رونمایی سوپر اسپرتSC-01 با همکاری شیائومی

چهارشنبه 12 مهر 02 ساعت 13:06
رونمایی سوپر اسپرتSC-01 با همکاری شیائومی

شرکت خودروسازی SSC حاصل سرمایه‌گذاری شیائومی چین است و به‌زودی اولین محصول خود به نام SC01 را با قیمت ۴۰ هزار دلار عرضه می‌کند.

در سال ۲۰۲۱، مدیران شیائومی از برنامه‌های خود برای حضور در صنعت خودروسازی خبر دادند. ابتدا قرار بود تجهیزات برقی شیائومی برای محصولات ساخت دیگر برندهای چینی عرضه شوند و بعد، چند مدل الکتریکی اقتصادی به بازار چین برسند؛ اما ظاهرا پروژه‌ی دیگری هم وجود داشته است.

شرکت خودوسازی SSC به عنوان یک استارتاپ برای تولید مدل‌های اسپرت برقی، فعالیت می‌کند. این مجموعه با نام کامل  XiaoPaoCheدر چین ثبت شده است که به معنی Small Sport Car یا SSC شناخته می‌شود. علاوه‌بر شیائومی، یک فعال رسانه‌ای و یوتیوبر چینی به نام Feng Xiaotong نیز میلیون‌ها دلار در شرکت SSC سرمایه‌گذاری کرده است.

اولین محصول SSC خودرویی دو نفره در کلاس رودستر محسوب می‌شود. ابعاد SC-01 با طول و عرض و ارتفاع ۴۱۰۵ و ۱۸۳۰ و ۱۱۶۰ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲۵۰۰ میلی‌متر است. شرکت سازنده ادعا می‌کند وزن خالص این مدل، محدود به ۱۳۵۰ کیلوگرم خواهد بود. همچنین دو موتور برقی با مجموع قدرت ۴۲۵ اسب بخار، روی SC-01 نصب می‌‎‌شوند تا یک سوپراسپرت چهار چرخ محرک با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه حاصل شود.

هر موتور برقی در SC-01، قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر دارد. این خودرو باتری ۶۰ کیلووات ساعت خواهد داشت و توان پیمایش ۵۲۰ کیلومتر فراهم خواد کرد. شارژ باتری‌ها از ۳۰ تا ۸۰ درصد، حدود ۲۵ دقیقه زمان لازم می‌برد.

در کابین، طراحی کلاسیک برای SC-01 اجرا شده است تا حس یک مدل اسپرت قدیمی را تداعی کند. پشت فرمان، پنل دیجیتال وجود دارد اما نمایشگر لمسی روی داشبورد نصب نشده است. ترمز دستی سنتی و پدال تعویض دنده پشت فرمان در کابین SC-01 دیده می‌شود. همچنین بسیاری از کلیدهای کنترلی خودرو، نزدیک سقف هستند.

خودروسازان چینی، معمولا مدل‌های اسپرت یا رودستر در سبد محصولات ندارند. صنعت‌گران این کشور، ساخت خودروهای عامه پسند و ارزان‌قیمت را ترجیح می‌دهند. احتمالا به همین دلیل مدیران SSC و سرمایه‌گذاران شیائومی تصمیم گرفته‌اند در کلاس اسپرت با رقبای کم‌تعداد وارد شوند. آستانه قیمت SC-01 در بازار چین، ۴۲ هزار دلار تعیین شده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar