مزایای هیوندای i30

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:36
مزایای هیوندای i30

هیوندای I30 یکی از هاچ بک های خانوادگی هیوندای موتورز است. این خودرو در بازار ایران بهتر از رقبایش عمل کرد و در این مقاله به بررسی مزایای هیوندای i30 می پردازیم.

هیوندای i30 یکی از هاچ بک های تولیدی توسط شرکت هیوندای است که از اواخر سال ۲۰۰۹ وارد بازار ایران شد. نسل جدید این خودرو هنوز وارد بازار ایران نشده اما نسل قدیم آن را میتوان با قیمت مناسب خریداری کرد. این خودرو حدودا هم قیمت مزدا ۳ هاچ بک نیو بود اما خیلی بهتر از آن در بازار عمل کرد و پرفروش تر بود و امروز در Z4Car به بررسی دلایل موفقیت این خودرو یعنی نقاط قوت و مزایا هیوندای i30 میپردازیم.

ایمنی قابل قبول

هیوندای i30 با دریافت ۵ ستاره ی ایمنی توسط تست خودروی یوروانکپ یکی از ایمن ترین خودروهای بازار ایران در زمان خودش و زمان حال محسوب میشود. این خودرو با ۶ ایربگ عرضه میشد. سیستم های ترمز بسیار عالی نیز داشت و دیگر نگرانی ای بابت متوقف کردن خودرو بعد از سرعت های بالا نخواهیم داشت. در مقایسه با رقیبی مثل رنو اسکالا این خودرو یک پله ایمن تر و قابل اطمینان تر است و در حد مزدا ۳ هاچبک قرار می گیرد.

سواری لذت بخش

هیوندای i30 یک هاچ بک بزرگ است اما سواری این خودرو شاید خیلی شبیه هاچ بک های بزرگ و خانوادگی نباشد. این خودرو سواری نسبتا اسپورتی دارد. فرمان خودرو خیلی در دست است و کنترل خودرو بسیار آسان است. سواری آی ۳۰ در مقایسه با مزدا ۳ هاچ بک کاملا نرم و راحت است! در کنار همه ی اینها توان فنی خودرو نیز بالاست و به بهتر بودن سواری کمک میکند. شتاب صفر تا صد خودرو حدود ۱۰ ثانیه است که برای یک هاچ بک بزرگ عالی است!

امکانات خوب

هیوندای i30 در رده ی میانی محصولات هیوندای موجود در بازار قرار میگیرد اما امکاناتی که در خودرو موجود  است شاید بیشتر شبیه رده بالاها باشد! اگر عکسی از داشبورد هیوندای i30 ببینید به سختی میتوان تشخیص داد که این خودرو با قیمت متوسط است و شاید بیشتر شبیه رده بالاهای سال ۲۰۱۰ باشد و به وضوح امکاناتی که در خودرو موجود است بیشتر از رقباست. و این امکانات هم شامل امکانات رفاهی و هم امکانات ایمنی میشود و موجب شده داخل هیوندای آی ۳۰ بسیار سرگرم‌ کننده باشد.

توان فنی

یکی از ویژگی هایی که ماشین اسپورت و هاچ بک باید داشته باشد شتاب و قدرت مناسب است. هیوندای i30 معادل ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد که این قدرت برای این وزن کاملا کافی به نظر می آید و خودرو در مانور ها شتاب گیری مناسبی دارد. در سبقت ها i30 کاملا راضی کننده است و در شتاب گیری ها میتوانید روی آن حساب کنید. شاید اگر به جای گیربکس چهار دنده قدیمی یک گیربکس بهتر روی آن نصب میشد بهتر هم میشد اما در حال حاضر هم i30 یک خودروی با کشش خوب و پرشتاب است.  در بین رقبا باید گفت آی ۳۰ از مزدا ۳ کند تر و از اسکالا سریع تر است.

کابین جادار

i30 interor

هیوندای i30 برخلاف آنچه به نظر می آید که هاچ بک کوچکی باشد اصلا اینطور نیست و این خودرو کابین بسیار جاداری دارد. فضای سر مناسب ، فضای زانوی مناسب و صندلی های راحت همگی باعث میشوند که هیوندای i30 بیش از اینکه یک هاچ بک باشد یک سدان بدون صندوق باشد و این یعنی یک هاچ بک که ظاهر جوان پسند داشته و البته برای خانواده هم مناسب است. مخصوصا اگر صندلی عقب مزدا ۳ بنشینید و بعد سراغ آی ۳۰ بیایید به وضوح بزرگ شدن کابین را حس می کنید!

نتیجه گیری

در کل باید گفت اگر شما خواهان یک هاچ بک بزرگ هستید و نمی خواهید مبلغ زیادی برای ماشین های جدید بپردازید i30 خودرویی است که نسبت به عمر خود به روز است. قدرت موتور خوبی دارد. امکانات و سواری خوبی دارد و در نهایت با توجه به قیمت مناسبش میتواند یک گزینه ی خوب باشد. بازار آی ۳۰ بسیار بهتر و پر رونق تر از اسکالا است و به نسبت مزدا ۳ هاچ بک که یک خودروی اسپرت و خشک است سواری نرم و راحتی دارد و می تواند ارزش خرید بالایی داشته باشد.

نویسنده: دانیال جهاندار

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar