مزایای هیوندای ورنا

بروزرسانی در: سه شنبه 18 مرداد 01 ساعت 04:29
مزایای هیوندای ورنا

هیوندای ورنا و هیوندای آوانته که در بازار جهانی به ترتیب اکسنت و النترا شناخته می شوند در اواسط دهه 80 وارد بازار ایران شدند. خودرو های موفقی که امروز در z4car به بررسی مزایای برادر کوچک تر، یعنی هیوندای ورنا می پردازیم.

هیوندای  ورنا یکی از خودروهایی است که حدود سال ۱۳۸۳ وارد بازار ایران شد و توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد. این خودرو همزمان با برادرش آوانته وارد بازار شد و البته از اقبال خوبی نیز  برخوردار بود. هیوندای خودرویی بسیار کم دردسر و کم استهلاک که در بازار طرفداران زیادی داشت. امروز به بررسی مزایای هیوندای  ورنا میپردازیم.

لازم به ذکر است که ورنا در مدل دنده ای با موتور ۱.۵ لیتری ۹۱ اسب بخاری در بازار حضور دارد. از طرفی  روی مدل اتوماتیک موتور ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری نصب شده است. اما هر دوی این خودرو ها خودروهای آرامی هستند و نباید از آن ها توقع شتاب و سرعت آنچنانی داشت.

مصرف سوخت پایین

verna back

هیوندای ورنا یک موتور ۱.۶ لیتری دارد که از آن انتظار می رود مصرف سوخت کمی داشته باشد. هیوندای ورنا در  هر صد کیلومتر به طور ترکیبی حدود ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می کند که مقدار بسیار کمی است. مصرف سوخت ورنا نسبت به همه ی رقبای آن بسیار کم است و البته اهمراه با مصرف سوخت پایین موتور این خودرو  قدرت خوبی هم ارائه می کند. ورنا در مدل ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد که به نظر کافی می رسد. می توان گفت هیوندای ورنا یک خودروی شهری بسیار خوب است. این عدد در مقابل رقبای ایرانی این خودرو هم خوب است و شاید کمی بهتر از رنو l90 هم قرار گیرد.

استهلاک کم

side verna

هیوندای ورنا از همان زمان که وارد بازار شد به کم استهلاک بودن معروف شد. موتور و سیستم فنی  کم دردسری داشت و از لحاظ فنی  بسیار شبیه  کیا ریو بود. از آن لحاظ که کسانی که ورنا را در همان سال های اولیه خریداری کرده اند تا الان به جز روغن موتور و بنزین خرجی برای موتور  آن نکرده اند. البته باید قبول کرد این بحث کاملا تابع سبک رانندگی شماست اما قطعا  ما با یک خودروی بسیار کم دردسر طرف هستیم که اگر به آن رسیدگی کنیدتا  سال ها رنگ تعمیرگاه را نمی بیند.

سواری نرم و بی صدا

accent 2004

هم هیوندای آوانته و هم هیوندای ورنا نسبت به رقبای خود سواری نرم تر و بهتری را ارائه می دهند. سیستم تعلیق ورنا بسیار دقیق عمل می کند و در جاده های پر دست انداز ایران یک نعمت بزرگ است! ورنا از لحاظ کیفیت سواری چندین پله بالاتر از همه خودرو های ایرانی قرار می گیرد.

کیفیت بالای بدنه و ساخت خودرو

ورنا علاوه بر ویژگی های گفته شده خودروی با کیفیتی هم هست. در این خودرو صدای اضافی شنیده نمی شود و حس خوبی از کابین دریافت می کنیم. داشبورد با کیفیت است و در بین خودرو های ایرانی فقط رنو l90 می تواند پا به پای ورنای مورد بحث ما بیاید.

نتیجه گیری

هیوندای ورنا یک خودروی خانوادگی کوچک ، مناسب برای داخل شهر ، با مصرف سوخت کم و البته کم استهلاک است که این ویژگی ها برای مصارف  یک خانواده کافی است. البته خانواده ای که چندان احتیاج به شتاب و سرعت بالا ندارد.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar