معرفی اپاکلیپس ورلد اندر ۶X6

دوشنبه 15 مرداد 03 ساعت 10:34
معرفی اپاکلیپس ورلد اندر 6X6

تیونر آمریکایی این خودرو باور دارد که در راننده آخرالزمانی به دو چرخ اضافه‌تر و یک تخت بار هم نیاز خواهد داشت.

ساختن یک خودرو که برای آخرالزمان مناسب باشد ایده‌ای کودکانه و تا حدی احمقانه به نظر می‌رسد؛ چراکه اگر آخرالزمان به هر شکلی فرا برسد، هیچ کدام از این خودروها در شرایط آن دوام نخواهند آورد. با این وجود، بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده یا تیونرها با الهام از ایده‌ آخرالزمان محصولاتی را روانه بازار می‌کنند که در مقایسه با سایر خودروهای استاندارد سرسخت‌تر به نظر می‌رسند. یکی از این محصولات، «اپاکلیپس ورلد اندر ۶X6» نام دارد که بر پایه یک لندرور دیفندر توسعه پیدا کرده است.

سازنده این خودرو پیشتر هم مدل‌های قدرتمند و خاصی چون نیروانا، جاگرنات، استرایک‌فورس، دارک‌هورس، وارلرد و هل‌فایر را بر پایه جیپ گلادیاتور، رم ۱۵۰۰ TRX، فورد برانکو و… توسعه داده است. شرکت اپاکلیپس در تلاش است تا با نامگذاری‌های اغراق‌آمیز و مدمکسی، شاسی‌بلندهای روزمره را به سطحی تازه برساند.

از دیگر پروژه‌های ۶ چرخ این مجموعه می‌توان کیت افزایش ارتفاع و ارتقای تسلا سایبرتراک یاد کرد اما پیش از معرفی آن، کانون توجهات روی مدل ورلد اندر قرار گرفته است که از لندروور دیفندر L663 به‌عنوان شالوده استفاده می‌کند. شرکت انگلیسی لندروور علاقه مردم به این مدل را پیش از معرفی آن درنظر داشته بوده پس با معرفی مدل‌های مختلف ۹۰، ۱۱۰، ۱۳۰ و اوکتا آن را برای سلایق مختلف عرضه کرده است. هر چند نسخه اوکتا و ۱۳۰ برای بیشتر جاده‌های شهری و تنگ بزرگ محسوب می‌شوند اما مدیر مجموعه اپاکلیپس تصمیم گرفت که خودروی خود را از آن‌ها هم بزرگ‌تر بسازد تا در این زمینه بی‌رقیب باشد.

اپاکلیپس ورلد اندر ۶×۶ تفاوت فنی خاصی با دیفندر «کارپاتیان ادیشن V8» ندارد اما از زیرقاب سفارشی، سیستم تعلیق پنوماتیک مستقل در جلو و عقب، کیت بدنه تازه و پهن‌تر و فضای بار وانتی، کیت افزایش ارتقاع کاملا سفارشی، محورهای تازه، تخت بار و لوازم مخصوص آفرود سود می‌برد. تایرهای ۳۸ اینچی این خودرو میزبان رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی آن هستند که طرحی زمخت و آفرودی دارند. ضربه‌گیر جلو و میل‌محافظ روی قیمت بار برای ایجادی یک تناقض گرافیکی به رنگ نارنجی-قهوه‌ای مزین شده‌اند که با سقف و گلگیر جانبی سفید و بدنه مات سیاه‌رنگ هماهنگی کامل دارد.

مدیر مجموعه اپاکلیپس می‌گوید که ورلد اندر ۶×۶ فعلا به‌عنوان یک محصول تک‌تولیدی معرفی شده است اما در صورت درخواست مشتریانش می‌تواند باز هم از آن بسازد. او از اعلام قیمت نهایی محصول خود خودداری کرده است اما هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت قیمتی بالا داشته باشد و از هر نظر آمادگی رقابت با مرسدس AMG G63 6×۶ را داشته باشد. نظر شما درباره این خودروی بزرگ آمریکایی-انگلیسی چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar