بوگاتی خودروی ویژه کودکان می‌سازد + تصاویر

پنج شنبه 28 شهریور 98 ساعت 17:00
بوگاتی خودروی ویژه کودکان می‌سازد + تصاویر

در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹، شرکت بوگاتی اعلام کرد که قصد دارد یکی از خاص‌ترین خودروهای تاریخ خود را در قالب یک مدل ویژه کودکان دوباره زنده کند. در آن هنگام پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار داشت و تنها نمونه موجود یک مدل چاپ سه بعدی بود. با این حال، مشتریان وفادار بوگاتی همه ۵۰۰ دستگاهی که بوگاتی می‌خواهد از آن بسازد را طی سه هفته خریداری کردند. چند ماه بعد از تولد ۱۱۰ سالگی بوگاتی در مولسهایم فرانسه، این شرکت نمونه اولیه خودرو را رونمایی کرد که برخی مهمانان ویژه می‌توانستند در تست درایو آن شرکت کنند.

این نمونه اولیه به نام XP1، حاصل همکاری بین بوگاتی و شرکت The Little Car Company است. بوگاتی می‌خواسته یک نسخه مدرن و جذاب از خودروی Baby را بسازد. جالب این که مدل اورجینال Baby نیز خود مبتنی بر یکی دیگر از خودروهای افسانه‌ای شرکت، که یک تیپ ۳۵ مدل ۱۹۲۴ بوده و در مسابقه گرن پری لیون شرکت داشت ساخته شده بود. گرچه مدل Baby اورجینال از نظر اندازه نصف مدل واقعی بود، بوگاتی می‌خواهد این بار یک مدل سه چهارم تولید کند تا علاوه بر کودکان، برخی افراد بزرگسال نیز بتوانند آن را برانند.

در پروژه ساخت Baby II، بوگاتی نهایت تلاش خود را کرده تا تمام جزئیات خودرو به مانند مدل تیپ ۳۵ اورجینال باشد. از برخی قابلیت‌های جذاب آن می‌توان به اکسل جلوی توخالی، رینگ‌های هشت پر با تایرهای میشلن، فرمان چهار پر، داشبورد آلومینیومی با یک ساعت روی آن و یک آمپر بنزین دیجیتالی اشاره کرد. گرچه در ساخت مدل اولیه از رنگ آبی مسابقه‌ای استفاده شده، ولی بوگاتی می‌گوید مشتریان آن را در رنگ‌های دلخواه خود، از رنگ‌های بدنه شیرون گرفته تا برخی رنگ‌های کلاسیک مدل‌های مسابقه‌ای تاریخ شرکت را برای خودروی خود انتخاب کنند.

بوگاتی Baby II، که دیفرانسیل عقب بوده و دیفرانسیل لغزش محدود دارد را می‌توان با یک پک باتری ۱.۴ کیلووات ساعتی لیتیم یونی یا یک پک ۲.۸ کیلووات ساعتی سفارش داد. ظرفیت پیمایش الکتریکی مدل دوم حدوداً ۳۲ کیلومتر با یک بار شارژ خواهد بود. این پک‌های باتری قدرت مورد نیاز پیشرانه الکتریکی خودرو را تأمین می‌کنند که در حالت کودک ۱ کیلووات قدرت و حداکثر سرعتی تقریباً ۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. در حالت بزرگسال، حداکثر قدرت موتور ۴ کیلووات و حداکثر سرعت آن تقریباً ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌شود.

شاید جذاب‌ترین خبر در مراسم رونمایی Baby II این است که شرکت آن را در سه نسخه مختلف تحویل مشتریان خواهد داد. مدل پایه Baby II یک بدنه کامپوزیتی دارد، Baby II Vitesse به یک بدنه فیبر کربنی مجهز خواهد بود و نهایتاً مدل Baby II Pur Sang بدنه‌ای آلومینیومی دست ساز خواهد داشت. دو نسخه Vitesse و Pur Sang یک کلید خاص دارند که به وسیله آن می‌توان حداکثر سرعت ۱۰ کیلوواتی موتور را آزاد کرد و محدودیت سرعت را برداشت.

با اتمام مراحل طراحی و توسعه، شرکت Little Car تولید این خودروی ویژه کودکان را در بریتانیا به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ شروع خواهد کرد. قیمت پایه این خودرو از ۳۴ هزار دلار شروع می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بوگاتی خودروی ویژه کودکان می‌سازد + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیر
مهمان

این رواگه من ساخته بودم تف برام پرت نمیکردند ولی چون بوگاتی ساخته داره قیمت باباش رومیزاره امان ازحماقت پولدارها