ارائه آپشن سقف خورشیدی برای شاسی بلند الکتریکی فیسکر

پنج شنبه 30 خرداد 98 ساعت 14:48
ارائه آپشن سقف خورشیدی برای شاسی بلند الکتریکی فیسکر

ظاهراً هنریک فیسکر قصد دارد طی روزهای آینده تصاویر تیزر جدید از کراس اور الکتریکی آتی خود منتشر کند. امروز در محافل خودرویی موضوعی که در ارتباط با این خودرو بسیار داغ شده، سقف خورشیدی آن است. خودروی کارما ریورو (که قبلاً فیسکر کارما نام داشت) به یک سقف خورشیدی مجهز شده که آن را به یکی از مدل‌های بسیار خاص تبدیل می‌کند.

فیسکر تصویر تیزر جدید را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده و در این تصویر، بدون شک خودرو ظاهری بسیار جذاب و همچنین آینده نگرانه دارد. طراحی جذاب سقف تا بخشی که به نظر یک مونروف در بخش عقب خودرو به نظر می‌رسد ادامه دارد. در این تصویر همچنین بخش‌هایی از گلگیرهای پهن عقب خودرو را هم می‌توانیم در کنار چراغ‌های عقب LED آن ببینیم. ظاهراً فیسکر تصمیم گرفته تا پورت شارژ خودرو را دقیقاً همان جای بنزین زدن یک خودروی معمولی قرار بدهد. در این تصویر همچنین می‌توان چراغ‌های راهنمای سه تکه را از بالا دید.

متاسفانه، استفاده از سقف خورشیدی به جای این که یک قابلیت کاربردی روی این خودرو باشد، صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و یک قابلیت لوکس برای آن محسوب می‌شود. فیسکر هنوز اطلاعاتی در مورد این که سقف خورشیدی چه مقدار می‌تواند باتری‌های آن را شارژ کند ارائه نکرده، ولی به نظر ما این عدد اصلاً زیاد و قابل توجه نخواهد بود. تکنولوژی شارژ خورشیدی فعلی به ما نشان می‌دهد که می‌توان انتظار حدوداً ۱ تا ۲ کیلووات ساعت برق تولیدی به ازای هر روز قرار گرفتن هر پنل خورشیدی در مقابل نور آفتاب داشت. این عدد بسته به موقعیت مکانی شما و همچنین وضعیت آب و هوایی می‌تواند بالا و پایین شود. همچنین برای شارژ کردن باتری خودروی خود با سقف خورشیدی حتماً باید مطمئن شوید که آن را دقیقاً زیر تابش مستقیم نور خورشید پارک کرده‌اید. فیسکر قبلاً گفته بود که این شاسی بلند به پک باتری بالای ۸۰ کیلووات ساعتی لیتیم یونی مجهز شده است. اگر بخواهیم یک محاسبه ریاضی ساده انجام داده، شارژ کامل پک باتری آن با استفاده از سقف خورشیدی ماه‌ها زمان خواهد برد! به دلیل پرفورمنس نه چندان خوب پنل های خورشیدی فعلی، تاکنون هیچ شرکت دیگری از سقف‌های خورشیدی برای شارژ باتری خودرو استفاده نکرده‌اند. پنل های خورشیدی گران هستند و در مورد خودروها، مزایایی که دارند به هیچ وجه در مقایسه با هزینه به صرفه نیستند.

همان طور که گفتیم، به این قضیه می‌توان به چشم یک آپشن خاص و لوکس برای شوآف کردن می‌توان نگاه کرد و نه شیوه‌ای بهینه برای شارژ باتری خودروی شما! این سقف خورشیدی گرچه ظاهر زیبایی دارد، ولی تکنولوژی خورشیدی هنوز فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یک راه مؤثر برای شارژ باتری خودروها در پیش روی خود می‌بیند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar