برنامه جان هنسی برای ثبت رکورد سرعت با ونوم F5 + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
برنامه جان هنسی برای ثبت رکورد سرعت با ونوم F5 + تصاویر

جان هنسی قبلاً در مصاحبه‌ای گفته بود که اعتقاد دارد خودروی آن‌ها قادر است به سرعت بالای ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همه فکر می‌کردند، هدف نهایی او فقط اندکی بالاتر از این عدد خواهد بود. امروز مشخص شده که ما در اشتباه بودیم و جان هنسی، به دنبال رسیدن به رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو می‌باشد. زمانی که می‌توانید به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسید، شاید ۲۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر کار خیلی سختی نباشد، ولی در چنین سرعتی هر یک کیلومتر بر ساعت افزایش سرعت کاری فوق العاده سخت است.

هنسی قبلاً اعلام کرده بود که ونوم F5 ضریب درگی برابر با ۰.۳۳ دارد. با دانستن این عدد و استفاده از محاسبه گر Wallace Racing برای فهمیدن این که به چه میزان اسب بخار برای رسیدن به چنین سرعتی در یک خودروی ۱.۵ تنی نیاز است مشخص می‌شود که این خودرو باید حداقل ۱۲۱۶ اسب بخار قدرت فقط برای شکافتن باد در مسیر خود نیاز خواهد داشت. توجه کنید اینجا مواردی مانند مقاومت در حال حرکت یا دیگر فاکتورها محاسبه نشده‌اند. برای رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، این خودرو باید ۱۳۵۵.۲۹ اسب بخار قدرت داشته باشد. این ۱۳۹ اسب بخار قدرت اضافی را حتی بسیاری از خودروهای کوچک امروزی هم ندارند. هنسی می‌گوید ونوم F5 برای رسیدن به سرعت‌های ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۵۲۰ اسب بخار قدرت نیاز دارند و از این رو، برای ۵۰۰ کیلومتر باید بسیار بهتر از این عمل کنند.

برنامه جان هنسی برای ثبت رکورد سرعت با فنوم F5

در نمایشگاه پبل بیچ، متوجه شدیم که پیشرانه ۷.۶ لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی این خودرو ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت در ۷۲۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کنند. البته قبلاً، این توینر آمریکایی اعلام کرده بود که پیشرانه مذکور با تیونینگی ویژه بالای ۲ هزار اسب بخار قدرت دارد.

برنامه جان هنسی برای ثبت رکورد سرعت با فنوم F5

این شرکت قصد دارد نمونه‌های اولیه خودرو را سال ۲۰۱۹ آزمایش کند و تست سرعت حداکثر به احتمال زیاد اواخر همان سال انجام خواهد شد. هدف اصلی شکستن رکورد ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت است و بعد از آن، شرکت تلاش خواهد کرد تا جای ممکن سرعت خودرو را افزایش دهد. برای رسیدن به این رکورد سرعت، علاوه بر افزایش قدرت موتور تغییراتی در آیرودینامیک خودرو هم باید قطعاً اتفاق بیفتد.

علاوه بر این، هنسی برنامه‌هایی برای تولید یک خودرو احتراق داخلی دارد که می‌تواند در یک مسابقه درگ، نسل دوم تسلا رودستر را شکست دهد. جان هنسی در این مورد گفته بود که اگر دوج می‌تواند با دیمون ۲ تنی صفر تا صد را در ۲.۳ ثانیه بزند، او مطمئن است که با تایرهایی مناسب روی F5، این خودرو قادر به ثبت رکورد صفر تا صد ۱.۸ تا ۱.۹ ثانیه‌ای خواهد بود.

از سویی دیگر، خودروی SSC تواتارا هم با موتور ۱۷۵۰ اسب بخاری خود آماده ثبت رکورد سرعت جدید است. بعد از این که جرود شلبی گفته بود مدل کوپه وی تنها خودرویی است که شانس شکستن رکورد بالای ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، باید ببینیم واکنش هنسی چگونه خواهد بود. قطعاً طی دو سال آتی، جنگ رکوردهای حداکثر سرعت بسیار جذاب‌تر از همیشه خواهند شد.

منبع ترجمه: autoblog

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar