معرفی بی ام و iX1 مدل ۲۰۲۴

دوشنبه 13 فروردین 03 ساعت 09:46
معرفی بی ام و iX1 مدل 2024

شرکت بی ام و جلوپنجره جدیدی را برای شاسی‌بلند برقی iX1 مدل ۲۰۲۴ در نظر گرفته است.

شاید خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید نسخه‌ای عادی از بی ام و iX1 با رنگ نقره‌ای متالیک به نظر برسد اما در بخش جلوی آن یک تغییر رخ داده است. جلوپنجره کلیوی شکل شاسی‌بلند موردبحث دارای ظاهر جدید برگرفته از مدل طویل‌تر iX1 بازار چین است. البته خودرویی که بررسی می‌کنیم مخصوص بازار بریتانیاست و از طراحی فرمان راست استفاده می‌کند.

در نظر داشته باشید که این تغییر به معنی فیس لیفت iX1 نیست چراکه کراس اور برقی بی ام و در ژوئن ۲۰۲۲ معرفی و در اکتبر همان سال راهی بازار شده است. در واقع iX1 حدود یک و نیم سال است که در بازار حضور دارد و هنوز برای فیس لیفت آن زمان زیادی باقی مانده است؛ اما مشخص نیست که چرا بی ام و بی سر و صدا چنین تغییری را در محصول خود اعمال کرده هرچند حدس می‌زنیم جلوپنجره جدید iX1 در راستای هماهنگی با مدل iX2 استفاده شده است.

با بررسی وب‌سایت بی ام و متوجه می‌شویم که باواریایی ها قبلاً این جلوپنجره جدید را برای iX1 مدل ۲۰۲۴ در نظر گرفته‌اند. البته نباید این قطعه تزئینی را خیلی جدید تصور کرد چراکه اولین بار روی نسخه طویل‌تر iX1 تک موتوره با نشان eDrive20 رونمایی شده در سپتامبر ۲۰۲۳ بکار رفته است. جلوپنجره موردبحث فاقد نوارهای عمودی نسخه اولیه است و ابعاد بزرگ‌تری نیز دارد.

استفاده از قطعه موردبحث باعث شده بی ام و iX1 مدل ۲۰۲۴ نمای جلوی مدرن‌تری داشته باشد و از برادران بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی X1 متمایز شود. جلوپنجره یاد شده در مدل‌های eDrive20 و xDrive30 بکار می‌رود. همچنین باید دانست دو نوع جلوپنجره برای مدل‌های X2 و iX2 ارائه شده است. خودروی iX1 حاضر در تصویر از نوع دیفرانسیل جلوی ساده‌تر است اما از پکیج سفارشی M اسپرت، تریم شادولاین تیره و رینگ‌های ۱۹ اینچی سود می‌برد. دیگر به‌روزرسانی خانواده X1 در ماه‌های پیش رو رخ خواهد داد چراکه ژرمن‌ها آماده تولید X1 sDrive20d در ماه جولای می‌شوند. بر اساس خبرهای موجود، نسل بعدی iX1 احتمالاً از پلتفرم نئو کلاس استفاده خواهد کرد و با کد NB5 شناخته خواهد شد. ظاهراً این خودرو قرار است سال ۲۰۲۸ راهی بازار شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar