رونمایی شاسی‌ بلند مفهومی THK LSR-05

بروزرسانی در: شنبه 7 مهر 03 ساعت 15:27
رونمایی شاسی‌ بلند مفهومی THK LSR-05

شرکت ژاپنی THK که در زمینه تأمین قطعات خودرویی فعالیت می‌کند از یک شاسی‌بلند مفهومی با نام LSR-05 رونمایی کرده است. این محصول پیشرفته از موتورهای داخل چرخ و شارژ بی‌سیم سود می‌برد.

شاید مهم‌ترین نکته درباره شاسی‌بلند THK LSR-05 طراح آن یعنی آقای شیرو ناکامورا باشد که قبلاً کار طراحی نیسان GT-R را بر عهده داشت. این شاسی‌بلند کوپه و چهار نفره قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس جدیدترین تکنولوژی‌های دنیای خودرو را به نمایش بگذارد. باید دانست کانسپت موردبحث کاملاً عملکردی بوده و از سه موتور استفاده می‌کند. دو موتور برقی در داخل چرخ‌های عقب قرار گرفته‌اند و هر یک ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارند. موتور سوم هم در اکسل جلو جا خوش کرده و قدرتش به ۲۹۵ اسب بخار می‌رسد.

THK هنوز قدرت ترکیبی این موتورها را منتشر نکرده اما LSR-05 می‌تواند از نظر سرعت رقیبی برای تسلا مدل Y پرفورمنس باشد، خودرویی که در کمتر از ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این شرکت ژاپنی اظهار می‌دارد موتورهای داخل چرخ باعث می‌شوند کانسپت موردبحث توانایی فرمان پذیری چرخ‌های عقب را داشته باشد و از نظر چابکی و قابلیت مانور فراتر از انتظارات ظاهر شود. محصول برقی THK دارای سیستم تعلیق فعالی است که ارتفاع خودرو را در سرعت‌های بالا کاهش می‌دهد تا راندمان آیرودینامیکی LSR-05 بهبود یابد. همچنین هنگام پارک خودرو می‌توان از پد شارژ بی‌سیم استفاده کرد تا باتری خودرو شارژ شود. همین موضوع باعث می‌شود از شارژر فابریک کوچک‌تری برای خودرو استفاده گردد. وقتی وارد کابین شوید شاهد نمایشگر مرکزی بزرگی در عرض داشبورد خواهید بود که کمی به هایپر اسکرین مرسدس بنز شباهت دارد.

کنترل‌های اصلی کابین در کنسول مرکزی جای گرفته‌اند و البته یک پانل زیرین نمایشگر بزرگ هم وظایف اصلی خودرو را بر عهده دارد. صندلی‌های کانسپت LSR-05 از سیستم لغزشی سود می‌برند که باعث تنظیمات بیشتر صندلی به جلو و عقب شده و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. از نظر بصری هم باید گفت THR LSR-05 طراحی جالبی داشته و خیزهای گیرایی در بدنه آن به چشم می‌خورد. شرکت یاد شده از پوش دو رنگ برای تمایز عناصر چشمگیر بدنه استفاده کرده است. در نهایت باید گفت LSR-05 جدیدترین کانسپت برقی است که توسط شرکت SN دیزاین متعلق به ناکامورا طراحی می‌شود. قبلاً نیز خودروی AIM EV اسپرت ۰۱ در فستیوال سرعت گوودوود رونمایی شده بود. ناکامورا یکی از مشهورترین نام‌ها در طراحی خودروهاست و مسئول طراحی خودروهای شاخصی همچون نیسان GT-R و ۳۵۰Z و همچنین ایسوزو ویو کراس بوده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar