ثبت نام ۴۵۸ هزار نفر برای خودرو‌های برقی در آمریکا

سه شنبه 26 مهر 01 ساعت 17:26
ثبت نام ۴۵۸ هزار نفر برای خودرو‌های برقی در آمریکا

بازار خودرو‌های تمام الکتریکی در آمریکا اگرچه در حال حاضر کم رونق است، اما در حال گسترش و پیشروی است و انتظار می‌رود در اواخر این دهه به سطوح قابل توجهی از تعداد خودرو‌هایی که کاملا برقی هستند برسد.

بر اساس آخرین داده‌های ثبت‌نام، در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۴۵۸۷۸۶ خودرو با باتری‌الکتریکی (BEV) جدید در ایالات متحده به ثبت رسیده است که رشد حدودا ۵۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. داده‌های ثبت‌نام حداقل چند هفته از زمان فروش و یا تحویل عقب‌تر است، اما می‌توان به آن به‌عنوان میزان احتمالی فروش استناد کرد.

علاوه بر این خودرو‌های تمام الکتریکی حدود ۵ درصد از کل تعداد ثبت نام‌ها در بازار خودرو را در طط این دوره دوره به خود اختصاص دادند. در حالی که این رقم در سال گذشته ۲.۶ درصد بود.

شرکت خودروسازی تسلا تقریباً دو سوم از بخش خودرو‌های تمام الکتریکی (۶۵ درصد) را به خود اختصاص داده وتقریباً ۳۰۰ هزار مورد از ثبت نام‌های جدید به این شرکت مربوط می‌شود. گفتنی است این شرکت حجم محصولات خود را تقریبا ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است. سایر برند‌ها نیز نرخ رشد سریعی داشته اند و نرخ رشد آن‌ها ۶۱ درصد اعلام شده است.

دو مدل Y و مدل ۳ تسلا با ۲۵۸ هزار خودرو بیشترین سهم را در فروش محصولات الکتریکی داشته اند. سومین مدل محبوب در بین خودرو‌های الکتریکی فورد موستانگ Mach-E است که بیش از ۲۵ هزار مورد ثبت نام برای آن انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ثبت نام ۴۵۸ هزار نفر برای خودرو‌های برقی در آمریکا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسن آزادی
مهمان

خسته نباشید
از لحاظ فیزیکی خیلی خوبند