تاکسی اینترنتی چینی دیدی در روسیه

یکشنبه 8 اسفند 00 ساعت 17:34
تاکسی اینترنتی چینی دیدی در روسیه

دیدی هیچ توضیحی در باره این تصمیم خود نداده است. در دوشنبه هفته گذشته گفته بود که از ۴ مارس [۱۳ اسفند] روسیه را ترک می کند و به فعالیت خودبعد از یک سال و نیم خاتمه می دهد. در قزاقستان هم به مدت یک سال دیدی فعالیت کرده است.

دیدی روز دوشنبه در خصوص ترک روسیه و قزاقستان گفته بود: «متأسفانه، به دلیل تغییرات در شرایط بازار و چالش های دیگر، در این لحظه واضح و روشن شده است که ما نمی توانیم بهترین نتایج را در روسیه و قزاقستان به دست آوریم.»

در هیچکدام از دو خبر و دو تصمیم دیدی هیچ اشاره ای به عوامل سیاسی-جغرافی [موضوع حمله روسیه به اوکراین] نشده است. اما برخی از منتقدان در فضای اینترنت گفته اند که زمان این تصمیم گیری در شرکت دیدی باعث تغییر در تصمیم روز دوشنبه این شرکت شده است و گفته می شود که در صورت ترک روسیه و قزاقستان، دیدی به فشارهای آمریکا تن داده است،‌ مخصوصاً که روز بعد از اعلام دیدی برای خروج از روسیه، موضوع حمله روسیه به اوکراین پیش آمد.

در تصحیح تصمیم دیدی هیچ اشاره ای به کشور قزاقستان نشده است.

موضع حکومت چین درخواست برای مذاکره بین اوکراین و روسیه است اما این کشور حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده است.

دیدی از تابستان امسال به بعد در نیویورک با تلاطم شدیدی مواجه شده است. به خاطر فشارهای شدید نهادهای نظارتی در چین و به خاطر دغدغه های امنیتی چین، دیدی در ماه دسامبر ۲۰۲۱ مجبور شد از فهرست بورس نیویورک خارج و در فهرست بورس هونگ کونگ وارد شود.

سایپانیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar