تغییرات در ساختار کسب و کار رنو

شنبه 28 آبان 01 ساعت 17:14
تغییرات در ساختار کسب و کار رنو

رنو با هدف دو برابر کردن سود شرکت قصد دارد ساختار کسب و کارش را به طور کامل تغییر دهد. در برنامه‌ای که هفته گذشته توسط لوکا دی مئو، مدیر رنو اعلام شد این کارخانه به پنج شرکت مختلف تقسیم می‌شود.

در تقسیم‌بندی جدید، تولید ماشین‌های الکتریکی به طور مجزا فعالیت خواهد کرد و سهامش به عنوان شرکتی مستقل در بورس عرضه خواهد شد. ساخت موتورهای درون‌سوز هم  مستقل می‌شود و رنو آن را به صورت ۵۰-۵۰ با شرکت چینی جیلی اداره خواهد کرد. این شرکت قرار است هم برای رنو و هم برای خودروسازان دیگر موتور و سیستم‌های هیبرید تولید کند.

آلپین بخش دیگری است که ماشین‌های اسپرت و لوکس الکتریکی خواهد ساخت و یک بخش هم به خدمات اجاره ماشین خواهد پرداخت. رنو همچنین قسمتی را به تحقیق و ارائه راه‌حل برای کاهش آلودگی محیط زیست در تولید خودرو اختصاص داده است.

آقای دی‌ مئو در سال ۲۰۲۰ و زمانی به مدیریت رنو منصوب شد که شرکت در بحران بود و تنها در شش ماه بیش از هفت میلیارد یورو ضرر کرده بود. او ابتدا برنامه‌ای برای کاهش هزینه‌های رنو اجرا کرد و سپس با حذف مدل‌هایی که سود کمی داشتند مجموعه‌ای از مدل‌های الکتریکی به محصولات رنو اضافه کرد. او می‌گوید با اجرای گام بعدی برنامه‌اش رنو را برای دورانی تازه در صنعت خودرو آماده می‌کند که با ساخت خودروهای الکتریکی آغاز شده است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar