احتمال استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی ۹۰۰ اسب بخاری در فصل ۲۰۲۲ مسابقات ایندی کار

شنبه 12 مرداد 98 ساعت 17:04
احتمال استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی 900 اسب بخاری در فصل 2022 مسابقات ایندی کار

بعد از اعلام این که خودروهای سری NTT ایندی کار در راستای افزایش ایمنی از یک صفحه نمایش آیرودینامیکی خلاقانه از سال جدید استفاده خواهند کرد، این موضوع در محافل موتور اسپرت بسیار سروصدا کرد. این صرفاً یکی از پیشرفت‌های جالب توجه این سری مسابقات اتومبیل رانی بوده و این هفته، خبری منتشر شده که ایندی کار یک تغییر بزرگ دیگر را پیش روی خود می‌بیند. برای فصل ۲۰۲۲، پیشرانه‌های هیبریدی هوندا و شورولت با بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت قرار است روی خودروهای این مسابقات استفاده شوند. ایندی کار همچنین نسل جدید شاسی‌های خود را سال ۲۰۲۲ می‌خواهد رونمایی کند.

طی یک دهه اخیر تغییرات بزرگی را در مسابقات اتومبیل رانی شاهد بوده‌ایم. موجی از راهکارهای دوست دار محیط زیست در این مسابقات مورد استفاده قرار گرفته و توربوشارژرها بیش از همیشه مطرح شده‌اند. لیگ مسابقات تمام الکتریکی فرمول E این روزها بسیار محبوب شده و مسابقات اتومبیل رانی خودروهای خودران نیز در حال سر و شکل گرفتن هستند. اکنون، ایندی کار به مانند لومان می‌خواهد تکنولوژی‌های هیبریدی را وارد مسابقات خود کند و امیدوار است قدرت بیشتر این پیشرانه‌ها بتواند جذابیت‌های مسابقات را افزایش داده و در عین حال، میزان تأثیر بد آن روی محیط زیست را کاهش بدهد.

سالیان زیادی است که شورولت و هوندا پیشرانه‌های خودروهای ایندی کار را می‌سازند. در حال حاضر، این خودروها از موتور شش سیلندر خورجینی توربو دوقلوی انژکتوری ۲.۲ لیتری با قدرت بین ۵۵۰ تا ۷۰۰ اسب بخار بهره می‌برند. اضافه شدن تکنولوژی هیبریدی به خودروهای ایندی کار کمک خواهد کرد تا میزان خروجی قدرت آن‌ها به بیش از ۹۰۰ اسب بخار برسد. این سیستم هیبریدی از یک موتور چند فاز، یک مبدل و یک دستگاه ذخیره برق برای استفاده در سیستم ترمز مولد انرژی استفاده می‌کند. ظاهراً مقامات ایندی کار قصد دارند سیستم‌های هیبریدی خود را از یک شرکت خاص تأمین کنند.

علاوه بر افزایش خروجی‌های خودروها، این سیستم هیبریدی تجهیزات آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. برای نخستین بار، راننده‌های ایندی کار قادر به استارت خودروی خود از داخل کابین خواهند بود.

ایندی کار ابتدا قصد داشت از پیشرانه‌ای جدید برای فصل ۲۰۲۱ رونمایی کند، ولی با تصمیم اضافه شدن تکنولوژی هیبریدی، برنامه به سال ۲۰۲۲ موکول شد تا همراه با یک شاسی جدید شاهد خودرویی کاملاً جدید برای مسابقات ایندی کار باشیم. ایندی کار همچنین در حال بررسی امکان اضافه کردن یک شرکت دیگر به عنوان تأمین کننده موتور در کنار شورولت و هوندا می‌باشد.

ایندی کار می‌خواهد از این پیشرانه هیبریدی جدید به مدت شش فصل و تا سال ۲۰۲۷ استفاده کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar