مزایای هیوندای i20 2011-2012

بروزرسانی در: شنبه 22 آذر 99 ساعت 02:14
مزایای هیوندای i20 2011-2012

هیوندای i20 یکی از هاچبک های موفق بازار است. این خودروی کره ای تا اواخر سال 2015 وارداتی محسوب می شد، اما از سال 2016 کرمان موتور تصمیم به مونتاژ آن گرفت. i20 مورد بحث ما مدل 2011-2012 است و امروز در z4car به بررسی مزایای هیوندای i20 می پردازیم.

هیوندای i20 یکی از خودروهای کره ای موفق بازار است که اولین نسل آن از سال ۲۰۱۱ وارد بازار ایران شد و  در اواخر  سال ۲۰۱۵ کرمان موتور تصمیم به مونتاژ نسل جدید آن در ایران گرفت. در این مقاله قصد داریم به مزایای اولین نسل هیوندای i20 بپردازیم.

مصرف سوخت پایین

i20

این خودرو به شکل ترکیبی مصرف سوخت بسیار کمی دارد و در رانندگی  شهری نیز مصرف سوخت آن هم چنان پایین است. مصرف سوخت هیوندای I20 به طور  حدودی بین ۶ تا ۷ لیتر است که به نسبت حجم موتوری که دارد ، عدد مناسبی است. البته این مصرف سوخت تابع شرایط جوی و سبک رانندگی شما هم هست اما بازه ای بین ۶ تا ۷ لیتر بازه مناسبی به نظر می رسد. در این بین اگر شما بخواهید خودروهای بزرگتر یا سدان این قیمت را خریداری کنید ، مصرف سوختی به مراتب بالاتر تجربه خواهید کرد.

 عملکرد گیربکس خوب

back i20

درست است که  I20خودروی پر شتابی نیست اما گیربکس آن عملکرد بسیار خوبی دارد. این گیربکس در شهرهایی مثل تهران که همیشه درگیر ترافیک هستید مزیتی بسیار مهم است. گیربکسی که هنگام حرکت تقه نمی زند و  زیاد متوجه تعویض دنده ها نمی شوید. باید گفت گیربکس تقریبا بی نقصی روی این خودرو نصب شده است، هرچند شتاب چندان خوبی ندارد.

اتاق کم سر و صدا

modified

به واسطه ی حجم موتور کمی که این خودرو دارد و عایق بندی خوبی که در آن انجام شده ، صدای موتور و صدای بیرون کابین ، زیاد داخل اتاق نمی آید و باید گفت سواری I20 سواری بی صدایی خواهد بود. هرچند به دلیل اینکه سیستم تعلیق چندان نرم نیست ، کمی ممکن است دست اندازها وارد اتاق شوند. در بین هاچبک های رقیب این خودرو کم صدا ترین کابین را ارائه می دهد.

آپشن های  قابل قبول

هیوندای I20 به نسبت قیمتی که دارد ، آپشن های آن معمولی است اما به نسبت سگمنتی که در آن قرار دارد آپشن های بسیار خوبی دارد. داشتن ۶ ایربگ ، ABS  EBD ، ساندروف ، ۴ شیشه ی برقی و گرمکن صندلی میتوانند مزیت های خوبی باشند که I20 را نسبت به خودروهای هم اندازه اش بهتر نشان دهند.

نتیجه گیری

باید گفت هیوندای I20 درست است که شتاب خوبی ندارد و قیمت آن کمی نسبت به سگمنت آن بالاست اما خودرویی است که با مصرف کم و اتاق بی سر و صدایش می تواند یک خودروی شهری مناسب باشد. اگر قرار است خودروی خود را در شهر استفاده کنید و سفرهای بیرون شهری خود را با خودروی دیگری انجام دهید یا I20 خودروی دوم شماست ، باید گفت I20 خودروی مناسبی برای شماست. اما اگر با خودرو سفر می روید یا خانواده نسبتا پرجمعیتی دارید، گزینه های سدان کارکرده مثل مزدا ۳، مگان، آوانته و حتی سوناتا قدیم با این بودجه قابل خرید هستند.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "مزایای هیوندای i20 2011-2012"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امید
مهمان

دقیقا درسربالایی وسینه کش هیچ خودرویی به گرد پای i20موتور۱،۶لیتری نمیرسه من تو گردنه کوهین با سراتو۲۰۰۰وزانیاو….انداختم هیچ کدوم به گردپاش نرسیدن

ابی
مهمان

و نگفتی سربالایی هیچ ماشینی به گرد پاش نمیرسه سینه رو بسیار عالی اصلا ندیدم مثلش