معرفی توشک ایون

سه شنبه 28 شهریور 02 ساعت 09:35
معرفی توشک ایون

این هایپرکار در دو نسخهٔ تمام الکتریکی با ۲۵۰۰ اسب بخار و پلاگین‌هیبریدی V8 با ۱۹۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌شود و روی شخصی‌سازی تمرکز ویژه‌ای دارد.

وقتی حرف از سوپرکار می‌شود، قطعاً ذهن هیچ‌کس به سمت اسلوونی نخواهد رفت اما «آلجوشا توشک» قصد دارد شرایط را تغییر دهد. این رانندهٔ مسابقه‌ای سابق، شرکت خود بنام توشک را در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرد و پس از تولید دو سوپراسپرت نه‌چندان مطرح، حالا هایپرکار جدیدی را با مشخصات چشمگیر معرفی کرده است. این هایپرکار که ایون (Aeon) نام دارد، به ادعای سازنده، نه‌تنها قصد رقابت با مدل‌های مشهور را دارد بلکه بر بازار هایپرکارها سلطه خواهند یافت.

ایون با دو قوای محرکهٔ مختلف عرضه می‌شود که هردو نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند. ایون E مدلی تمام الکتریکی با بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن است و درنتیجه، نسبت قدرت به وزن ۱.۵ اسب بخار بر هر کیلوگرم خواهد داشت. مدل بعدی با نام ایون H اما قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ V8 و یک موتور الکتریکی دارد که مجموعاً ۱۹۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند این عدد حدود ۶۰۰ اسب بخار از نسخهٔ تمام الکتریکی کمتر است اما ایون H تنها ۱۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد و درنتیجه، نسبت قدرت به وزن آن با ۱.۳ اسب بخار بر هر کیلوگرم، هنوز هم چشمگیر است.

دیگر مشخصات توشک ایون مثل اعداد پرفورمنس و جزئیات آیرودینامیک پیشرفتهٔ آن هفتهٔ آینده اعلام خواهد شد. توشک وعدهٔ ارائهٔ بدعت جدیدی در تولید هایپرکار را داده است که شخصی‌سازی مهم‌ترین اولویت آن خواهد بود. ازاین‌رو، خریداران می‌تواند به‌طور کامل کابین خودروی خود را شخصی‌سازی کنند. توشک دراین‌باره گفته است:

«هر خودرو به‌طور جداگانه برای صاحب آن طراحی می‌شود. این ما را از سایر سازندگان در سراسر جهان متمایز می‌کند و تضمین خواهد کرد که هر خودرو واقعاً منحصربه‌فرد باشد».

 

اولین سوپراسپرت توشک که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، TS500 نام داشت. این خودرو به پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 آئودی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز بود و ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید. توشک بعداً نیز مدل TS900 را با ۹۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه معرفی کرد. هایپرکار ایون هم مدلی تولید محدود خواهد بود که زمان ساخت و عرضهٔ آن بعداً اعلام می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar