معرفی بی وای دی شین پلاس آنر ادیشن

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 اسفند 02 ساعت 11:59
معرفی بی وای دی شین پلاس آنر ادیشن

شرکت بی وای دی با معرفی نسخه سفارشی آنر ادیشن شین پلاس، جنگ قیمتی با خودروهای درون‌سوز را آغاز کرده است.

چینی‌ها با عرضه محصولات برقی جدید خود رقابت نزدیک با خودروهای بنزینی را شروع کرده‌اند. پس از معرفی خودروی جدید شین پلاس برقی آنر ادیشن، بی وای دی اعلام کرد به‌صورت رسمی عصر جدیدی از خودروهای برقی با قیمت پایین آغاز می‌شود. این خودروساز مشهور پس از پشت سر گذاشتن تسلا در سه‌ماهه پایانی سال قبل و کسب عنوان پرفروش‌ترین برند تولید کننده خودروهای برقی دنیا، به دنبال حفظ رشد بیشتر در سال ۲۰۲۴ است.

طی روزهای اخیر اسنادی از استراتژی برقی سازی محصولات بی وای دی منتشر شده و بر این اساس چندین محصول بدون آلایندگی جدید در کلاس‌های مهم خودرویی عرضه خواهند شد. اگرچه بی وای دی به خاطر تولید خودروهای برقی ارزان همچون دلفین، آتو ۳ و سیل شناخته می‌شود اما اخیراً محصولات لوکس و گران‌تری را نیز معرفی کرده است. برای مثال باید به برند لوکس یانگ وانگ اشاره کنیم که آفرودر U8 خود را با قیمت حدود ۱۴۰ هزار دلار عرضه کرد. همچنین سدان جدید U7 با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری نیز جزو جدیدترین محصولات این خودروساز است که قطعاً قیمت بالایی خواهد داشت.

اولین ابر خودروی برقی بی وای دی با نام یانگ وانگ U9 هم چند ماه پیش و با صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه معرفی شد. چینی‌ها به دنبال حضور در کلاس شاسی بلندهای میان سایز هم هستند و خودروی سی لاین ۰۷ و سانگ L را معرفی کرده‌اند؛ اما جدیدترین عضو از خانواده محصولات متنوع بی وای دی با نام شین پلاس برقی آنر ادیشن شناخته می‌شود. چینی‌ها یک محصول دیگر را نیز معرفی کرده‌اند که در ادامه به‌طور جداگانه به آن خواهیم پرداخت. مدل شین پلاس آنر ادیشن در نسخه پلاگین هیبریدی ۱۱ هزار دلار قیمت داشته و در حالت برقی ۱۲۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

اما نسخه برقی آن با ۵ تیپ مختلف عرضه می‌شود و قیمتش از ۱۵ هزار دلار شروع شده و به حدود ۲۰ هزار دلار می‌رسد. این مدل برقی از یک پیشرانه با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور سود می‌برد و باتری ۴۸ یا ۵۷.۶ کیلووات ساعتی را می‌توان انتخاب کرد که این دو باتری به ترتیب شعاع حرکتی ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر را فراهم می‌سازند. بی وای دی سال قبل یک نسخه دیگر از همین سدان با نام شمپیون ادیشن را با قیمت مشابه خودروهای درون‌سوز معرفی کرده بود تا مستقیماً به جنگ خودروهای بنزینی برود. مدل شمپیون ادیشن با قیمت حدود ۱۴ هزار دلاری اولین محصول برقی شده بی وای دی با قیمت یاد شده است؛ اما در حال حاضر مدل آنر ادیشن ارزان‌تر از آن و با قیمت ۱۱ هزار دلار در دسترس است و مدل برقی را نیز می‌توان با ۱۵ هزار دلار خریداری کرد. چینی‌ها در حال عرضه نسخه شمپیون ادیشن از دلفین برقی نیز هستند که برد بیشتر و قیمت کمتری دارد. قیمت دلفین استاندارد از ۱۴۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

اما دومین محصول جدید بی وای دی دیسترویر ۰۵ آنر ادیشن است که در ۶ تیپ مختلف ارائه می‌شود و قیمت آن از ۱۱ هزار دلار شروع شده و به ۱۸ هزار دلار می‌رسد. این سدان پلاگین هیبریدی بسته به باتری انتخابی در حالت برقی برد ۵۵ و ۱۲۰ کیلومتری خواهد داشت. بی وای دی برای اولین خریداران این خودرو برنامه‌هایی همچون خرید اقساطی ۲ ساله بدون بهره و به‌روزرسانی از راه دور رایگان را در نظر گفته است. از نظر طراحی باید گفت دیسترویر ۰۵ آنر ادیشن به جلوپنجره‌ای چندضلعی مشابه مدل‌های استاندارد مجهز شده و در کابین نیز مواردی همچون لوگوی جدید بی وای دی و ورودی‌های هوای عمودی و بزرگ دیده می‌شوند. خودروی موردبحث همچنین با رنگ بدنه جدیدی به نام آبی اینکستون عرضه شده است. در بدنه خودرو نیز خطوط نرم با گلگیرهای نسبتاً عضلانی همراه شده‌اند. در بخش عقب نیز طراحی ساده و یک دستی را به همراه چراغ‌های یکپارچه و نشان ویژه بالای آن‌ها می‌بینیم.

از جمله تجهیزات دیسترویر ۰۵ آنر ادیشن می‌توان به ورودی‌های هوای عقب، استارت دکمه‌ای، آینه‌های برقی و گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع، پد شناور و چرخشی ۱۲.۸ اینچی، سیستم ارتباط دی لینک و کلید دیجیتال اشاره کرد. از نظر قوای محرکه نیز این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و موتور برقی مجهز است و حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی به ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور به ۱۳۵ نیوتون متر می‌رسد. موتور برقی با دو خروجی ۱۷۷ یا ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۱۶ یا ۳۲۵ نیوتون متر در دسترس است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar