خودروساز ویتنامی وین‌ فست در راه آمریکا

پنج شنبه 18 فروردین 01 ساعت 10:46
خودروساز ویتنامی وین‌ فست در راه آمریکا

وین‌ فست (VinFast)، خودروساز ویتنامی اعلام کرده که برای ساخت یک کارخانه در آمریکا چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کارخانه در ایالت کارولینای شمالی ساخته خواهد شد و وین‌فست می‌خواهد آنجا ماشین‌های الکتریکی تولید کند.

وین‌ فست کارخانه نوپایی است که پنج سال پیش تاسیس شد. این شرکت محصولاتش را با کمک شرکت‌های اروپایی ب‌ام‌و، پینین‌فارینا و ماگنا‌ طراحی و تولید کرده و قصد دارد ماشین‌هایی با قیمت ارزان و امکانات لوکس به بازار جهانی عرضه کند.

وین‌فست دو شاسی‌بلند الکتریکی به نام VF9 و VF8 را در کارخانه‌اش در آمریکا خواهد ساخت. کارخانه ویتنامی قیمت پایه مدل VF8 را ۴۱ هزار دلار و قیمت مدل VF9 را ۵۶ هزار دلار اعلام کرده است. برای مقایسه قیمت ارزان‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی تسلا ۶۳ هزار دلار است.

قدرت هر دو مدل وین‌فست حدود ۴۰۰ اسب بخار است و کارخانه می‌گوید گران‌ترین مدلش می‌تواند با هر بار شارژ بیش از ۶۷۰ کیلومتر حرکت کند. باتری‌های ماشین به خریداران کرایه داده می‌شود، به این ترتیب قیمت ماشین ارزان‌تر است و خریداران لازم نیست نگران دوام و استهلاک باتری‌ها باشند.

ظرفیت تولید کارخانه وین‌فست در آمریکا ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است. این خودروساز می‌گوید در نظر دارد کارخانه دیگری هم در آلمان بسازد و هدفش این است که فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۲۶ به ۹۵۰ هزار دستگاه در سال برساند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar