انتشار جزئیاتی جدید از نسل تازه تویوتا سوپرا

سه شنبه 2 مرداد 97 ساعت 13:33
انتشار جزئیاتی جدید از نسل تازه تویوتا سوپرا

با حضور تویوتا سوپرا جدید در فستیوال سرعت گودوود، جزئیاتی جدید از این خودرو منتشر شده است.

در مصاحبه با وبلاگ تویوتا بریتانیا، تتسویا تادا، مهندس ارشد تویوتا گفته: «مرکز ثقل سوپرا جدید پایین‌تر از ۸۶ بوده و مقاومت بدنه و شاسی آن تقریباً دو برابر تویوتا ۸۶ می‌باشد.» وی در ادامه افزوده: «میزان مقاومت بدنه و شاسی آن دقیقاً برابر با ابرخودروی لکسوس LFA است و ما توانسته‌ایم بدون استفاده فیبر کربن به این مهم دست پیدا کنیم. موضوعی که سبب ارزان ماندن قیمت آن خواهد شد. بدون شک، در طراحی نسل جدید سوپرا این سخت‌ترین چالش پیش روی ما بود.»

تادا همچنین گفته طول بین دو محور سوپرا کوتاه‌تر از ۸۶ است، ولی عرض بین دو محور آن از ۸۶ بیشتر می‌باشد. وی در این مورد توضیح می‌دهد: «ما این خودرو را با نسبت طول بین دو محور و عرض بین دو محور خاصی در ذهنمان طراحی کردیم و فکر می‌کنم موفق شده‌ایم به آن بالانس و تعادلی که مد نظرمان بود برسیم.»

گرچه، وی اعتراف کرده که هواداران سوپراهای قدیمی ممکن است در نگاه اول آن را خیلی دوست نداشته باشند. وی در این مورد می‌گوید: «زمانی که به رونمایی GT86 فکر می‌کنم، برخی مالکان مدل‌های کلاسیک AE86 را به یاد می‌آورم که خیلی از GT86 خوششان نیامده بود و بسیار از آن انتقاد می‌کردند. همین اتفاق به احتمال زیاد در مورد سوپرا جدید هم خواهد افتاد.»

تادا همچنین در بخشی از مصاحبه خود اشاره کرده که به علت سخت گیرانه تر شدن استانداردهای آلایندگی و حرکت صنعت خودرو به سوی الکتریکی شدن، نسل جدید سوپرا می‌تواند آخرین خودروی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی تویوتا باشد. در هر حال، تادا ادعا کرده که در کلاس خود، سوپرا بهترین و جذاب‌ترین سواری را ارائه خواهد کرد.

منبع ترجمه: leftlanenews

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar