مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴

یکشنبه 16 مهر 02 ساعت 13:33
مزدا MX-5 مدل 2024

مزدا از نسخه به‌روز شده MX-5 میاتا مدل ۲۰۲۴ در ژاپن رونمایی کرد. این خودروی رودستر از ظاهری جدیدتر و دیفرانسیل لغزش محدود کارا سود می‌برد.

MX-5 میاتا ۲۰۲۴ در ژاپن با نام رودستر و رودستر RF شناخته می‌شود. هم‌اکنون ژاپنی‌ها خودروی موردبحث را با کد ND3 می‌شناسند و قبلاً و در سال ۲۰۱۹ نیز نسخه ND2 با پیشرانه ۲ لیتری قوی‌تر معرفی شده بود. احتمالاً به‌روزرسانی‌های این خودرو در ژاپن برای مدل بازارهای جهانی نیز اعمال خواهد شد. قرار است نسخه سال ۲۰۲۴ میاتا در اواسط ژانویه ۲۰۲۴ راهی بازار داخلی شود.

اما از جمله تغییرات ظاهری مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ می‌توان به چراغ‌های جلوی LED با دی لایت های یکپارچه اشاره کرد. دی لایت های مدل قبلی در سپر نصب شده بودند و طراحی قدیمی‌تری داشتند. چراغ‌های عقب نیز طرح جدیدتری دارند و مزدا از LED در تمامی اجزای آن از جمله چراغ‌های راهنما استفاده کرده است. همچنین بخش چپ جلوپنجره اصلاح شده تا پذیرای حسگر رادار کروز کنترل تطبیقی با ترمز هوشمند باشد. این سیستم در زمان حرکت با دنده‌عقب و حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت عمل می‌کند و در صورت تشخیص مانع خودرو را متوقف خواهد کرد. تکمیل کننده تغییرات ظاهری خودرو نیز رنگ خاکستری متالیک و رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید خواهد بود.

با ورود به داخل کابین شاهد استفاده از نمایشگر جدید ۸.۸ اینچی خواهید بود، نمایشگری که در مزدا ۲ و CX-3 مدل ۲۰۲۴ بازار ژاپن نیز نصب شده است. این نمایشگر به لطف طراحی جدید باعث ایجاد حس و حال مدرن‌تری در کابین شده هرچند مزیت اصلی آن به عملکرد نرم‌تر و سریع‌تر مربوط می‌شود. ترکیب رنگ‌های جدید نیز طبق گفته مزدا از رودسترهای سنتی گرفته شده‌اند. مزدا اگرچه در بیانیه خبری خود اشاره‌ای به برخی تغییرات نداشته اما در کابین MX-5 مدل ۲۰۲۴ می‌توانیم آینه وسط بدون فریم، دکمه قرمز SOS، پشت آمپرهای به‌روزتر و درگاه USB-C را ببینیم.

میاتا ND3 به دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی مجهز شده که باعث بهبود پایداری مدل‌های دارای گیربکس ۶ سرعته دستی می‌شود. مهندسان مزدا همچنین فرمان برقی خودرو را تغییر داده‌اند تا اصطکاک کمتری داشته باشد و بازخوردی طبیعی‌تر ارائه کند. دیگر تغییر مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ را می‌توان حالت پیست سیستم کنترل پایداری دانست که تنها زمانی که راننده قادر به کنترل خودرو نباشد وارد عمل خواهد شد. همچنین پیشرانه ۱.۵ لیتری این رودستر که در آمریکا عرضه نمی‌شود ۴ اسب بخار بیشتر تولید می‌کند. همچنین پیشرانه ۲ لیتری بزرگ‌تر به همراه گیربکس دستی عملکرد بهتری در شتاب گیری و کاهش سرعت خواهد داشت. معرفی نسخه ND3 از میاتا به معنی ادامه تولید نسل فعلی این خودرو حداقل تا چند سال آینده است. قطعاً طرفداران این برند از تصمیم یاد شده خرسند خواهند بود زیرا مزدا قبلاً گفته است راه دیگری به جز برقی کردن نسل بعدی MX-5 نخواهد داشت چراکه استانداردهای آلایندگی بسیار سخت‌گیرانه شده‌اند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar