بررسی ساندرو استپ وی

بروزرسانی در: جمعه 21 آذر 99 ساعت 22:46
بررسی ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی، برادر قد بلند ساندرو معمولی که با قیمتی بالاتر در بازار به فروش می رسد و تفاوت هایی با نمونه معمولی دارد. امروز به بررسی رنو ساندرو استپ وی می پردازیم، با Z4Car همراه باشید.

خودروی ساندرو یکی از خودروهای اقتصادی است که توسط شرکت داچیا ساخته شده اما در بازار جهانی برای فروش بیشتر با آرم رنو فروخته می شود.این خودرو در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و چند سالی هست که در بازار ایران حضور دارد.مدل کراس این خودرو ساندرو استپ وی نام دارد. امروز به بررسی رنو ساندرو استپ وی می پردازیم.

طراحی  ظاهری و بدنه، نه خوب و نه بد، معمولی!

ساندرو استپ وی

از نظر ظاهر بدنه خودرو شباهت زیادی با ساندروی معمولی دارد. پس بهتر است  تفاوت های ان را با ساندرو معمولی بیان کنیم. اول این که این خودرو حدود سه سانتی متر بلند تر از ساندرو معمولی می باشد. دارای رینگهای متفاوت است  و روی گل گیرها فلاپ های  مشکی چسبانده شده که حالت اسپرتی خوبی به خودرو می دهند . تفاوت ظاهری چشمگیر دیگری دیده نمی شود اما روی سقف خودرو باربندی را تعبیه کردند که در ایران این نشان دهنده کراس بودن خودرو بوده والبته بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی. دست گیره های درب هم کمی تغییر داشته اند و چراغ های جلو لایه ماتی در خود جای داده اند. درکل باید بگوییم ظاهر ساندرو استپ وی  نسبت به ال نود کمی زیبا تر است ولی هنوز در مقابل رقبایی مثل ۲۰۷ و برلیانس حرفی برای گفتن ندارد. .این خوردو این نوید را به ما می دهد که خریداران این خودرو رنج سنی بالا تری نسبت به ۲۰۷ و برلیانس دارد و خیلی جوان پسند نیست.

برگ برنده رنو ها، قسمت فنی و موتور

پیشرانه رنو ساندرو استپ وی

موتور این خودرو یک موتور سی سی  ۱۶۰۰با ۱۰۵  اسب بخار قدرت و ۱۴۰  نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را با یک گیربکس اتوماتیک به چرخ هایی جلو می رساند. این موتور موتور معروف k4m است وجالب است بدانید که این موتور با موتور رنو مگان ۱۶۰۰ مشترک بوده اما وقتی روی این خودرو نصب شده به خاطر محدودیت های موجود ۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن متر گشتاور کم تری دارد. ولی از لحاظ کیفیت موتور بسیار خوبی است و به خوبی  در ازمون های کنترل کیفی ظاهر شده است. این بخاطر این است که وقتی رنو خط تولید ومونتاژ خود را در ایران  به راه انداخت نظارت هایی داشت و با اینکه طی سال کیفیت ان کم شده اما باز هم کیفیت  قابل قبولی دارد.

در کنار موتور خوب k4m یک گیربکس اتوماتیک خوب روی این ماشین سوار شده که البته در جایگاه دوم قرار میگیرد چون گیربکس برلیانس در این رده هنوز هم حرف اول را می زند. اما از نظر شتاب ساندرو در جایگاه اول ۲۰۷ در جایگاه دوم و برلیانس در جایگاه اخر قرار می گیرد که مشخصات فنی هر یک از این خودروها را نیز میتوانید در سایت Z4Car سرچ فرمایید.

داخل کابین، ادامه دهنده راه بیرون کابین!

داخل کابین ساندرو مثل  سایر خودروهای اقتصادی  رنو یعنی ال نود و داستر می باشد و البته با تفاوت های کوچک. به هیچ وجه نمی توانیم بگوییم داخل ساندرو زیباست ولی کیفیت خوبی دارد والبته باید بگوییم در کنار این کیفیت خیلی خوب اپشن های خیلی زیادی هم ندارد و شما بعد از اینکه چند دقیقه در ساندرو بنشینید حوصلتان سر می رود. یکی از اپشنهایی که نبودش خیلی حس می شود  مانیتور مولتی مدیاست.

مانیتور نصب شده ساندرو استپ وی توسط مالک

مانیتور نصب شده ساندرو استپ وی توسط مالک

به خاطر اینکه وقتی  برای این خودرو چند صد میلیون می پردازیم  انتظار حداقل اپشن ها را از آن داریم. این خودرو کروز کنترل ندارد، مانیتور ندارد ،گیربکسش حالت اسپرت ندارد  و این جزئیات  هست که نسبت به ۲۰۷ ضعف محسوب می شود . و البته مانیتور کوچیکی که جلوی امپر وجود دارد یک سری اطلاعات را به ما می دهد که شایدم خیلی بدرد ما هم نخورد.  فضای کابین خیلی مناسب بوده و از ۲۰۷ خیلی بهتر است و در حد همان برلیانس قرار می گیرد. فضای پای عالی، فضای سر عالی و صندلی ها هم تقریبا حالت نیمکتی ال نود رو ندارد که خودش می تواند یک مزیت محسوب شود. اما سواری ساندرو خیلی حس و حال خوبی ندارد و این موضوع در بالا آمدن ارتفاع نسخه استپ وی بیشتر نمود پیدا می کند. پس همان طور که گفتیم ساندرو ها مناسب جوان ها نیستند!

تجربه رانندگی

ساندرو استپ وی

در پشت فرمان رنو ساندرو اولین چیزی که متوجه می شویم این است که گیربکس  از پژو ۲۰۷ بهتر بوده و تقه کمتری دارد. اما فرمان این خودرو  چون برخلاف ۲۰۷ که فرمانش برقی بود  فقط هیدرولیکی بوده و حس می کنیم فرمان سفت تری دارد که این کاملا طبیعی بوده و سیستم  هیدرولیک قدیمی نسبت به سیستم  فرمان برقی عملکرد خشک تری دارد. شتاب خودرو در کنار اتومات بودنش  بسیار خوب بوده  که به خاطر هماهنگی خوب بین موتور k4m و این گیربکس می باشد . شتاب صفر تا صد ان بین ۱۲ تا ۱۲.۵  ثبت شده که می شود ان را ارتقا داد. شاید اگر حالت اسپرت داشت این وضعیت بهتر میشد . . .

 ساندرو شیشه جلوی بزرگی دارد و دید خوبی در جاده بریا راننده فراهم می سازد. در کل خودرو ساندرو برای سفرهای بین شهری خودرو خیلی خوبی  بوده ودر شهر هم با توجه به مصرف سوخت ۸ لیتری میتواند گزینه مناسبی باشد، اما نه برای جوانان!

نتیجه گیری

نتیجه گیری ما این است که ساندرو استپ وی برای کسانی خوب است که یک خودرو باکیفیت، کابین جادارو موتور گیربکس هماهنگ می خواهند  و البته خیلی زیبایی و اپشن برایشان اهمیت ندارد. اگه زیبایی و ظاهر برایتان مهم است  می توانید سراغ ۲۰۷ یا برلیانس بروید . اگه میخواهید  بعدا خودرو خود را تقویت کنید فقط ۲۰۷ بدردتان میخورد. اما اگه می خواهید خودرویی  داشته باشید که دردسر کمی داشته باشد ساندرو گزینه مناسبی می باشد.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "بررسی ساندرو استپ وی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امین
مهمان
باسلام. به نظر من یکی بخواهد تا حدود قیمتی ساندرو اتومات هزینه کند، یه x22 دنده ای بخرد خیلی بهتراست. از نظر طراحی ظاهری چه بیرونی و چه داخلی کاملا واضح است که x22 یه سر و گردن بالاتر است. در قسمت آپشن که ساندرو آپشن هاش تقریبا با پراید برابره است! و در این قسمت هم x22 برتر است. در قسمت کیفیت ساخت و ایمنی تقریبا برابر میباشند ولی کمی x22 برتر است که اگه شما یه سرچ ساده در گوگل کنید متوجه میشوید که حتی کمی x22 بالاتر است. در قسمت فنی که میرسم تقریبا هردو با هم… بیشتر
امین
مهمان
باسلام. به نظر من یکی بخواهد تا حدود قیمتی ساندرو اتومات هزینه کند، یه x22 دنده ای بخرد خیلی بهتراست. از نظر طراحی ظاهری چه بیرونی و چه داخلی کاملا واضح است که x22 یه سر و گردن بالاتر است. در قسمت آپشن که ساندرو آپشن هاش تقریبا با پراید برابره است! و در این قسمت هم x22 برتر است. در قسمت کیفیت ساخت و ایمنی تقریبا برابر میباشند ولی کمی x22 برتر است که اگه شما یه سرچ ساده در گوگل کنید متوجه میشوید که حتی کمی x22 بالاتر است. در قسمت فنی که میرسم تقریبا هردو با هم… بیشتر
حسن
مهمان

گیربکس این و ال ممد همش تمایل به دنده سبک کردن داره، اصلا توی جاده نمیشه روی D باهاش رانندگی کرد، واقعا تنبله

milad
مهمان

ارزندگی پژو ۲۰۷ خیلی بیشتر از اینه، ساندرو انصافا مفت نمیارزه

عليرضا
مهمان

برند پژو واقعاً پر دردسره ، اصلا با رنو قابل قیاس نیست . پژو هر مدلش رو داشته باشی هر لحظه ممکنه وسط جاده … بزاره زمین . من هم ۲۰۶ داشتم ، هم تند هم استپ وی . L90 و استپ وی کارکرده اس از ۲۰۶ و ۲۰۷ نو خیلی بهتره

علی
مهمان

چرا چون قیافه نداره؟

علی
مهمان

چرا چون مثلا قشنگ تره؟