عرضه شاسی بلند چانگان اوشان X5 پلاس در چین

شنبه 21 آبان 01 ساعت 09:10
عرضه شاسی بلند چانگان اوشان X5 پلاس در چین

زیربرند اوشان متعلق به شرکت خودروسازی چانگان در اواخر ماه جاری میلادی شاسی بلند جدید X5 پلاس را در بازار چین عرضه خواهد کرد.

در نمایشگاه خودروی چنگدو در ماه اوت، یک نمونه پیش‌تولید با شیشه‌های کاملاً دودی نمایش داده شد، و یک ماه بعد تصاویری از فضای داخلی نسخه تجاری منتشر شد که تا حدودی مبهم بودند.

حالا تصاویر رسمی این محصول منتشر شده است. علاوه بر این تاریخ شروع پذیرش سفارشات در چین از ۱۹ نوامبر خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه اوشان (اوچان یا اوشانگ) قبلاً خودروهای ساده و تجاری سبک تولید می‌کرد، اما چهار سال پیش چانگان آن را به یک زیربرند پرمیوم تبدیل کرد.

این شاسی بلند یک مدل متمایز محسوب می‌شود، هرچند که در واقع نسخه مدرن X5 است. آن کراس‌اوور در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و همچنان تولید آن ادامه دارد. نمای جلوی مدل پلاس با نسخه اصلی تفاوت دارد و شامل چراغ‌های جلو دوسطحی و جلوپنجره و سپر جدید می‌شود. در قسمت عقب نیز چراغ‌ها و درب عقب تغییر کرده‌اند. این مدل همچنین از چرخ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد، در حالی که X5 دارای چرخ‌های ۱۷ اینچی بود.

طول X5 پلاس ۴.۵۴ متر یعنی ۵ سانتیمتر بیشتر از نسخه اصلی است، ارتفاع آن ۳ سانتیمتر نسبت به نسخه اصلی بیشتر شده و به ۱.۶۱ متر رسیده، و فاصله بین دو محورش به ۲.۷۱ افزایش یافته است. عرض این مدل مثل نسخه قبلی ۱.۸۶ متر است.

فضای داخلی این مدل نیز متمایز است، با یک نمایشگر لمسی خمیده شامل سیستم چندرسانه‌ای (۱۰.۲۵ یا ۱۲.۳ اینچ)، یک صفحه نمایش مجازی (۷ یا ۱۲.۳ اینچ) و در سمت چپ یک نمایشگر کوچک که نقشه، علائم جاده یا تصویر دوربین نصب‌شده در آینه بغل سمت چپ را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، X5 پلاس از فرمان جدید و صندلی‌های جلوی اسپرت بهره می‌برد.

اوشان X5 پلاس با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی چهارسیلندر توربو عرضه خواهد شد که توان ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. این موتور در کنار یک جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه خودکار کار می‌کند. X5 اصلی دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور نیوتن متر و جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی بود.

اوشان امسال شاسی بلند جدید Z6 را نیز در بازار داخلی عرضه کرد که آن مدل هم کابین متمایزی داشت. چانگان هنوز برنامه‌ای برای عرضه مدل‌های زیربرند اوشان در روسیه را اعلام نکرده است.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar