برنامه فورد برای عرضه موستانگ Mach-E در اروپا و آمریکا

جمعه 25 بهمن 98 ساعت 21:10
برنامه فورد برای عرضه موستانگ Mach-E در اروپا و آمریکا

شرکت فورد روز پنج شنبه از خودروی کراس آور الکتریکی موستانگ Mach-E در شهر لندن، به عنوان بخشی از تور اروپایی این خودرو رونمایی کرد. فورد اعلام کرده قصد دارد اواخر سال ۲۰۲۰ این خودرو را همزمان با آمریکا در اروپا نیز روانه بازار کند.

این نشان می‌دهد که چقدر بازار اروپا از نظر قبول خودروهای الکتریکی جلوتر از آمریکاست. به دلیل استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه در قاره سبز، همواره خودروهای الکتریکی در اروپا فروش بسیار خوبی داشته‌اند. شرکت فورد همچنین اعلام کرده قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ ۱۸ خودروی الکتریکی سازی شده مختلف را در بازار اروپا داشته باشد. طبق برنامه فورد تا پایان سال جاری ۱۴ مدل الکتریکی سازی شده مختلف در اروپا خواهد داشت.

موستانگ Mach-E تنها مدل تمام الکتریکی شرکت در آمریکا و اروپا خواهد بود و باقی خودروهای الکتریکی این شرکت قرار است از این بازارها خارج شوند. در آمریکا، Mach-E قرار است این خودرو در کنار نمونه‌های پلاگین هیبریدی کراس آور Escape و سدان فیوژن انرژی و همچنین مدل‌های هیبریدی Escape و اکسپلورر در بازار حضور داشته باشد. فورد همچنین یک خودروی الکتریکی لینکلن ساخت شرکت ریویان را نیز در دست طراحی دارد و سال ۲۰۲۲ آن را رونمایی خواهد کرد. فورد اف ۱۵۰ الکتریکی طبق برنامه سال ۲۰۲۱ قرار است روانه بازار شود و بعد از آن می‌توانیم انتظار یک نسخه هیبریدی این تراک محبوب را نیز داشته باشیم.

برنامه فورد برای عرضه موستانگ Mach-E در اروپا و آمریکا

فورد می‌گوید تیم‌های مهندسی شرکت در اروپا در طراحی و توسعه نسخه اروپایی موستانگ Mach-E دخیل بوده‌اند. تیونینگ سیستم تعلیق، فرمان، کنترل پایداری الکترونیکی و تنظیمات سیستم دو دیفرانسیل این خودرو متفاوت از نسخه آمریکایی آن است. به طور کلی در اروپا سواری خودروها سفت‌تر از آمریکاست.

چند روز پیش گزارشی در CNET منتشر شده بود که فورد برای فروش Mach-E در اروپا بازار نروژ را اولویت اصلی خود قرار داده است. فورد بدون توجه به این گزارش در بیانیه خود گفته که می‌خواهد به صورت همزمان Mach-E را هم در آمریکا و هم در بازارهای اصلی اروپا عرضه کند. فروش خودروهای الکتریکی در نروژ طی سال پیش با افزایش ۳۱ درصدی به ۶۰ هزار و ۳۱۶ دستگاهی رسیده و ۴۲ درصد از فروش کلی خودروهای جدید را در این کشور به خود اختصاص داده است. در آمریکا فروش کلی خودروهای الکتریکی تقریباً ۲ درصد از فروش کلی خودروهای جدید محسوب می‌شود. فروش خودروهای الکتریکی در آلمان نیز با افزایش ۷۵.۵ درصدی طی سال پیش به ۶۳ هزار و ۲۸۱ دستگاه رسیده بود. در آلمان اخیراً دولت یارانه خرید خودروهای الکتریکی را با هدف داشتن ۱۰ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ افزایش داده است.

برنامه فورد برای عرضه موستانگ Mach-E در اروپا و آمریکا

فورد می‌گوید همزمان با افزایش تعداد مدل‌های الکتریکی سازی شده شرکت، آن‌ها قصد دارد هزار ایستگاه شارژ برای کارکنان خود در نمایندگی‌ها و مراکز فورد در کل اروپا طی سه سال آینده افتتاح کند. فورد همچنین یکی از اعضای مؤسس کنسرسیوم IONITY می‌باشد که قصد دارد ۴۰۰ ایستگاه شارژ سریع با ظرفیت ۳۵۰ کیلوواتی را تا پایان سال در اروپا تأسیس کند. شرکت فورد از سوی دیگر ۱۲۵ هزار ایستگاه در شبکه شارژ FordPass در بیش از ۲۱ کشور دنیا دارد.

فورد تحویل نسخه ویژه فرست ادیشن، Select، پرمیوم و California Route 1 موستانگ Mach-E را از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع خواهد کرد. تحویل مدل‌های پرچم دار GT در سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar