم خرجی هست

امیر
مهمان

سلام من مدل ۹۵ دوسال پیش از کسی خریدم واقعا ماشین خوبیه هم طراحی بروز وکم مصرف اصلا اذیتم نکرده هیچ صدایم نامیده

سرن
مهمان

آقای نویسنده از کابین ضعیف و …۳۱۵ میگی..مثلا ۲۰۶ خیلی داخل کابینش با کیفیت تره….بابا بسه یه ذره با وجدان بودن بد نیستا….
بهتره به جای این کم بینی ها از همین چینی ها وجدان کاری رو یاد بگیریم و نا بجا قضاوت نکنیم….تلاش و پشتکار رو ازشون بیاموزیم….زمانی که ما پیکان می‌ساختیم از کره میومدن تا در ایران آمورش ببینند…الان اونا کجا هستند و ما در کجا ایستادیم…..از ارابه مرگ ایرانی نباید به دروغ تعریف کرد….باید با چشم باز ایرادهامون رو ببینیم تا مثل همین جینی ها رو به جلو حرکت کنیم

سمیرا
مهمان

ما خودمون این ماشینو داریم تمام چیزایی که گفتید در مورد این ماشین ۳۱۵ درست نیست چرا میاین به غلط و فقط به نفع ماشینای داخلی که از کیفیت پایین برخوردان حرف میزنین،این مدل ام وی ام نسبت به کیفیت خوب و امنیت بالاش قیمتش خیلی مناسبه

علی
مهمان

کاکو من پنج ماه پیش تو شیراز یکی از این ام وی ام ۳۱۵ ها طرح نیو مدل ۹۶ خریدم چنان دلم زد که نگو من حاضرم با ۱۱۱ تو دنده پنج بگیرمش تو جاده خیلی شتاب ضعیفی داره، کابینش مخصوصا قسمت عقب خیلی صدا داره، غربیلک فرمونش صدا میده تق، تق… خلاصه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یا مخصوصا ۵ میارزه به هیکلش

بی نام
مهمان

شما همون ۱۱۱ رو که پایین گفتین سوار شین در مورد ۲۰۶ یا ۳۱۵ بعد از سوار شدن نظر بدین

Amir
مهمان

ام وی ام بهترین ماشینی که ما خریدیم قبلش دنا پلاس داشتیم

ام وی ام بهتر از اوونه از نظر من لازم نیست بیاین ۷ تا دلیلشو بگین ،

پیمان
مهمان

واقعا اشتباه می کنید من چند سال این مدل را دارم وبسیار راضی هستم.