حذف مدل‌های پایه تسلا مدل ایکس و مدل اس

چهارشنبه 26 تیر 98 ساعت 15:11
حذف مدل‌های پایه تسلا مدل ایکس و مدل اس

شرکت تسلا چند ماهی است که به صورت منظم مجموعه محصولات خود را دست کاری می‌کند و با اضافه کردن یا حذف مدل‌ها یا تغییر قیمت خودروهای خود سعی در جذب مشتریان بیشتر دارد. در همین راستا، امروز تسلا مدل‌های پایه دو خودروی مدل اس و مدل ایکس را از خانواده محصولات خود حذف کرده و اکنون تنها دو نسخه Long Range و پرفورمنس قابل خریداری هستند.

تسلا در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر کرده گفته: «برای ساده‌تر کردن خودروها ما، تسلا قصد دارد مجموعه محصولات خود را استانداردسازی کند و به همین دلیل تعداد پکیج‌های تریم ارائه شده برای مدل اس، مدل ایکس و مدل ۳ را کاهش خواهیم داد. ما همچنین قیمت محصولات خود را نیز اصلاح خواهیم کرد تا خودروهای تسلا برای بخش بزرگ‌تری از جامعه در دسترس باشند.»

در حال حاضر ارزان قیمت‌ترین نسخه مدل اس ۷۹ هزار و ۹۹۰ دلار و ارزان‌ترین نسخه مدل ایکس ۸۴ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت دارند. این قیمت‌ها به معنی افزایش ۵ هزار دلاری برای مدل اس و ۴ هزار دلاری برای مدل ایکس می‌باشد، البته با توجه به افزایش ظرفیت پیمایش الکتریکی و همچنین پرفورمنس در مقایسه با نسخه‌های پایه، این افزایش قیمت کاملاً ارزشش را دارد. مدل اس پرفورمنس اکنون ۹۹ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت داشته و به حالت Ludicrous مجهز است که قبلاً به عنوان یک آپشن ۲۰ هزار دلاری فقط ارائه می‌شد. مدل ایکس پرفورمنس نیز ۱۰۴ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت داشته و مانند مدل اس، حالت Ludicrous را نیز دارد.

ارزان قیمت‌ترین نسخه مدل ۳ که اکنون در وب سایت تسلا می‌توانید بیابید مدل استاندارد رنج پلاس به قیمت ۳۸ هزار و ۹۹۰ دلار است. با این قیمت، مدل دیفرانسیل عقب با رنگ بدنه سفید و کابین Partial Premium را می‌توانید بخرید. قیمت مدل ۳ لانگ رنج ۴۹ هزار و ۹۹۰ بوده و نهایتاً مدل پرفورمنس ۵۴ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت دارد. هر دو مدل آپگرید شده مدل ۳ به سیستم دو دیفرانسیل با دو موتور الکتریکی و کیت فول Premium Interior مجهز هستند.

در چین، تغییرات تسلا قیمت پایه مدل ایکس را به ۷۹۰ هزار و ۹۰۰ یوان و قیمت مدل اس را به ۷۷۶ هزار و ۹۰۰ یوان افزایش داده است. تسلا همچنین مدل ۳ را نیز در چین ثبت سفارش می‌کند که قیمت پایه آن از ۳۲۸ هزار یوان شروع می‌شود و قرار است در کارخانه‌ای جدید در شانگهای تولید شود.

اوایل ماه جاری، تسلا گزارشی منتشر کرد که طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ تقریباً ۵۱ درصد افزایش فروش در مقایسه با سه ماهه نخست سال جاری میلادی داشته است. از میان کل ۹۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی فروخته شده، تقریباً ۸۰ درصد مدل ۳ هستند.

نسخه استاندارد رنج مدل ۳ که با ۳۵ هزار دلار ارزان قیمت‌ترین نسخه این خودرو محسوب می‌شد دیگر جایی در وب سایت تسلا ندارد و ظاهراً برای سفارش آن باید با نمایندگی‌ها تماس بگیرید. البته باید ذکر کرد که این قیمت‌ها فقط برای امروز معتبر هستند و با سرعتی که تسلا قیمت‌های خود را تغییر می‌دهد، مطمئن نیستیم که فردا نیز همین قیمت‌ها روی سایت تسلا درج شده باشند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar