انتشار جزئیات کامل پیشرانه مرسدس آ ام گ CLA 45

بروزرسانی در: دوشنبه 20 خرداد 98 ساعت 11:49
انتشار جزئیات کامل پیشرانه مرسدس آ ام گ CLA 45

در حالی که ما هنوز خود خودروها را به صورت کامل ندیده‌ایم، پیشرانه مرسدس آ ام گ CLA 45، GLA 45 و A45 به صورت کامل رونمایی و وارد خطوط تولید شرکت شده است. این پیشرانه در دو نسخه روانه بازار خواهد شد که مدل پایه ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور و نسخه S خروجی‌هایی برابر با ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. حداکثر قدرت خودرو برای موتور پایه از ۶۵۰۰ دور در دقیقه و برای موتور S از ۶۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. حداکثر گشتاور برای هر دو پیشرانه در دور موتور بالا ارائه می‌شود که در مدل پایه، بین ۴۷۵۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه و در مدل S، بین ۵۰۰۰ تا ۵۲۵۰ دور در دقیقه است.

با این مشخصات فنی، بدون شک این پیشرانه قوی‌ترین و قدرتمندترین موتور ۴ سیلندری است که هم اکنون در خط تولید قرار دارد و همین، آن را به یک پیشرانه فوق العاده جذاب تبدیل می‌کند. این پیشرانه به یک بلوک آلومینیومی با طراحی بسته به منظور قدرت بیشتر مجهز است. میل لنگ فولادی و پیستون‌های آلومینیومی آن همه تقویت شده هستند. توربوی خودرو از نوع Twin Scroll بوده که به کمک یک اینترکولر هوا به آب و تزریق سوخت مستقیم و پورت پرفورمنس فوق العاده ای برای پیشرانه به ارمغان آورده‌اند. موتور خودرو به وسیله یک رادیاتور اصلی که پشت جلوپنجره قرار گرفته و یک رادیاتور کمکی که پشت گلگیر واقع شده خود را خنک می‌کند.

گیربکس خودرو نیز از جریان خنک کننده موتور استفاده کرده و مبدل گرمایی آن در مسیر به صورت مستقیم نصب شده است. نکته جالب دیگر این که این پیشرانه در مقایسه با مدل قبلی، در زاویه ای ۱۸۰ درجه مخالف نصب شده و اکنون منیفولد اگزوز و توربو رو به سمت کابین خودرو هستند. با این کار ظاهراً مهندسان مرسدس بنز نیاز به لوله کشی‌های پیچیده سیستم اگزوز را دور زده‌اند. همچنین گفته می‌شود این کار جریان سوخت ورودی به موتور را بهبود می‌بخشد. درست مانند تمام موتورهای هشت سیلندر خورجینی آ ام گ، این پیشرانه نیز به صورت دستی مونتاژ می‌شود.

در حالی که تمامی جزئیات نهایی دیگر بخش‌های مرسدس آ ام گ سری ۴۵ هنوز نامشخص است، ما از برخی موارد جزئی مطلع هستیم. تمام این خودروها به گیربکس هشت دنده اتومات دو کلاچه مجهز شده‌اند و دیگر خبری از گیربکس هفت دنده مدل‌های استاندارد A، CLA و GLA کلاس نیست. تمام خودروها به صورت استاندارد دو دیفرانسیل بوده و یک حالت دریفت خواهند داشت. مدل‌های CLA و GLA کلاس قطعاً به بازار آمریکا قرار است وارد شوند و مدل هاچ بک A 45 وارد بازار این کشور نخواهد شد. همچنین اخیراً یک نمونه تستی GLB 45 توسط عکاسان جاسوسی شکار شده، گرچه تاکنون هیچ بیانیه رسمی در این باره وجود نداشته است. از آن جایی که این پیشرانه اخیراً وارد خط تولید شده، تا انتهای سال جاری میلادی قطعاً اطلاعات جدیدتری از آن به دست خواهیم آورد.

autoblog منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar