معرفی تویوتا هایلوکس دیزل هیبرید

سه شنبه 14 آذر 02 ساعت 10:04
معرفی تویوتا هایلوکس دیزل هیبرید

تویوتا برای مدل ۲۰۲۴ در بازار اروپا، نسخهٔ هیبریدی خفیفی را برای هایلوکس ارائه کرده است که با سیستم ۴۸ ولتی، ۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

تویوتا برای مدل ۲۰۲۴، نسخهٔ جدیدی از هایلوکس را برای بازار اروپا آماده کرده که به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف مجهز است. این سیستم از یک سو مصرف سوخت را کاهش داده و از سوی دیگر مقداری نیرو به پیشرانهٔ دیزلی اضافه خواهد کرد. سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با یک موتور الکتریکی کوچک به پیشرانهٔ دیزلی افزوده شده است که ۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه می‌کند. این سیستم در کنار پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل چهار سیلندر قرار گرفته است که به‌تنهایی ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

موتور الکتریکی توسط یک باطری لیتیوم یونی کوچک ۴۸ ولتی تغذیه می‌شود و ازآنجایی‌که این یک سیستم هیبریدی خفیف است، خبری از حالت تمام الکتریکی نخواهد بود. به گفتهٔ تویوتا، با این سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی، مصرف سوخت هایلوکس پنج درصد نسبت به نسخهٔ دیزلی معمولی کمتر شده است. یکی از دلایل این موضوع سیستم توقف-حرکت پیشرفته‌ای است که رانندگی در ترافیک سنگین ر بهبود می‌بخشد. به لطف موتور الکتریکی، در سرعت‌های بسیار پایین پیشرانهٔ دیزلی می‌تواند مدت بیشتری خاموش بماند.

تویوتا همچنین دور موتور دیزل در حالت سلو را هم روی ۶۰۰ rpm تنظیم کرده است تا سوخت کمتری مصرف کند. بااین‌حال، سازندهٔ ژاپنی هنوز میزان مصرف سوخت این نسخهٔ جدید را اعلام نکرده است. این هایلوکس ۴۸ ولتی اما غیر از تجهیز به سیستم هیبریدی خفیف، در دیگر قسمت‌ها هم بهبودهایی را تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، این پیکاپ از سیستم مالتی‌ ترین تویوتا با شش حالت رانندگی مختلف شامل خاک، گل، سنگ، ماسه، برف و اتوماتیک بهره می‌برد که آخری به‌طور خودکار بهترین حالت را انتخاب می‌کند.

علاوه بر این، برای اینکه هایلوکس همچنان بتواند توانایی‌های آفرود مشهور خود را به نمایش بگذارد، مهندسان تویوتا قطعات الکتریکی را کاملاً ضدآب کرده‌اند. به لطف این کار، پیکاپ می‌تواند تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. این نسخهٔ هیبریدی جدید هایلوکس اما به‌اندازهٔ تاکوما هیبریدی که با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی I-Force Max و ۳۲۶ اسب بخار قدرت در آمریکای شمالی عرضه می‌شود قدرتمند نیست.

مثل هایلوکس، مصرف سوخت تاکوما هم اعلام نشده است. بااین‌حال، میدانیم که نسخهٔ دیزلی معمولی هایلوکس در هر صد کیلومتر ۹.۵ لیتر گازوئیل می‌سوزاند. هایلوکس هیبریدی خفیف مدل ۲۰۲۴ از اواسط سال آینده صرفاً به‌صورت دو کابین در اروپا عرضه خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar