معرفی تویوتا هایلوکس هیدروژنی

بروزرسانی در: یکشنبه 19 شهریور 02 ساعت 09:54
معرفی تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا با کمک بودجهٔ دولت بریتانیا، نسخهٔ هیدروژنی هایلوکس را با قوای محرکهٔ سدان میرای معرفی کرده است. این پروژه در مدت بسیار کوتاهی به نتیجه رسیده است.

به‌ عنوان بخشی از یک برنامهٔ دولتی ۷۰ میلیون پوندی به‌منظور توسعهٔ خودروهای بدون آلایندگی برای موارد استفادهٔ مختلف در بریتانیا، تویوتا از نسخهٔ هیدروژنی پیکاپ هایلوکس رونمایی کرده است. این نسخه از اوایل سال ۲۰۲۲ در حال توسعه بوده و با استفاده از نسل دوم سیستم سلول سوختی تویوتا ساخته شده است. به گفتهٔ تویوتا، این همان سیستم مورداستفاده در سدان میرای است و برای هایلوکس بردی بیش از ۵۹۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این یعنی می‌توان از پیکاپ هیدروژنی تویوتا برای عملیات‌های مختلف در مناطق دورافتاده‌ای که امکان شارژ خودروهای الکتریکی وجود ندارد استفاده کرد.

در این پیکاپ، باطری‌ها برای ذخیرهٔ برقی که توسط سیستم سلول سوختی تولید می‌شود در اتاق بار نصب شده تا فضای کابین کاهش پیدا نکند. این پروژه توسط بخش بریتانیایی تویوتا به همراه شرکت‌های فنی مهندسی بریتانیایی مثل ریکاردو، ETL و D2H توسعه پیدا کرده درحالی‌که تیم تحقیق و توسعهٔ اروپایی تویوتا هم به این پروژه کمک کرده است. «ریچارد کنورثی» مدیرعامل تویوتای بریتانیا دراین‌باره گفته است:

تیم در مدت‌زمان بسیار کوتاهی کاری باورنکردنی انجام داد. بودجهٔ دولت انگلستان ما را قادر ساخت که نه‌تنها خودروی جدیدی را در زمانی بی‌سابقه توسعه دهیم بلکه تیم خود را برای کار روی تکنولوژی‌های مرتبط با هیدروژن متمرکز کنیم.

«مت هریسون» رئیس و مدیرعامل تویوتای اروپا هم گفته است:

این بودجه نشان‌دهندهٔ فرصت فوق‌العاده‌ای برای توسعهٔ راه‌حل بدون آلایندگی در بخش مهم بازار است.

درمجموع، این برنامه ۱۱.۳ میلیون پوند بودجه از صندوق دولتی دریافت کرده که پروژه را به مدت سه سال تأمین می‌کند و آیندهٔ بیش از ۲۵۰ شغل در سراسر بریتانیا را در دههٔ آینده تضمین خواهد کرد. این در حالی است که در بریتانیا پروژه‌های دیگری مثل تراکتورهای هیدروژنی هم آغاز شده است. به گفتهٔ دولت بریتانیا، در این کشور پنج پروژهٔ موفق برای حمایت از ۳,۳۰۰ شغل در سراسر کشور و همین‌طور کار روی سوخت‌های تجدید پذیر، موتورهای الکتریکی قدرتمند و کارآمد و متریال جدیدی که کربن را در صنعت موتوری کاهش می‌دهد در حال انجام است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar